Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under mars 2012

Av Evelina - 28 mars 2012 20:09

Shit redan onsdag, vart tar veckorna vägen egentligen! Även fast jag haft torsdag idag så blev jag lite chockad för att det var onsdag! men men..


iaf så idag så var jag i skolan först, skrev klart en uppgift i lindrande vård som sluta på 6 sidor, kul bara att jag ska redovisa det muntligt! stackars dom som ska lyssna på det, kommer ju tröttna efter halva på åh höra mitt malande! men jaah.. sen så satt jag o prata med mina kära klasskompisar ett tag också kolla vi på en film, som fick mig att tänka på min kusin <3 lite jobbigt blev det men jah.. Annars nu ikväll så har jag inte gjort så mkt, vart ute och kört lite bil och kikat :) Hade ju tänkt gjort lite skolarbete men det hinner jag nog med ändå!


Igår så var jag först i skolan på dan, och sen på kvällen hade jag tänkt gjort lite skolarbete men jag kunde inte koncentrera mig och det stog helt still så då var det bara till att lämna datorn, så gick ut då till Takkos och städade hans hundgård, med honom i buren! Gick faktiskt över förväntan, måste jag säga! Dock gick det inte att få ut grejerna sen, lite svårt att lyfta en skottkärra samtidigt som man har han i koppel :P hehe, men vi fick ju lite kvalitetstid/mystid innan mamma och pappa kom hem åh kunde hjälpa mig! :) Men rent och fint blev det iaf och han blev nog glad över att få sällskap!


Men jag lyckades ju med att göra illa fingret oxå till på köpet. Skulle slänga lite granris och sånt i skottkärran åsså slog jag i fingret i kanten på skottkärran, kände hur det bara knaka till i fingret, på knogen lixom. gjorde ju lite ont då med men fortsatte kratta och slänga i skottkärran. Sen kände jag att det började göra jävligt ont i fingret så kolla åh då hade jag värsta bullen som var alldeles blå åh ont som fan gjorde de! Sen lyckades jag ju göra illa fingret en gång till efter det, samma finger till på köpet! Så jah.. så jävla skönt var det väl inte! :P


Nä nu ska jag ta och skriva lite lindrande vård och hoppas på att bli klar med åtminstonde en uppgift! :)
Adjö!

Av Evelina - 26 mars 2012 19:15

Måndag och en ny vecka! Snart är det slut på mars och snart är det dags för påsklov, och då skulle ju alla kurser vara klar, iaf omvårdnadskurserna, plus att projektarbetet ska vara klart! Bara att fortsätta jobba på!


Iaf så idag så var de ju skola då, hade redovisning om diabetes så det är klart! sen har jag bara en bokredovsining kvar :) efter lektion var slut så var de dags för lunch, och sen håltimme och sen svenska! Efter den åkte jag hem och upptäckte att jag fått fjärde volymen av skilda världar idag! :D Beställde den i onsdags, alltså skulle den ha gått i torsdags och jag skulle ha fått den i fredags, men det måste ha blivit nå fel för den gick inte förrän i fredags.Lite tråkigt när sånt händer men huvudsaken är väl att jag får den! :)

Nu ska jag hoppa över slutet på big brother eftersom jag ändå såg det igår, och kolla på skilda världar innan det är dags för att titta på familjen annorlunda! Imorn får jag en gryym sovmorron, börjar inte förrän klockan 1 och slutar typ kvart över två, de gillar vi! :D

Nä adjö!

Av Evelina - 25 mars 2012 19:32

Nu är klockan halv åtta och det är fortfarande ljust ute, jag gillar när man ställer fram klockan en timme! blir ju såå mkt ljusare direkt då tkr man! :)


iaf så idag så sov jag till klockan tio,vintertid. Men klockan var ju faktiskt elva. Kändes lite knepigt faktiskt! Så käkade lite frukost då sen gick jag ut en sväng åh kratta lite där det inte fanns ngn snö och sopade plattorna åh sånt där. Var ute i ngn timme innan jag gick in, tänkte bara fika lite innan jag skulle gå ut med Takkos men så kom ju brorsan och Maria en sväng och då vart man ju kvar inne. Sen skulle jag gå efter jag ätit men har ju ont i ryggen, i lunghöjd så resonderade med mamma o pappa hur jag skulle göra åh vi kom fram till att jag inte skulle gå idag utan vila och sen får vi se imorn hur det känns! Har ju fått ont i halsen igen åh så det kanske var rätt smart åh ta det lugnt!


Nä nu ska jag ta och skriva lite lindrande vård så att jag blir klar ngn gång! Har ju även en bok som ska läsas ut till imorn men det tror jag inte att jag hinner utan jag får nog ta med mig boken och läsa den imorn på skolan, har ju bara den kvar i sjukvård som jag kan göra själv så! :)


Ha en fortsatt trevlig söndag kväll!
Adjö!

Av Evelina - 24 mars 2012 18:56

Ska det verkligen vara nödvändigt att helgerna bara rusar iväg, nu är det ju redan lördag kväll så snart är det ju snart slut på den här helgen åh! Tkr att veckorna kan gå minst lika snabbt åh, så det så!


I alla fall då så idag så gick jag upp lagom till melodikrysset börja, löste klart det och sen åkte ja o pappa fram på byn åh handla, sen hemma så så hjälpte jag till åh städa också var jag ute och gick med Takkos och jag känner att det är ngt som inte riktigt är som det ska med mig, blev jättetrött efter att ha gått den vanliga rundan och i början så är det en ganska brant backe som jag lätt klarat av att gå uppför förut men nu blev jag supertrött efter halva åh benen bara skaka och jag fick världens hostattack när jag kom upp! Jätteknepigt vare, typ som att man fick ett astmaanfall elr nå sånt!

Sen så när jag kom hem så bakade ja chokladmuffins med mina nya muffinsformar också gjorde jag Tacolasagne! :)

Vad som händer resten av kvällen vet jag inte, blir väl tv eller något sånt :)
Ha en fortsatt trevlig lördag! :)
adjö!

Av Evelina - 23 mars 2012 19:53

Nu så, nu är det äntligen helg! :D Nu tar jag en ledig dag ifrån alla läxor och skit, och sen blir de väl nya tag på söndag kan jag tänka mig!


iaf så idag fick jag lite sovmorron, gick upp halv nio och slängde ut sängkläderna då och duscha innan jag åkte iväg och hämta upp Emelie så åkte vi till skolan! :) Hade bild och jag gjorde klart en uppgift och börja på en ny som förhoppningsvis blir klar nästa fredag, känns bra! :)  Sen sluta vi ngn gång mellan ett och halv två och då gick vi ut och satte oss i solen! :)


Nu ikväll så har jag bara tagit det lugnt, suttit och tittat på big brother och kikat på datorn. Imorn ska jag ta med mig Takkos ut på en långpromenad, har inte vart ute och gått på 2 veckor snart så det är verkligen välbehövligt för både honom och mig! Hoppas bara på finväder och hoppas inte att den här förkylningen utlöser i ngn lunginflammation bara för att jag anstränger mig för mkt, hostar fortfarande som en tok åh har börjat fått ont i ryggen med, så oddsen verkar väl inte så lovande om man säger så :P Men men vi får väl se hur det går! :)


Nä nu ska jag ta och gå åh kolla på nån film eller nå!

adjö!

Av Evelina - 22 mars 2012 17:46

Idag är det torsdag och ikväll är det biggest loser sverige! :) Kanon! Synd bara att det är nästa avsnittet,sen har man inge bra alls att titta på på kvällarna längre, om det inte börjar något nytt då vill säga! :)

idag så började jag klockan nio, hade lindrande vård då och fick reda på hur jag skulle skriva på en uppgift, det gjorde helt plötsligt allt mkt lättare så nu bara rullar det på! :) Efter lektion var slut vid tio så gick ja o Johanna iväg på programråd, var klar vid tolv så då gick vi på Pärlan och käka trerätters lunch! Förrätt var ngn sallad, varmrätt var fläskfilé med klyftpotatis och till efterrätt rabarber och jordgubbspaj med äkta vaniljsås! Kan ju säga att efterrätten vad godast :P haha. Var tillbaka inne på skolan till ett och då satte vi oss med datorn och skrev klart en uppgift till sjukvården oxå skicka jag in sista uppgiften till rehabiliteringen, så nu kan jag stryka den från listan! :)

Efter vi hade slutat så tog jag med mig Johanna på Team Sportia och kika lite, dom har ju öppnat på ett nytt ställe nu så då måste man ju kolla in det! :) Skulle även kika på en jacka där men hitta den inte så det sket sig det!

Nä nu ska jag ta och kolla klart på grey´s anatomy och sen ska jag skriva lite svenska och lindrande vård!
Adjö!

Av Evelina - 22 mars 2012 17:46

Idag är det torsdag och ikväll är det biggest loser sverige! :) Kanon! Synd bara att det är nästa avsnittet,sen har man inge bra alls att titta på på kvällarna längre, om det inte börjar något nytt då vill säga! :)

idag så började jag klockan nio, hade lindrande vård då och fick reda på hur jag skulle skriva på en uppgift, det gjorde helt plötsligt allt mkt lättare så nu bara rullar det på! :) Efter lektion var slut vid tio så gick ja o Johanna iväg på programråd, var klar vid tolv så då gick vi på Pärlan och käka trerätters lunch! Förrätt var ngn sallad, varmrätt var fläskfilé med klyftpotatis och till efterrätt rabarber och jordgubbspaj med äkta vaniljsås! Kan ju säga att efterrätten vad godast :P haha. Var tillbaka inne på skolan till ett och då satte vi oss med datorn och skrev klart en uppgift till sjukvården oxå skicka jag in sista uppgiften till rehabiliteringen, så nu kan jag stryka den från listan! :)

Efter vi hade slutat så tog jag med mig Johanna på Team Sportia och kika lite, dom har ju öppnat på ett nytt ställe nu så då måste man ju kolla in det! :) Skulle även kika på en jacka där men hitta den inte så det sket sig det!

Nä nu ska jag ta och kolla klart på grey´s anatomy och sen ska jag skriva lite svenska och lindrande vård!
Adjö!

Av Evelina - 21 mars 2012 20:14

Kom just på att halva mars har ju gått nu, herrejösses! Snart är det Juni och då är det dags för studenten! Kära nån, va snabbt de går.. om två veckor är det påsk åh påsklov! undra vad man ska hitta på dårå, hade ju velat gjort något ritkigt skojj då, får väl fundera lite grann kanske! :) Nån plan har jag väl men jag vet inte om den går att genomföra :P hehe!


Idag så gjorde jag ett nytt försök då på att hämta kläderna, så hämtade upp Emelie och Johanna så åkte vi upp till skolan, och den här gången fick jag faktiskt ut dom! :D grymt sköna var dom men lite stora men det gör ju inge, inte när det är myskläder! :) sen så satt jag o Johanna och tittade på två filmer om demens innan vi gick iväg och käka. Sen klockan tolv så började våran lektion och så slutade vi typ tio i fyra.

Sen innan jag åkte hem så gick jag in på kyrkogården och tände ett ljus åt mormor<3 18 år sen idag, saknar dig<3


Sen har dom ju kommit på på skolan att alla kurser ska vara klart till påsk! alltså om två veckor! Kära nån, dags att ligga i då kanske, och även om det inte är så utan bara något skämt som nån har hittat på så tänker jag jobba som fan att bli klar, vi jobbar ju ändå enskilt så varför inte jobba på då så man blir klar ngn gång. Tror jag måste göra en lista på vilka kurser vi har så ska jag se hur långt jag har kommit!
Rehabilitering  & habilitering - snart klar, en halv uppgift kvar!

sjukvård - en och en halv uppgift kvar

lindrande vård - några uppgifter kvar

projektarbete - lite skrivning kvar
När man skriver upp det känns det som om man ligger rätt bra i fas ändå, jobba lite varje dag så är det nog klart snart! :)


Nä nu ska jag ta och göra klart rehabiliteringskursen och skriva klart den andra halvan!
Adjö!  

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards