Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under december 2011

Av Evelina - 30 december 2011 18:36

Fredag och en dag kvar av året 2011, tänkte visa lite bilder och skriva lite om året som gått, med saker som man särskilt kommer ihåg från det gågna året, och hinner jag inte det imorn så blir det på söndag, jag menar, jag lär ju inte vilja göra så mycket på söndag ändå :P haha!

Iaf så väckte Jazmine mig halv sex, för då hade hon busat åh stängt igen dörrn så hon tog sig inte ut. sen var de tji på att somna om, tror jag låg i en timme innan jag blev trött igen, sen väckte pappa mig kvart över åtta så då var man ju lagomt död. Tog 45 minuter innan jag tog mig upp ur sängen, så käka frukost och läste tidningen då sen gick jag in i duschen för att piggna till. När både jag o pappa var klar strax innan 10 så åkte vi och släppte ut brorsans katt  Walle och sen iväg till Lightvalley, var in på fifty o bytte en tröja som pappa fått i julklapp, sen iväg till dollar åh kika lite och sist in på granngården och köpa nya kattmatskålar till Walle. Hem på byn igen och in åh handla på belins och sen hem.

Hemma så gjorde jag en smörgås till mamma o pappa, mamma hade skämtat igår åh sagt att när hon kom hem klockan 1 idag efter jobbet så skulle vi ha vart till Lv och vart iväg åh handlat åh Walle skulle ha fått kommit ut, åh eftersom vi var hemma halv ett igen så gjorde jag smörgåsarna bara för att retas lite! :) hehe


Nä nu ska jag ta o spela lite cs och super mario innan det nog blir en film! :)
Adjö!

Av Evelina - 29 december 2011 20:24

   

Våran tjusiga gran, med en massa paker under! :) hihi

Mina julklappar:


 

Grymt sköna tofflor! :D    
Vad tycks om min nya datamus?! :D

1.  2.  3.   

4.   5.  6.    7.  


1. Jägarna 2 och Harry Potter och Dödsrelikerna del 2 - film

2. Irene Huss - Jagat vittne - film

3. Suupersköna vantar :)

4. Svart ljus,format som en ros med guldkanter :)
5. En almanacka som vanligt :)
6. En flanellpyjamas! :D

7. Armband :)

 

En glassmaskin! :D

En supermysig stickad tröja! :D     

Volymtång! :D  

Av Evelina - 29 december 2011 19:56

         

Lite mörk bild men det är iaf Takkos hundgård!  
Min lilla älskling som hade änglavakt <3  

Han hade inte bara ett träd utan TVÅ träd inne i sin bur..       
Våran carport.

 
hade trädet vridit sig bara en decimeter åt höger så hade carporten klarat sig. Surt.   

Mammas spark hade oxå "änglavakt", inte en skråma blev det på den, åh inte på släpvagnen heller!

Av Evelina - 29 december 2011 19:34

Ja jag lova ju att jag skulle berätta om stormen så jag gör väl det nu då! :)


Ja jag gick väl åh la mig åh kolla på film i sängen när klockan var en halv ett, sen när klockan var halv två så ringde brorsan och ville hem så jag och pappa åkte iväg åh hämta han och maria, blåste inte så farligt just då tyckte jag men det blev värre sen. Vid en tio i tre så var vi hemma igen, och  jag hann precis lägga mig i sängen och skulle börja läsa en bok när strömmen gick. Fick famla mig ner åh hämta en ficklampa för jag var alldeles för pigg för att sova. Framåt femtiden började jag bli lite trött så jag släckte lyset och somna, hann sova i en timme innan mamma ropade att pappa skulle skjutsa henne på jobbet.Jag tänkte att det kunde han väl lika gärna göra för jag kommer ändå sova ett bra tag till, men jag hann inte mer än att somna förrän mamma kommer in igen och ropar att jag måste komma ner och hjälpa dom för att det har ramlat träd över Takkos hundgård.

            Jag kan nog säga att så snabbt som jag var klarvaken då och påväg ner det har jag nog aldrig varit. Men det var bara det att jag var stensäker på att jag sov i mitt rum nere, för då går man rakt fram när man ska ut till hallen, men det var bara det att uppe så står soffbordet rakt fram istället så jag sprang rakt in i det så det flyttade sig, så nu är man blå åh fin på benen :P haha!

När jag väl hade kommit ner och var på väg ut så kom jag på att det var strömlöst och det var ju kolmörkt ute så då skulle jag upp åh hämta ficklampan och då tänkte jag att trappen upp var längre bort än va den var så jag sprang rakt in i dörren xD haha


Väl ute så rusade jag fort som fan fram till Takkos och kollade så att han var okej, och det var han som tur var! Sen gick jag ut o kika på vägen åh det låg typ 4 träd över vägen så mamma kunde inte ta sig till jobbet. Även våran carport gick åt helvete, var ett träd som ramla rakt över det. Efter att vi vart ute och kollat allting så gick vi in igen och väntade på att det skulle ljusna lite så att man kunde se hur allvarliga skadorna hade blivit och det kunde vi inte göra förrän klockan var typ halv nio.


När det hade börjat ljusna och vi kunde kolla vilka skador det blivit så kom även grannen efter ett tag och hjälpte oss att röjja upp, vi var 5 st höll på med träden, men eftersom att de hade ramla in träd till Takkos så hade jag tagit ut honom och stog åh höll i honom i väntan på att allt skulle bli klart. Sen kom det ju flera personer då som skulle kolla åh prata åh sånt där som de nog brukar vara. Klockan var nog närmare 13 innan allt var klart och Takkos kunde gå in i sin hundgård igen då vi hade hunnit med att laga den lite sådär provisoriskt. SEn skjutsa jag o pappa mamma till jobbet, då hon kunde jobba kvällstur istället åh sen åkte vi hem och tände ljus för att få lite värme.


Under hela kvällen så satt man i köket och bara rulla tummarna och gjorde inte många knop, jag o pappa hade följt med mamma in på jobbet där vi hade kokat kaffe och kokat mjölk som vi själv hade med oss så att pappa fick kaffe och jag fick varm choklad. Sen skulle vi ju äta pizza med, vi beställde tjugo över fem och skulle få vänta i en timme. Men det slutade med att vi inte fick ngn mat förrän klockan var typ halv åtta. Det var såå gryyymt mkt folk så det var inte klokt!


Sen hämtade vi mamma vid nio tiden och åkte hem och tände ljus igen, sen så kom strömmen tillbaka vid en tio, fast dom hade sagt att den skulle komma på onsdagen så det var ju väldigt bra de! :)

Nu blir det lite bilder!

Av Evelina - 29 december 2011 19:30

Torsdag, två dagar kvar av det här året! Otroligt! :)


iaf då så idag så har jag inte gjort så himla mkt, tog en sovmorron och sen tänkte jag gå ut åh gå, men kom på att jag har fått skavsår på hälen som inte är åh leka med + att det bara var is efter vägen åh jag har ingen lust att varken bryta armar eller ben av mig! :P haha! så jag har suttit med datorn och spelat cs mesta dels av dan åh kollat på prologen av Tour De Skii! :) Kanon!


Näe nu ska jag ta och blogga om stormen åh visa lite bilder!
Adjö!

Av Evelina - 28 december 2011 23:25

Jag lyckas aldrig vinna på något ja nu för tin e! eller jo jag vann på 500 igår mot mamma o pappa men de räknas inte ;) haha.  Har vart med på flera tävlingar på bloggar men näe, inte vinner man nå e! Nu var jag me åh tävla om en Iphone, men näe inte den heller! Jäkla skitsaker!


iaf så idag så har jag inte gjort så mkt, var ute och åkte bil med mamma o pappa en sväng åh kika på vindfällena efter stormen! Var inte direkt ngn rolig syn om man säger så! Sen nu ikväll så har jag spelat cs och tittat på någon serie på tv;n som Magnus Samuelsson var med i!


Nä nu ska jag fortsätta att kolla på film! var ju bara tvungen att starta datorn och kolla om jag vann iphonen men nänä. Besvikelse..

nä, godnatt!

Av Evelina - 27 december 2011 18:19

Det är fortfarande lite osäkert hur länge vi kommer att ha strömmen kvar med tanke på att det nu har börjat blåsa rejält igen och lyset blinkar väldigt mycket till och från.
Vågar inte riktigt ge mig in på att berätta vad som hände igår ifall strömmen skulle så bryts ju internet och då hinner jag ju varken spara eller publicera!

Så jag återkommer när elen är stabilare!

Adjö!

Av Evelina - 26 december 2011 22:31

Nu är det som så här att det har varit storm här, som har gjort att vi har varit strömlösa hela natten och hela dagen idag ,strömmen kom tillbaka för ca en timme sen, så tänkte skynda mig att slänga in ett inlägg åh bara tala om det så därför ja inte bloggat idag!

Men nu är det nog lika bra att jag publicerar det här för lyset blinkar och det stormar ute IGEN! Så strömmen kommer nog att gå snart igen är jag rädd!


Men nu vet ni läget och jag återkommer imorron när vädret förhoppningsvis är bättre och vi har ström igen, om den nu har försvinner!

Ha de bra!
adjöken!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards