Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under oktober 2011

Av Evelina - 31 oktober 2011 22:08

Otroligt va flitig man har vörte på att blögga nurå! :) Men det är ju ganska avslappnande eller vad man nu ska säga att det är, roligt äre iaf att skriva lite grann. Blogglusten har kommit och det är nog tack vare att ja nästan har lärt mig att göra fina headers till bloggen! :) En blogg som man är nöjd med = mer villig att vilja blogga! :) Faller sig ganska naturligt det må jag säga!


Planerna jag har inför lovet är att jag ska åka iväg o hälsa på Sandra och det gör jag på onsdag, sen ska jag umgås med Emelie ngn dag åh sen så ska jag iväg till Evelina en sväng åh se hur det är med henne och se om jag kan göra dom där grejerna som jag ville testa förra veckan! :) oxå ska jag åka iväg till Bollnäs åh gå på Rusta åh kika lite :)


Nä nu ska jag gå åh duscha, sen blir de film och sen krypa ner i en renbäddad säng! :D Skönt!
Godnatt!

Av Evelina - 31 oktober 2011 19:37

En sak jag inte fattar och säkert aldrig kommer fatta heller är:
Varför firade folk halloween i helgen när det är nästa helg?!

Halloween för mig är allhelgona, och den är på lördag den 5 november. För det är då som man går till kyrkan och tänder ett ljus för de anhöriga som har avlidit under året som gått. På lördag är det min tur att gå till kyrkan och tända ett ljus för min älskade och underbara morfar <3 som lämnade oss dagen efter min 18 års dag i en grym saknad!

Tillbaks till ämnet:
Det är lixom samma visa varje år, att folk firar halloween en hel vecka innan det är allhelgona, men det kan ju också vara så att jag är väldigt korkad  åh inte fattar hur det är men då får någon snäll varelse förklara det för mig så att jag fattar..


Nä, hejda!

Av Evelina - 31 oktober 2011 18:38

Måste bara säga att guud va skönt det var imorse när man vakna kvart i sju av.. ja gissa vad? RÄTT!!!!

alarmet på telefon, jag min nöt hade ju glömt stänga av det igår -.- och bara kunde vända på sig och somna om igen! aahh. de var så obeskrivligt härligt! :D 


Men första lovdagen har jag spenderat hemma med att städa rummet, samtidigt så bytte jag sängkläder, dukar och gardiner! Lika bra att passa på när man ändå håller på lixom! :) Städa är lixom inte min grej, men jag har kommit fram till att jag måste städa uppe minst en gång i veckan nu när jag har både Jazmine och Ludde där på nätterna och Findus ligger där uppe på dagarna. Visst skulle jag kunna ha dörren stängd dit upp på dagarna men jag har inte hjärta att göra så  emot han när han blir så lugn av att ligga där uppe åh sova, nere så bara springer han runt och vill ut för att i nästa sekund vill komma in. Han har jättesvårt att kunna slappna av och lägga sig o sova ngn längre stund nere utan det gör han mkt bättre uppe! :) Nä nog om det!

Har nu precis skickat iväg en beställning på lite kläder, åh såklart så skulle ju MINA kläder komma i mitten av december, medans mammas kommer redan i början av november.. suck.. iofs så var det ju bara tunikan som kommer i december, resten kommer med mammas.Men det är ju tunikan jag vill ha NU! den ena får jag ju ändå inte förrän på julafton så den kan väl komma i mitten av december iställe den då tkr man, men näe, de går ju inte!

Nä nu ska jag köra igång ngn film åh lägga mig o glo på!
Adjö!

Av Evelina - 30 oktober 2011 20:55

Ja efter det att jag skrev sist idag då så gick jag ut o tvätta broders bil,åh jösses anåda va den blev blank, nog för att bilarna brukar bli det när man har tvättat dom men den där blev då extrem den! :) Men fint det!
Sen så plocka ja ihop allt och gick åh hjälpte pappa kratta löv och köra iväg det innan brorsan ringde åh ville att jag skulle komma med bilen! SÅ åkte dit med den åsså skjutsa han hem mig sen.

Nu ikväll så har jag inte gjort så mkt mer än suttit med datorn och tittat på tv :)
åh nu har jag det riktigt mysigt med:

  
Ludde

 
Jazmine  

och äter en tallrik glass med clementinbitar för att fira lovet!  
framför tv;n där det visas "Vem kan slå med Filip och Fredrik" med SnyggOla :D
  
Kolla, vilka muskler ! :D


Nä nu ska jag fortsätta kolla!
Adjö!

Av Evelina - 30 oktober 2011 14:18

Ni kom väl ihåg att ställa tillbaka klockan en timme i natt?
det gjorde iaf inte jag :P så när jag vakna imorse trodde jag att klockan var halv elva, så jag var så glad över att jag lyckades sova så länge. men tji fick jag, i samma stund ropa pappa åh sa att klockan var halv tio åh de var dags att kliva upp för vi skulle åka åh kolla efter julgran. Så det var bara till att klíva upp åh se glader ut.


Nu så har jag precis ätit lunch o ska titta lite till på datorn innan jag går ut åh tvättar brorsans bil bara för att jag är världens bästa lillasyster! ;) iaf om man frågar mig :P hehe, sen vad han tkr är väl kanske en helt annan femma. Men det struntar vi i nu!

Just ja, satt åh kika runt på lite julklappar åh, till mig själv såklart! :) Men än har jag inte hittat nå, har hittat ngra kläder på cellbes som jag vill ha, men dom vill jag ju ha PÅ julafton inte efter. aja får se hur de blir :)

Ha en fortsatt trevlig dag allesammans så hörs vi senare! :)

Av Evelina - 30 oktober 2011 00:14

Har precis suttit och tittat på:
 

med mamma o pappa. Åh jag säger då bara herrejösses vilken trög film! mer än 3 timmar åh var den till på köpet. Sen att det inte hände ngt på typ två tredjedelar av tiden, menmen, jag stog ut åh titta på den iaf! När det väl hände ngt så var den skitbra, men tycker att de kunde ha kortat ner den lite grann åh tagit bort alla mat-scener och dricka-alkohol -scener, blev lite väl mkt sånt ibland. Men men!


Nä nu ska jag ta o kolla på tre kronor en sväng innan sängen kallar!
Godnatt!

Av Evelina - 29 oktober 2011 18:52

Nu är det lördag och nu behöver man inte längre få ångest över att helgen går alldeles för snabbt och snart är slut för att nu är det ju lov till veckan! :D Sköööönt!


Tog en ordentlig sovmorron till halv elva idag, sen gick jag ner o duscha och dona på och sen börja ja baka pitabröd. När de var klart så åkte jag och pappa till brorsan och hans tjej åh hjälpte dom med lite grejjer åh sånt där! :) Kom hem vid en halv tre. Sen vid en fyra så hämtade jag dem och skjutsade iväg dom till en kompis och sen hem o äta, kebab med hemmagjorda pitabröd, och pitabröden var.. stenhård?.. hmm.. måste ha blive nå fel :P hehe! 


Åh nu sitter jag här med datorn igen, som jag inte skulle göra :P men eftersom jag är alldeles för beroende av datorn för att kunna vara utan den helt åh hållet så tänkte jag bara sitta en liten stund, så att jag hinner blogga, läsa andras bloggar, kolla facebook, aftonbladet och mejlen :) Så får jag stänga av datorn sen :) Samtidigt som jag sitter med datorn så kollar jag på tre kronor som vanligt! :) Är inne på säsong 10  nu igen, så har bara 10 avsnitt kvar :)

Nä nu ska jag kolla det andra så ska jag gå ner o kolla på film o ha lite fredags lördagsmys med mamma o pappa åh vänta på att broder vill åka hem.

Ha en trevlig kväll alla!

Av Evelina - 28 oktober 2011 18:05

Nja , den här blev väl inte så himla mkt bättre än den förra som jag hade hoppats på men den blev

iallafall lite mindre den här gången! :) Men jag kan ju säga att jag har lärt mig en läxa nu som jag inte kommer göra om! :P hehe


Just det ja, jag lovade ju att jag skulle skriva ngt om dagen åh. så gör väl det nu då!
kom på skolan en hel kvart innan vi börja, bättre än förra fredan när jag kom till klassrummet med andan i halsen :P hehe, så hade religion då och fick reda på religionsprovet som vi hade förra veckan, och jag fick vg+ på det :D Grymt glad blev jag! Sen så när lektionen var slut så hann vi sticka till matsalen och käka lite innan det var dags för omvårdnadslektionen. Där blev det bara att sitta åh lyssna på när de prata om föreläsningen som var igår! Sen sluta vi tjugo över ett, så då agerade jag taxi ner på köpingen, dumpade av Liselott hemma och sen iväg på coop där Susanne hängde med mig in. Sen hade vi en trevlig och välbehövlig pratstund i bilen på vägen hem! :)


Nu var det ju egentligen tänkt att jag skulle göra pitabröd ikväll, som vi ska ha till middagen imorn, men vette fan om jag orkar :P har så grymt ont i skallen så vette fan om jag har ngn lust! ska ta en alvedon o se om de hjälper. Aja får se hur man gör, ska stänga ner datorn nu iaf! Så får vi se om jag är inne och skriver ngt i helgen. Annars hörs vi på måndag!
Adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Skapa flashcards