Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under juni 2012

Av Evelina - 30 juni 2012 23:35

Så var dagen inne för att även jag skulle ta studenten, den dagen vi längtat efter, bävat för, gruvat oss inför, planerat inför och bara vill glömma var äntligen här!


Glad i hågen klev jag upp klockan 5 på morgonen för att ställa mig iordning för att sedan halv sju sätta mig i bilen för att åka emot Sanna, mötte upp Lotta och Frida på bibblan och vi gick tillsammans mot Sanna. Hemma hos henne hade vi champagnefrukost, så vi åt goda mackor, sjöng, lyssnade på musik och drack goda drycker och champagne. När klockan började närma sig halv tio började vi göra oss klara för att åka upp mot skolan, väl där uppe så började jag,Frida, Lotta, Johanna o Lay blåsa upp ballonger som vi skulle sätta på traktorvagnen som vi skulle åka med sen! Vid en tio så var det dags för att gå åh sätta oss i klassrummet och äta tårta, dela ut blommor och presenter till lärarna och bara ha det trevligt. När klockan började närma sig elva så gick vi till aulan för att ha avslutning där, det sjöngs lite grann och delades ut stipendier och i aulan var vi från elva till närmare halv ett då vi gick tillbaka in till oss på op och åt macka igen åsså fick vi våra betyg, som jag för övrigt är väldigt nöjd med! :D Sen innan klockan hade slagit ett så hade traktorvagnen kommit så då satte vi upp dom ballonger vi hade kvar, var flera som hade smällt av ngn anledning så vi hade inte så många kvar men det räckte! :)

Strax innan ett gick vi in till biblioteket och vi bestämde i sista stund hur vi skulle sjunga när vi gick ut på trappen och vi förökte även hitta rätt plats som vi skulle stå på, det tog sin tid men sen så :)


Efter vi hade sprungit ut och alla studenter var ute så var det dags att försöka leta rätt på sina nära o kära åh deeet var ju inte det lättaste om man säger så! haha, men till slut så hittade man dom och det hängdes grejer runt halsen:
 

sen så efter en stund klev man på vagnen och åkte runt på köpingen och sjöng åh skrek åh hade det allmänt roligt! :D Sen blev det kaos när man kom tillbaka åh alla försvann så det blev så att man inte sa hejdå till ngn nästan, för karnevalståget skulle ha stannat nere på köpingen var det sagt men det åkte tbx upp på skolan igen och alla hade ju sina nära o kära nere på köpingen så det blev lite kaotiskt :P haha!


Sen hemma var det dags för lite firning, börja me att äta smörgåstårta och sen när alla var nöjda på det så var det dags för paketöppning, och jag kommer knäppa kort på alla presenter och lägga ut, men jag fick iaf en DATOR :D :D av mamma, pappa, brorsan o Maria, sen så fick jag en fin porslinsfigur som var som en student åh choklad av Viola, sen så fick jag pengar av grannen, faster, farbror och morbror o moster, åsså av kusinerna fick jag jättefina glas! :) sen så efter paketöppningen så var det dags för pinocchiotårta, men efter det så gick jag, viola o lillkusin upp på mitt rum åh spela lite spel :) sen så när alla gäster hade åkt hem så följde jag med brorsan o maria till marias syster som oxå tagit studenten på fortsatt studentfirande :) kom väl hem en halv fyra ;) hähä,


så jag var nästan vaken ett dygn den dagen,fattades bara en och en halv timme så man var ju lite lagom seg på lördagen om man säger så :P


men det var min student det som jag kommer minnas för livet! :D lätt den roligaste dagen i mitt liv skulle ja tro, fast nog kommer man sakna skolan med tiden, framför allt klasskompisarna men man får försöka träffas ändå så gott det går! :) Åh Lotta, jag vet att du läser det här, jag kommer att komma ner till dig i höst bara så du vet ;) vet bara inte när och hur men jag jobbar på detaljerna nu,bara så du vet! :P


Så där ja, nu vet ni precis hur min student var! Fler bilder kommer senare jag har inte ork att lägga in dom nu och det här är tillräckligt långt ändå,UTAN bilder :P

Av Evelina - 30 juni 2012 23:25

Helt otroligt att juni månad redan har susat iväg! och imorn är det 1 juli och en hel hög med födelsedagsbarn som det gäller att man kommer ihåg att gratulera, men jag känner att jag har det under kontroll så det ska nog gå bra ;) haha.


iaf så har junimånad fört med sig både det ena och det andra, jag har haft den roligaste dagen i mitt liv, det vill säga studenten! jag har börjat jobba, och jobbat mitt livs första midommar och det kommer antagligen inte bli den sista heller! Jag har haft motgångar på jobbet men som nu börjar ljusna så det känns lite lättare! Jag har vart tvungen att säga adjö till en häst som betyder grymt mkt för mig och som under vissa perioder har känts som min egen.. jag har vart tvungen att vara med och avlivat min bästa vän åh min åtta års present. Så samtidigt som den här månaden har vart den roligaste så har det vart den tuffaste och jobbigaste! under junimånad har jag även blivit en dator rikare och en ny mobiltelefon rikare!


Häromdagen firade jag även att jag haft mitt körkort i ett år och firat att jag har haft Findus i 5 år! :)


Idag har jag inte gjort så mkt, har tvättat två bilar och dammsugit och dammat dom invändigt så nu är dom rena åh fina :) sen så har vi vart till broder åh hälsat på en sväng, tänkte att jag skulle sno lite rabarber av han men när jag kom på att jag skulle få köra saab hem så glömde jag bort rabarbern :P haha! Men får väl fixa det imorn då :) måste ju passa på innan dom börjar blomma för då blir dom inge go efter de! sen annars så har jag inte gjort så mkt..


just ja, kom just på att jag lovat er ett inlägg om studenten, så det är väl dags att skriva det nu då! ;) haha bättre sent än aldrig och jag kommer ihåg vad det var som hände så det blir nog inga problem :)

ska skriva på det nu!

ajjö!

Av Evelina - 29 juni 2012 18:07

Ja det blir inte så himla mkt skrivet här märker jag! :) och idag tror jag banne mig var första gången på hela veckan som jag överhuvudtaget har satt mig vid datorn :) men de dagar man är ledig så gör man ju annat än att sitta med datorn.


annars så i tisdags när jag var ledig så gjorde jag inte så mkt, bakade lite bulle bara och tog det lugnt :) på kvällen var jag ute och gick med Takkos och lyckades få ett gigantiskt skavsår på hälen, förstår inte vad jag gör för fel, jag knyter ju skorna och dom skorna jag hade var det ju jättelänge sen som jag fick skavsår av och då har jag domskorna på mig varje gång som jag är ute och går! jätteknepigt..


sen onsdan o torsdan så jobba ja ju kväll åh då hinner man ju inte göra så mkt innan man ska iväg.


sen idag då så var det dags att åka till Delsbo och hämta hem Ludde igen, dom hade ringt i onsdags åh sagt att han var tbx så ja o mamma hämtade han idag och det var en sån fin urna han kom i :) kan knäppa ett kort åh visa så får ni se! :)


annars så sitter ja o funderar på vad jag ska hitta på ikväll, skulle vilja hitta på ngt men vet inte riktigt vad, får väl se vad det blir :) hehe, kanske bara tar det lugnt åh man vet ju aldrig :)


nä nu ska jag fortsätta kika på Emil i Lönneberga, man kan nog aldrig bli för stor för Emil ;) hehe

hare bra!

adjö!

Av Evelina - 25 juni 2012 12:28

Trodde helt ärligt att min statistik skulle vara nere i botten nu när ja inte har bloggat på några dagar, men det var den faktiskt inte! :) Tack för det! :D


iaf så har det ju vart midsommar nu och den har spenderats med jobb,jobb åh jobb! Jobba kvällen på midsommarafton, åh sen dan på midsommardan så midsommarhelgen blev rätt lugn för min del! Nu har jag två dagars ledighet innan det är dags för två kvällspass igen men sen är jag ledig i hela 5 dagar! :D fast sen jobbar jag ju fem dagar i sträck så ja jag vet inte ja :P haha!


annars så är det väldigt tomt här hemma efter älskade lilla Ludde, har beställt lite bilder på han nu som jag ska göra ett collage av och sätta upp ngnstans på rummet, men det finns ingen plats längre på väggarna så jag får nog sätta upp den i trappen upp, blir nog bra det med! :)


     

Saknaden och tomheten är stor efter dig min underbara lilla älskling <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 

Av Evelina - 20 juni 2012 13:42

Ja blev bara tvungen att testa att logga in på bloggen genom mobilen, och det gjorde det ju :-) var ju lite häftigt det då, trodde inte att det skulle gå överhuvudtaget att logga in för det har inte gjort det tidigare utan då har mobilen sagt ifrån och ville inte samarbeta ett dugg! Iaf så har jag inte gjort så mkt idag, plockat ihop Luddes koppel och halsband och lagt ner i en kartong så nu ligger alltihop tsm! Väntar även på samtal från veterinären att Ludde har kommit tbx så vi kan hämta honom, vi valde ju att kremera honom så vi väntar på urnan.. Annars så har jag haft ut Takkos på lite miljöträning, han fick komma ut och vara på gräsmattan ett tag och sen blev han lite kammad, eftersom det är midsommarveckan så fäller ju han sin vinterpäls så då blir det mkt kammning, sen efter det så fick han gå in igen och det gick jättebra! Det har det inte gjort förut utan då har man måsta tvingat honom in men inte nu e! Duktiga killen :-D Nej nu ska jag läsa tidningen härliga hunÅterkommer, adjö

<3

Av Evelina - 19 juni 2012 19:32

Ja det var ju ett tag sen jag skrev här nu igen, men det har hänt en del jobbiga saker så jag har inte riktigt orkat skriva det, men nu är det väl kanske dags..


iaf så börja jag min intro i måndags den 11/6, gick väl sådär och hela veckan har gått sådär, har vart lite mkt åt mig och mkt som hänt åh allt åsså trivs jag inte till 100 % där heller, men jag hoppas att det blir bättre, vill inte gå in på vad det är som har hänt här på bloggen utan jag låter det vara så här.


Sen torsdan den 14/6, var nog en av dom värsta dagarna i mitt liv. Det var nämligen dags att låta Ludde somna in för gott. Han hade, som ni vet, njursvikt och ända sedan vi fick reda på det så har vi vetat att den här dagen skulle komma men inte att den skulle komma så fort. Han var slö och konstig redan när jag tog studenten men vi trodde att det berodde på att det var så rörigt med mycket folk åh sånt där. Men han blev inge bättre utan ju längre tiden gick desto tröttare blev han och vi hade fått reda på att ju mer sjukdomen fortlöpte desto tröttare blev han och ibland kunde det ta lång tid innan man märkte ngn skillnad på trötthet och ibland kunde det gå snabbt, i vårt fall var det de senare. På bara ngra dagar var han jättetrött åh orkade ingenting, så vi beslöt oss för att åka iväg och hjälpa honom. Så efter jag slutat jobbet på torsdan åkte jag hem o hämtade Ludde o pappa åsså åkte vi till veterinärn. Han fick ligga i mitt knä ända in i det sista, det var bara när han fick den allra sista sprutan som jag fick lägga ner honom på britsen, men han somnade in med mina händer runt sig och mig sittandes mitt emot honom så att han såg mig hela tiden. Det var nog skönt för honom att få somna in. Jag hoppas att han har det bra där uppe nu och att han får springa i skogen som han älskade och att han får träffa morfar  och Jack igen, hoppas även att han får träffa och lära känna mormor,farmor och farfar<3


Men jag saknar honom så och det är så himla tomt utan honom. Än på nätterna kan jag höra honom hoppa upp i soffan, jag kan känna när han hoppar upp i sängen och kurar i hop sig, jag hör honom voffa och skälla och när han går på golvet. Jag kan till och med höra honom snarka och känna lukten av honom. Det är så himla ofattbart att han verkligen är borta.



Vi ses snart igen min älskade vän!

           


J A G    Ä L S K A R    D I G    ! ! ! ! ! ! <3

Av Evelina - 10 juni 2012 21:30

oj oj oj, här har det varit dött ett tag, men det har hänt så himla mkt saker så det har helt enkelt inte funnits tid till att blogga! För den här veckan har ju varit studentveckan och inte har man tid att sitta med datorn då e ;) hehe

få se här nu, senast jag skrev här var lördan den 2 juni, då ska vi se om jag kommer ihåg vad jag har gjort :)

söndag så gjorde jag inte så himla mkt, tog det lugnt bara skulle ja tro kommer inte ihåg :P

måndan så kom jag o mamma på att vi skulle åka till Lightvalley när klockan var efter ett ngn gång, så sagt o gjort de gjorde vi! Sen på kvällen så var jag med Viola, vi var ute o gick lite grann o då var Kristina med åh! :)Så det var trevligt!


tisdan var det dags för mösspåtagning, så var på skolan till halv ett då det var dags att gå till aulan för att träna på studentsången, sen börja själva mösspåtagningen klockan ett! efter det så hade vi lite klassråd och så bestämde vi oss för att skriva på backen och det blev det här:
  
"Vi ses och hörs i era drömmar! Op09" :) Fint va? :)

på onsdan var det nationaldan, fick ett samtal av Viola som undra om jag ville följa med henne till djursjukhuset och hälsa på Evelina, hon var dålig hade fått hovbensrotation och hade jätteont :( och vi skulle avgöra om de skulle bli avlivning :( var inte så hima kul,men det kändes skönt att träffa Evelina iaf en sista gång och få säga adjö.


sen torsdag så fixade vi vårat flak som vi skulle ha på fredan och den blev grymt fin ;) vi såg ut som apor i bur när vi var inne i den, hehe. sen så på kvällen var jag med Viola lite grann åh så fixa ja, mamma o pappa på altan inför studentdagen!


Fredan var Studentdagen och det tror jag faktiskt att jag tar i ett eget inlägg med lite bilder åh sånt där! :)

igår lörda så tog jag det bara lugnt, hade lite främmande här som gratulera mig för studenten, brorsan o Maria var hit en sväng åsså var jag, mamma o pappa o Ludde ute åh åkte lite bil, åh vi såg ett rådjur, en älg, en tranfamilj med en bebis, en hare och några svanar! det var inte illa :)


åh idag är det söndag och jag har inte gjort ett skit! Bara varit! :) Försökt få Ludde att äta, han är sämre nu o vill inte riktigt äta, och sen sover han gärna och vill inte riktigt vara uppe med oss, men han har kommit när jag har sagt att vi ska ut o gå åh att vi ska åka bil. Men vi tror att han inte riktigt tål medicinen han har fått så vi har slutat med den nu så hoppas vi att det blir bättre! Jo Jag har ju gjort av med 5000 kr åh bara på att sitta hemma, har beställt en ny mobiltelefon, men vad det blev det tänker jag inte tala om förrän jag har fått den ;)


nä nu ska jag ta o gå åh lägga mig tror ja! Imorn börjar jag jobba!! :D
Godnatt^^

Av Evelina - 2 juni 2012 14:54

Shit det är redan juni! och om en vecka idag är det slut på mina skolår och jag har gått in i en helt ny främmande värld avslutat den trygga delen av livet där man vet vad man ska göra om dagarna och har allting klart för sig, nu är det upp till mig att se till att jag har ngt att göra om dagarna och det är JAG som bestämmer min egen framtid, inte mamma, inte pappa, inte skolan, inte regeringen, inte kungen utan bara JAG!! Galet, känns helt ofattbart!


iaf så var det ju ett tag sen jag skrev här men en liten snabbresumé kan ni väl få, i onsdags så var jag och min klass hem till våran klassföreståndare och hade det lite trevligt, åt mat och bara myste! :) Var riktigt skojj! Sen på torsdan var ja o Frida iväg till skolan en snabbis för att hämta hem lite grejjer, en bildmapp och loggboken från projektarbetet! Åkte tio och halv tolv var jag hemma igen, hade kommit hem tidigare egentligen men vi stog ute och prata lite grann åh :) så kolla jag åh Ludde på skilda världar då åh sen åkte jag iväg åh klippte håret, och färgade det! :) Ska knäppa ett kort och visa er :)

igår var det fredag, kolla på skilda världar på förmiddan, sen så städade jag huset till mamma kom hem åsså duscha ja Ludde så nu är han ren och fin, men efteråt så satt han bara o skaka,jättemkt åh länge! var lite läskigt faktiskt, men om det var för att han blev kall efter han hade duschat eller om det var för att han inte fått sin medicin vet jag inte, för efter han fick medicinen så slutade han :S skumt! så fick jag hem en ny studentklänning igår, så nu vet jag inte vicken jag ska välja :P ska visa dom bägge två så får ni hjälpa mig med smakråd tror ja :) gillar dom bägge två lika mkt :P sen på kvällen var jag o pappa iväg åh fiskade, men det var för kallt så vi fick ingen fisk och jag hade ingen känsel i mina fötter när vi var klar :P men jag fryser jämt om fötterna så ja :P


nä nu har det här blivit alldeles för långt åh med alldeles för mkt svammel, idag är det kojdag! spöregnar ute och är typ 4 grader varmt bara! usch!


nä nu ska jag kolla på skilda världar tror ja!

hare bra!

adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards