Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under januari 2011

Av Evelina - 30 januari 2011 18:49

Så var snart den här söndagen slut åh då! Otroligt vad veckorna går fort! Imorn har vi gjort hela januari och jag tkr de inte är länge sen det var nyårsafton, fan fortsätter de i den här takten så är man väl snart pensionär verkar det som, nja, nu tog jag väl kanske i men inte är det då långt kvar e   , blir ju 18 om lite drygt 3 och en halv månad så   

Idag har jag inte gjort så mkt,var fram på gravarna och tände ljus,först på mormors grav eftersom hon har namnsdag idag, men också på farfars och farmors grav, för idag är det 20 år sen farfar dog, sorgligt nog  sen när vi kom hem igen så fika vi lite sen åkte jag och pappa skidor!    Riktigt roligt vare, men hann inte svänga i 2 backar, så där gick det rakt fram så jag gjorde ett eget spår, såg ju lite fult ut men jaja!, sen måste jag göra något åt mina skidor, för dom är så in i helvete bakhala så de e inte klokt   skulle åka uppför en liten minibacke, men det var så bakhalt att ja ramla hela tiden, nog för att vi nästan var hemma åh då så man var ju lite seg i armarna och lite småtröt men ändå, höll ju på åh ramla när jag var riktigt pigg åh bara för att det var bakhalt.

Vad gör ni åt bakhala skidor?


Nu ska jag fortsätta titta på tre kronor innan det är dags för solsidan och förbereda inför morrondagen, börjar ju praktiken imorn! :D och jag ska va så duktig att jag börjar 3 timmar tidigare än vad ja skulle ha gjort, bara för att få sällskap och hitta överallt   


  

Av Evelina - 29 januari 2011 17:55

Kolla, vilken rolig hund! :D han kan vissla, hehe! Det är inte ofta man ser det inte   

Iaf så idag har jag inte gjort så mkt ,bara tagit det lugnt! var ute och åkte skidor med pappa en sväng, och herre jösses va jobbigt det var! Motvind,igenblåsta spår och bakhalt är absolut ingen bra kombination upptäckte ja! Men vi kör på med nya tag imorron! :)


Nu ska ja sno ihop en sockerkaka, sen glo på;

    

Av Evelina - 29 januari 2011 17:52

Onsdag; Var kallt idag, -22 grader, men tog med mig kläder för skidåkning ifall de skulle bli de ändå på gympan! Men när de var dags för idrotten så var de fortfarande -18 grader så det blev styrketräning på gymmet istället, och det var minst lika roligt! Sen efter gympan så gick jag,Malin o Liselott till ica, jag köpte ett födelsedagskort till mamma,aftonbladet med Svensson,svensson filmen, apelsiner och en drickyoghurt. Sen gick ja tbx till skolan och fördrev tiden med Johanna och Susanne   riktigt trevligt! sen samhälle, och jag kan väl inte direkt påstå att jag var seriös den lektionen..blev rastlös där efter ett tag så åkte runt runt runt på stolen :P Efter skolan var slut så var det dags för min första körlektion på körskola, och jag har aldrig vart så nervös i hela mitt liv tror ja som ja var då.. Men de gick ju bra faktiskt, åtminstonde tyckte körlärarn det.. sen hem och vänta på att brorsan och hans tjej skulle komma så vi kunde fira mamma, och när dom kom så käka vi smörgåstårta och sen plugga ja till diabetesprovet på torsdan..


Torsdag; Hade svenska först på morron, gick igenom om hur man skriver en rapport, sen vare dags för diabetesprovet.. så skrev det och jag blev klar en minut före utsatt tid xD hehe, timing.. Sen efter lunch så skulle vi åka på studiebesök till ett stort sjukhus typ 6 mil från skolan, men jag,Liselott,Malin och Frida ska inte vara där men vi måsta följa med ändå, så vi gjorde väl det då och sen väl där, så fick vi varken följa med in åh kolla på centrallab. eller på nån avdelning så då bad vi om att få gå ner till caféterian och vänta där istället,och väl där så köpte vi oss en varsin glass och vänta på dom andra.. sen när dom kom så åkte vi hem, och jag o Frida hann precis med bussen hem  , så då blev de hem, äta och sen tbx till skolan igen för att skriva kontrakt till körskolan, efter de var klart så blev de fika och sen åka hem!


  

Av Evelina - 28 januari 2011 18:59

Ja få se här nu då, i måndags så var ja i skolan först, sluta redan kvart i två eftersom vi inte hade någon lärare och hade gjort klart dom uppgifter vi skulle göra och lämnat in dom, sen drog jag, Malin och Liselott hem till Malin och fördrev tiden, för kl 15 skulle vi till sjukhuset för att få information om praktiken, så när de var typ en kvart kvar så gick vi dit, halvvägs framme kom ja på att ja hade glömt min väska hos Malin, smart som man e, men den hämta vi efter samtalet var slut, och det där samtalet skulle ta max en halvtimme och det tyckte ju vi var skitbra för då hann vi äta i lugn åh ro innan körskolan, men inte räckte det där en halvtimme e, snarare en timme och tio minuter.. så då blev det bara till att gå hem till Malin och hämta min väska och sen knata iväg ner till körskolan.. så ingen mat i magen fick man heller, men fick iaf sluta typ tjugo över sex, så då skulle vi gå åh äta åh Emelie skulle hänga med oxå,men när de var två minuter kvar innan bussen skulle gå så bestämde jag och Emelie oss för att chansa på att hinna med bussen åh åka hem, och hann de gjorde vi! Så kom hem klockan 7 ist för klockan 8, så de var ju skönt! :)


Tisdan så hände de väl inte direkt något speciellt vad jag kan komma på, var väl i skolan på dan och sen var ja väl antagligen hemma på kvällen, förberedde smörgåstårtan till mammas födelsedag, läste lite körkortsteori, gjorde lite läxa åh kolla på tv.


  

Av Evelina - 28 januari 2011 18:45

Oj, verkar som att ja hade glömt bort att ja hade en blogg.. nog för att jag visste att ja hade dåligt minne men att de skulle va sååå dåligt de trodde ja då inte! 

iaf så det som har hänt sen i söndags, tänkte ja skriva ett inlägg varje dag om! blir så mkt åh få med i ett enda inlägg så då blire så jobbigt åh läsa!
Iaf idag så hade vi en tråkig samhällslektion som vanligt, också hade vi en väldigt givande mattelektion, vi fick bulle,dricka och godis av våran snälla mattelärare också spela jag,Liselott,Susanne,Johanna,Malin, Zin & Bengt tecken, gick väl inte så värst bra eftersom vi var lite oense om reglerna men kul vare   

Iaf så har jag skitont i nacken, orsakad av en viss person imorse.. hoppas att de hinner gå över till måndag eftersom praktiken börjar då! Men annars så har de väl inte så mkt idag..

Ska nog ta åh skriva om övriga veckan nu, innan de e dags för Let´s dance!  :)


  

Av Evelina - 23 januari 2011 13:10

sov till tie ida, sen låg ja åh kolla lite på mobilen, på olika widgets åh sånt där, åh kolla lite på nätet åh lite sånt. sen hitta ja en widget för svt play som ja ville ha, så sagt åh gjort så ladda ja ner den! Åh sen låg ja åh kolla på herrarnas och damernas sprint, lite dålig bild var de men ljudet var perfekt! Men lessna lite efter en stund så gick ner åh satte mig vid tv;n åh kolla istället, gick lite lättare de!

Hittills har ja väl inte gjort nåt mer än att kollat på tv, och hoppat hopprep. Ska ut åh gå åh lite senare, men har ingen aning om vart ja ska gå! Har lessnat totalt på den runda som jag brukar gå som är på 2,5 km.. Men de visar väl sig antagligen?..


Nä nu ska ja gå åh kolla på skidskyttedamerans masstart, som iofs har pågått i en halvtimme men endå!   


  

Av Evelina - 22 januari 2011 17:47

Idag har de vart en otroligt slapp dag måste ja säga, men det är skönt efter en låång skolvecka! Ida har ja  bara legat framför tv;n o kollat på skidåkning,både på längden och tvären   på längden, kom Daniel Rickardsson tvåa, Anna Haag blev sjua, skidskyttedamerna kom tvåa i stafetten, Björn Ferry kom tvåa och på tvären (störtlopp) så  körde Anja Pärson ur och  Jessica Lindell Vikarby sluta på plats 36. Åh när vi ändå håller på att prata om skidåkning så kan ni ju kolla på den här kraschen, den är från tidigare i veckan på en träning i Kitzbühel och han som kraschade ligger fortfarande nedsövd med bröst och skallskador..


Iaf så går träningen framåt, hoppar hopprep tills ja blir otroligt trött åh inte orkar längre utan bara snavar åh snavar åh snavar hela tiden, då tar ja en kort paus och sen kör ja på igen! Känns skönt att ha kommit igång, till veckan ska ja börja göra situps, armhävningar åh några andra roliga övningar också! ska ta nå gummiband åh som man kan sätta fast i dörren och träna armstyrkan! :)   


Va tkr ni om min nya blogg då?, har ju gjort en ny bakgrund nu åh satt dit en ny toppbild :)

Nä nu ska ja ta åh fortsätta hoppa hopprep!


  


Av Evelina - 19 januari 2011 21:24

Jag har gått och blivit kär, helt plötsligt bara! men det är väl så det ska vara antar ja! :) Titta bara vicken otroligt fin,snygg, underbar och helt oemotståndlig liten...


 

dator, jag har hittat! synd att den är så liten bara men ändåå! ååh ja vill haa!  


  

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards