Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under februari 2012

Av Evelina - 25 februari 2012 16:27

Jösses, jag trodde att den här dagen skulle bli otroligt seg men det har den faktiskt inte varit! Utan den har bara susat iväg.

Blev ju väckt av kära lilla Jazmine strax före sju imorse, och sen kunde jag inte somna om. Men som tur var så har jag ju beställt hem första boxen av skilda världar och som jag inte har börjat kolla på än, men nu gjorde jag det idag! Och den var ju riktigt bra! :) Blev lite irriterad på en del som var med men jaja :P haha det är väl som det ska vara det!

Sen efter jag hade käkat frukost så tog jag en dusch sen åkte jag iväg åh hämta Maria så begav vi oss iväg mot Lightvalley för lite shopping, köpte present till min handledare på praktiken och en till dom andra som jobbar där som tack för att jag fick vara där! :), sen så köpte jag en bok på bokrea också blev det lite smått! :)


Vad som händer ikväll har jag ingen aning om, ska nog ta och kolla på lite mer skilda världar oxå e de ju melodifestivalen/gladiatorerna så nog har man åh göra alltid :P


Nu ska jag duka o sen äta midda!
Adjö!

Av Evelina - 24 februari 2012 20:03

Nu så, är det fredag och min fjärde praktik vecka är över! Ganska knepigt faktiskt.


Men iaf då så ringde mobilen så glatt imorse klockan kvart i sex, så det var ju bara till att pallra sig upp det och börja ställa sig i ordning för att göra en dag på ambulansen, som för övrigt blev ganska lugn om man säger så! Inte en körning på hela dagen, men det är något som brukar vara när det är elever med tydligen! haha.

Kom väl hem innan sex ngn gång, strax efteråt kom mamma o pappa åh med sallad :),


iaf så är Ludde piggare idag faktiskt, vi har även bestämt att vi ska åka till en veterinär och se vad hon har att säga om honom. Tycker att veterinären vi var till igår (torsdag) bestämde diagnosen lite väl snabbt, har ju läst lite grann om njursvikt nu och man ska tydligen ta fler prover och göra en ultraljudsundersökning för att vara säker på att det är det. Men säger hon att det också är njursvikt, ja då är det väl bara att inse det då.. Men man hoppas ju att det är ngt annat. Med tanke på den svullna lymfkörteln han hade också, ja jag vet inte ja. Vi får väl se!


Nu ska jag fortsätta kolla på americas funniest home videos! :)
Adjöken

Av Evelina - 23 februari 2012 19:43

Nu snart så är min fjärde praktikvecka över, bara en dag kvar och den kommer att spenderas på ambulansen! :) Skojjigt, sen nästa vecka är det bara 3 dagar praktik för mig och sen är min sista praktikperiod över! Grymt tråkigt, är så kul att vara där och sticka och man får så mkt beröm för att man är duktig och att man kan och sånt där så det är bra!


Iaf så slutade jag lite tidigare idag för att kunna följa med mamma till veterinären med Ludde, han har varit så knepig en tid och det har luktat illa ur munnen på honom, och sen i lördags har han vart slö, vill inte äta och det har verkat som att han har haft ont i halsen, för han har låtit hes när han har skällt och vill helst inte skälla. Så vi hade tid idag för en koll. Allting började först ganska bra, han hade en svullen lymfknut på ena sidan som tydde på en infektion, veterinären trodde även att han hade tandsten så han skulle sövas för att göra en total munsanering och se om han kanske hade problem med några tänder eller liknande, åh hjärtat var bra och allting så det skulle nog gå bra! Men så skulle vi ta ett blodprov för att försäkra oss om att Ludde inte har nå fel på levern eller något så att det skulle bli riskabelt att söva ner honom. Det visade sig att han hade förhöjda njurvärden, vilket resulterade i att han har njursvikt. Den enda behandlingen är att han ska äta en speciell kost och den ska han äta livet ut, funkar inte det så att han inte vill äta då skulle vi lämna in honom på en större djurklinik så att han skulle få ha dropp i 2 dagar för att få hjälp att rena blodet, men eftersom att han fortfarande ska äta maten så känns inte det som ett alternativ att låta honom ligga på en djurklinik utan oss i två dagar, han som aldrig vart i från oss någon gång och han kommer aldrig att bli frisk igen. Så vi får vänta åh se helt enkelt. det kan ta ngra dagar, det kan ta veckor, månader eller år!

Det enda vi vet säkert är att vi kommer mista våran älskade hund. <3


                  

Min älskade vän <3
Livet är tungt just nu.

Av Evelina - 20 februari 2012 17:52

Jag ser just nu ut som ett stoppljus i ansikte, tur att man inte har vart ute och gått efter vägen idag för då hade väl folk stannat! Nja kanske inte, men inte var de då långt ifrån e. Men det blir väl bättre snart kan jag tro!


Idag så har jag påbörjat min fjärde vecka på praktiken, jösses va snabbt det har gått asså! Säger jag jämt men det är ju sant. Tyckte fem veckor skulle vara så lång tid men nu är den snart slut, snopet. Iaf så idag så har jag vart på ett annat ställe och sett vad dom gjorde där. Så jag följde med på hembesök idag och jag har nog åkt 10 mil idag. Vill nog inte sitta i en bil på ett tag nu! hehe


iaf så kom jag just på att jag ju ska klippa mig ikväll, får jag inte glömma! Frågan är hur jag ska klippa mig, vill ju pröva nå nytt men jag vill ju kunna sätta upp det så det blir nog den vanliga frisyren skulle jag väl tro! + att luggen ska bli kort för nu har jag lessnat på åh ha långlugg, den ska antingen vara kort eller så ska den vara så lång att man kan ha den med hästsvansen och slipper ha hårspänne. Men just nu är den i ett mellanting och det är så jobbigt! Nu åker skiten av!

Nä nu ska jag ta och kika runt lite och läsa lite bloggar innan det är dags att fara!
Adjöken

Av Evelina - 19 februari 2012 18:08

Nu är söndagen här, en söndag som jag har väntat på rätt länge faktiskt! För ikväll så börjar ju Big Brother igen! :D Grymt! Att det är en deltagare som här ifrån Hälsingland som är med gör det ju bara roligare och då blir det ju mer ett måste att man måste kolla. Så det så.


iaf så idag så slog jag upp mina blå redan kvart över åtta och var pigg så det var ju bara att kliva upp det. Men gick bara åh hämta mobilen som låg kvar i soffan och tog med mig den till sängen och kolla facebook innan jag gick ner. Sen diag så har jag vart iväg och ridit, jättemysigt var det och fint väder hade vi! :) Sen när jag kom hem så käka ja lite lunch och sen tog jag och pappa med oss hundarna och gick ut på en promenad! Skönt.


Iaf så lever jag i ett lyckorus just nu, men vad det är, det tänker jag inte tala om! Inte för ngn. Så det så, utan det kommer ni att få reda på förr eller senare! :) hihi. Liiite hemligheter måste man väl få ha, en liiiten stund innan man avslöjar dom! :D


För övrigt så sökte jag jobb igår! Kära hjärtanes, jag tar snart studenten! Snart är mina glansdagar slut som student och nu är det dags för det hårda livet med jobb. Men det ska nog gå bra det med :)
NU ska jag kolla om det finns ngra roliga filmer att beställa, har börjat tröttna på dom jag har nu faktiskt!
Adjö!

Av Evelina - 18 februari 2012 17:32

Lördag är det idag, och halva februari har susat iväg! Jösses! :)


iaf då så idag så har jag faktiskt hunnit med en hel del, tycker jag iaf! Men precis allting som skulle hinnas med idag hanns ju såklart inte med utan man var tvungen att prioritera lite grann! Men allt kul som man inte hann göra idag det får man göra imorron! Så min morgondag kommer bestå av en hel del massa skojj och det gillar vi! :)

Just nu så har jag lite tråkigt,så sitter och funderar på vad man ska göra, men jag kommer inte direkt fram till något! Blir väl de gamla vanliga antar jag, sitta framför datorn tills dess att klockan är åtta, då går man upp till tv;n och  kollar på gladiatorerna sen ner och pratar lite med mamma o pappa också går man och lägger sig och tittar på film som man somnar framför och sen gästar man sängen!


aja, jag får väl se!
adjö!

Av Evelina - 17 februari 2012 20:12

Nu är en den nya headern på plats, men som vanligt blev den inte som jag hade tänkt mig att den skulle bli men jaja, den här får väl duga tills dess att jag kan åstadkomma riktiga headers som jag är nöjd med! Men jag skulle tro att nöjd, det blir jag aldrig! det är så himla mkt man kan lära sig med ps åh det kommer jag nog aldrig att lyckas med skulle jag tro! men övning ger ju färdighet som det så fint heter! :)


Nu ska jag ta och spela lite super mario, var ju ett tag sen nu! :)
Adjö!

Av Evelina - 17 februari 2012 17:42

Idag är det fredag och det betyder att jag är ledig ifrån praktiken! Så skönt! :) Måste ju säga att man blir grymt

trött i huvve efter att ha varit där en dag, man träffar så mkt folk och man pratar med allt och alla typ och man ska komma ihåg hur allting fungerar för att göra det rätt och för att lyckas, tar faktiskt mer på krafterna än vad man tror! Känns som att man går i skolan fast man jobbar! Det där lät lite knepigt men jag vet inte hur jag ska förklara det på ett annat sätt, hehe!


iaf så idag så trodde jag ju att jag skulle få sovmorron, men icke sa nicke! Klockan sju var de bara till att stiga upp för att hinna gå med Ludde innan vi skulle till stora staden! Eftersom det var så kallt ute så tyckte vi att han kunde få vara hemma åh slippa ligga i bilen och frysa! i den stora staden så handlade jag faktiskt inte så mkt, blev bara en sport-bh men som var väldigt välbehövlig om man säger så! Sen så fick jag ett spritsset och en muffinsform av mami :) Tack!


Nu så sitter jag och lyssnar på spotify, smsar med Emelie och ska nog ta och göra en ny header! :) Har lessnat lite på den jag har nu faktiskt, också har jag lite idéer på hur jag ska göra! Ska bli intressant att se om det blir som jag har tänkt mig, det tror jag ju inte men jaja!


Återkommer!
Adjöken!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards