Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under maj 2012

Av Evelina - 29 maj 2012 18:37

Tisdag igen då, och jag har inte diret gjort så mkt idag bara tagit det lugnt. Kan ju inte direkt påstå att det vart så fint väder idag, solen har lyst men det har blåst jättekallt så har inte varit ute så mkt, iofs så ska jag inte vara ute så mkt heller med tanke på mina soleksem på benen! Blir ju bara värre då!


annars så hade jag nästan bestämt mig för samsung galaxy s2, läste lite recensioner och det var den bästa mobilen dom haft och det var till och med flera som hade haft iphones men som bestämt sig för att pröva s2 istället och dom tyckte den var mkt bättre! Mkt snabbare och sånt där, men så var ju brorsan hem och jag frågade vad han tyckte och då tyckte ju han att jag skulle pröva en htc och hittade en som han visade mig och som jag kollade på, så nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra! Ska ffundera vidare lite grann tror ja :)


nu ska jag kolla på big brother 24/7

hare bra!

adjö!

Av Evelina - 28 maj 2012 19:05

Ja jag funderar på att köpa en ny mobil, den mobilen jag köpte i augusti förra året är ju sönder den, och den affär jag köpte den på har ju gått i konkurs så kan ju inte lämna in den heller! Lite lagomt surt sådär..

Men dom jag funderar på är iaf dom här: 
       

Iphone 4S


HTC One S

och till sist:
 
Samsung Galaxy S2


Om man ska gå efter priset så är ju Samsungen klart billigast,men jag är ju sugen på att ha en iphone åh! Samtidigt som det vore kul att ha en HTC eftersom den verkar vara bra! MEN så är det ju det här med simkortet då, ska jag ha en iphone eller en htc så måste jag skaffa mig ett nytt sim-kort, ett mini. Men det måste jag tydligen med samsungen oxå, läste o det nyss. Åh samsung har ju fått väldigt bra respons och det är den bästa mobilen dom haft och sådant där. Men ja, jag vet inte ja! Finns så mkt för och nackdelar med allting, och ska jag köpa en ny mobil så är det ju såklart att jag vill kunna använda den direkt, men vem vet hur länge det tar innan man får ett nytt simkort då, det kan ju ta ett tag! Åtminstonde fick jag vänta väldigt länge förra gången jag beställde ett nytt..

Vad skulle DU ha valt för mobil av dom här tre?

Av Evelina - 28 maj 2012 11:42

Ja det har ju vart lite inaktivt här i helgen om man säger så, men jag har varit ute och njutit av det fina vädret som vi har haft! :) Måste ju passa på och få en bränna nu innan det är dags för studenten, lika bra att börja i tid! Men det slutade bara i brända axlar, och gigantiska soleksem på benen, suck! har faktiskt till och med kort på soleksemen så jag ska visa dom för er! Dom är inte vackra må jag säga!


Lördan då så fyllde jag ju år, blev väckt med sång och paket av mamma o pappa o Ludde, dock sjöng inte Ludde men däremot fick jag en stooor puss av honom ;) Halv nio blev jag väckt och jag var grymt trött, hade bara sovit i fyra timmar för det var såå himla varmt i rummet, 28 grader visade termometen på klockan tre på natten! suck.. sen under dan så var jag ute mkt, var i väg åh handla lite blommor och käkade mjukglass :) På kvällen var brorsan och Maria hit på födelsedagsfika och fick present :) Sen efter dom hade åkt hem så kolla vi på eurovision och Sverige vann ju! :D Grymt Loreen!


Igår, sönda, så var jag ute, satt och solade och läste bok. Sen så åkte jag iväg till Evelina på eftermiddan och då när jag kom dit så såg jag ingen av hästarna ute i hagen men tänkte att dom kanske stog i skuggan ngnstans. Men så var jag inne i stallet och hämta lite grejjer, då hör jag hur det låter från boxarna och då står ju Evelina där! Men så kommer ju ägarn och talar om att Marongen hade gått bort och det var därför hon stog inne :( Jättesorgligt! Jag hamna i världens chock och bara stog och gapa kände ja! Uscha! Sen så blev jag ju kvar där ett tag, så klia det så hemskt på benen av soleksemen att jag min dumma nöt tog Evelinas borste och kliade mig med den! Så nu hoppas jag verkligen att det inte händer ngt, så jag blir sjuk! Men inte tänkte jag på det, det påminde ju mamma mig om att det kanske hade vart nå skit på borsten som jag fick in i benet, så hade svårt att somna igår för jag blev ju rädd :P hehe


Nä nu har jag inte tid att skriva mer, ska ställa mig i ordning att åka på skolan!
ha en trevlig dag!
Adjö!

Av Evelina - 25 maj 2012 19:37

Shit va fint det har varit idag! Solen har lyst ner från en molnfri himmel! Så underbart :D

Har vart ute hela dagen från typ nio imorse då mamma hojta o tyckte jag skulle komma ut, suttit både i solen och i skuggan, blir ju lite jobbigt att bara pressa hela tiden och jag har inte ro att ligga i solen hela dagen, jag lessnar efter typ 5 minuter :P bra om jag klarar så länge! därför jag ska ha ngt att göra så man kan sola samtidigt!
MEN jag har iaf blivit lite rödare på armarna + att jag fått lite soleksem, det är väl kanske inte så bra men jaja :P Det försvinner väl ngn gång! :)


Men så har det ju även varit årets första åskväder åh idag, inte så bra kanske! Ludde blev rädd och det blev världens regnskur, och sen försvann solen! Men jag låtsas att jag sitter ute nu i värmen, fast jag egentligen sitter jag uppe i mitt rum men som vanligt så är det varmt som en bakugn uppe här, just nu är det 27 grader inne och 17 grader ute, man tkr ju att det borde vara tvärtom, men nejnej! Tror jag faktiskt ska dra ur elementet, har det inte ens påskruvat men man kan ju lika gärna dra ur det när det ändå inte är på!


och idag sattes betygen åh, så var in på dexter nyss o kika om dom kanske hade lagt ut det och det hade dom! :D så nu vet jag mitt betyg, eller ne inte riktigt för dom hade inte satt svenska betyget än men det blir väl det åh! säkert på måndag :)


nej nu ska jag ta och titta vidare på tv;n, blir så varmt åh sitta med datorn :P
Imorn fyller jag år så vet inte om jag hinner med att blogga ngt då, är det fin väder så kommer ja vara ute istället för att sitta inne som ni säkert förstår! Men om inte annat hörs vi på söndag!
Adjö!

Av Evelina - 24 maj 2012 00:00

Egentligen så var det meningen att jag skulle skriva här för en timme sen, men så kom jag ju på att jag hade en uppgift i svenskan som jag fick göra om jag ville, som jag inte hade gjort så började kolla på den och vips så hade jag skrivit klart den så nu är den iväg skickad! Liiite otroligt att jag faktiskt gör en uppgift även fast jag inte behöver, men det kanske ger mig högre betyg så då är det såklart man testar! :) Den var faktiskt ganska rolig så det gjorde inte så mkt :P haha!


Iaf så idag så hade jag tänkt haft en lugn och skön dag ute i solen, skulle åka åh hälsa på Evelina en sväng åh sånt där hade jag planerat men näe.. det gick ju inte! Hade fått sms av lärarn imorse att vi inte fick glömma bort att vi skulle få besök av kommunal idag, så det var ju bara att masa sig iväg till skolan till klockan ett det! Men jag hann iaf sitta ute i solen i en timme och läsa! :) grymt skönt! Sen så när jag kom hem vid en kvart över två så dröjde det inte länge förrän vi fick besök av Am och lilla H :) Jättetrevligt var det! :D Så var dom här ett tag och när dom hade åkt hem så käka vi mat och sen kom brorsan och Maria hit en sväng! :) Jättetrevligt det med! :D försökte lära brorsan wordfeud, och det var banne mig inte det lättaste! iofs kanske inte jag förklara så bra heller men va fan, man vill väl vinna ;) haha! Tror inte att han skulle ha förklarat så ingående för mig heller faktiskt om det hade vart tvärtom, så det så :P haha!


så var jag ju ganska korkad åh ikväll åh drack två koppar kaffe, brukar bara dricka en om kvällarna för att jag blir så pigg av det, men så blev det att jag drack en till av bara farten, så det ska bli intressant att se när jag somnar! Nu är klockan kvart över tolv och än är jag inte trött :P, elr jo trött i ögonen men inte trött så jag ska sova :P


men tror banne mig att jag ska stänga av datorn och lägga mig och läsa istället! Hade tänkt att jag skulle sova för typ en halvtimme sen men jaja :P haha!

bara 2 dar kvar till jag fyller år åh nu! kära värld!

aja

godnatt^^

Av Evelina - 22 maj 2012 23:18

Idag är det tisdag, och det har varit strååålande väder! :D Jag älskare! :D Sen idag så är det även Prinsessans Estelles dopdag, och hennes dop visades ju på tv så självklart satt man bänkad framför tv;n för att kolla på det! :) Även fast solen lyste utanför, men vad gör man inte, solen kommer ju fram fler dagar men det var ju bara idag hon döptes! :)

annars så igår blev det inge bloggande, det hanns inte med helt enkelt! Började inte skolan förrän klockan halv två men före det så måsta jag sitta och komma på ngn låt som jag skulle spela upp för klassen och berätta om varför jag valt den och sen var de lite andra grejer som skulle hinnas med, Ludde skulle ha mat två ggr åh få medicin åh sånt där! :) Sen efter skolan var slut vilket den var efter svenskan, halv tre, så åkte jag iväg och lämna in min ring på förminskning men var varm och svullen i mina fingrar eftersom min hand har börjat krångla igen och vill låsa sig, så svullnar mina fingrar upp, så det blev bara en halv strl men det räcker nog :) kan ju inte tappa den då iaf, åh ska min hand fortsätta krångla så läre den sitta som gjuten :P haha! sen så fixade jag även en doppresent till mitt lilla kusinbarn som döps på lördag men som jag inte kommer kunna vara med på, jätte tråkigt :( sen åkte jag hem och efter maten och lite andra avenyns tittande så tog jag med Takkos först på en promenad och sen en cykeltur! Men det gick inge alls bra åh cykla den här gången, han skulle dricka i varje vattenpöl som fanns åh de får han inte, så skulle han stanna var och varannan meter och nosa, men det var ju just därför jag gick med han för att han inte skulle göra det! men man får se det såhär, det kan ju inte alltid gå bra, man måste ha några motgångar lite då och då för att lyckas och jag menar, det är ju bara andra gången vi cyklar och jag är ostadig och vågar inte riktigt cykla på som man ska eftersom han bara tvärstannar så flyger ju jag :P åh det är ju inge kul! :P sen när jag kom hem så fick även  Ludde en promenad :)


idag så har jag inte gjort så mkt, kollat på dop, skjutsa mamma fram till frissan för jag skulle ändå fram på byn, sen var ju jag klar före henne så var ute och raggade lite grann på byn, kunde inte stå stilla eftersom det var så varmt i bilen och Ludde var ju med han åh, då är det bättre att åka runt och ha ac:n på! :) sen satt ja o mamma ute i solen ett tag när vi kom hem! Sen ikväll så har jag vart till en badstrand med ngra fina vänner och haft det mysigt, grillade korv och fick skäll av en arg dam för att vi hade hundarna lösa, men det står faktiskt ingen skylt där att man inte får ha hundar på stranden och det var bara vi där så vi störde ju ingen, damen gick bara förbi! :) Men vi hade det trevligt iaf och det är huvudsaken, hoppas verkligen att vi kommer göra om det fler ggr! :)


Nä nu ska jag ta och läsa lite, sen blir det sova!
Godnatt ^^

Av Evelina - 20 maj 2012 18:49

Idag är det söndag, fast jag tkr inte att det känns som söndag faktiskt! Blir lite less på det där med att inte veta vilken dag det är! hehe


iaf så har det inte vart nåt kanonväder idag, har spöregnat större delen av  dagen, skit tråkigt! Hade tänkt att jag skulle ha vart ute o cyklat med Takkos idag men det är ju inge vidare kul i spöregnet om man säger så, väntar till det blir lite bättre väder! Så ja idag har jag inte gjort så mkt, kikat runt lite på datorn, åh ja bara vart!


men ja upptäckte iaf att jag hade glömt bort åh skriva nåt här igår, så får väl skriva om det nu då! :) iaf så efter att jag hade gått upp vid en halv tio så åkte jag till Evelina, åh hon blev glad när jag kom för hon gick i en egen liten hage p.g.a sin fång, så vi hade en liten mysstund och vi tog en promenad i hagen. Sen så när vi stog o myste lite grann så la hon sin haka på min axel! :D sötnosen där! så mysigt de var :D, annars så gjorde jag inte så mkt mer igår, vi var ute och åkte bil på kvällen, såg två tjäderhöner och en hare :) var ju nåt iaf! haha


nä nu ska jag kolla på andra avenyn!

adjöken!

Av Evelina - 20 maj 2012 12:59

  Jag tävlar om en skötväska värd upp till 1199 kr!
Var med och tävla här på DarlingExpress blogg.

 

Var med du oxå! :D

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards