Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under augusti 2012

Av Evelina - 31 augusti 2012 23:28

Va roligt att se att min statistik går uppåt :-) bäst att ta tillvara på det här nu då kanske, men jag skulle bli ännu gladare om ni ville ta åh kommentera lite mer :-D hehe!

iaf så ikväll så tog jag ut Takkos på en springtur, var typ tredje gången nu som jag sprang och det känns redan som om det går mkt lättare att springa! nog för att jag inte springer så långt åh så länge men gör jag det så kommer jag tröttna snart åsså kommer mitt knä att säga upp sig åh de vill jag inte!

men jag har ett mål iaf, till jul ska minst 10 kilo vara borta åh jag ska bli en ny människa :D så nu vill jag ha lite peppande ord av er så jag klarar av dom här månaderna :-) nu är väl säkert 10 kilo alldeles för mkt på så kort tid men om jag så bara kmr halvvägs så vore jag nöjd :-)

nä nu ska jag fortsätta kolla på film
godnatt åh sov gott alla söta så hörs vi
i september :-)
adios

Av Evelina - 31 augusti 2012 18:15

Nu e de kvällen igen, åh snart e klockan åtta åh då e de ju dags för fångarna på fortet :D grymt!

iaf då så åkte ju ja o mamma fram på byn åh handla efter jag skrev förra gången! så kolla vi graven åh fixa lite
där åh innan vi åkte hem. Sen nu på eftermiddan så har jag gjort en äppelkaka åsså dumlekakor fast jag hade ingen dumle så jag tog geisha istället, funkar förhoppningsvis lika bra
det :-)

nu ikväll ska jag först ut åh gå med Takkos men de känns som att ja vill springa men jag tror att jag har början till hälsporre kombinerat med hälseneinflammation, med andra ord, jag har ont i foten :P hehe, så ja jag vet inte hur jag ska göra! blir säkert cykling innan de e klart men huvudsaken jag rör på mig :)

nä om man ska gö nån nytta!
Ha en trevlig fredagkväll
adios!

Av Evelina - 31 augusti 2012 11:41

Måsta ju kolla mitt sista inlägg igår åh se om mina bilder hade kommit med, det hade dom inte! Eller jo en bild hade ju iofs kommit med men nu var det ju faktiskt fyra stycken jag skulle ta och visa! Men ja, jag får väl ta och lägga in dom från datorn sen då när jag har tid! Blir väl lite senare ikväll det skulle jag tro!


iaf så är det fredag idag, och ikväll är det fångarna på fortet! åh nååååde den som gör att jag inte får se det! Jag kommer stänga av telefonen efter fem ikväll bara för det :P haha! näe skämt åsido! :) men se det, de vill jag göra!

Nä nu ska jag åka fram på byn åh handla!

adios!

Av Evelina - 30 augusti 2012 23:13

kände för att ta och visa lite bilder, kom ju på tidigare ikväll att man faktiskt kan lägga in bilder på bloggen när man bloggar från mobilen och det är ju kanon! och eftersom jag alltid har med mig mobilen så blir det ju alltid nya bilder på den :-) så varför inte visa lixom?

iaf så den första bilden e på Takkos när han dricker vatten under en promenad, han tog en snabb simtur åh efter kortettogs hehe
sen har vi Jack, kände bara för att visa en bild på honom som är nytagen, annars har de bara vare gamla bilder :p
åh dom två sista bildern är jag på Skeitla, islänningen jag red :-) och för er som undrar så har jag en säkerhetsväst på mig under tröjan! det e därför det ser lite roligt ut :-P hehe

nä nu ska ja fortsätta titta på skilda världar åh lyssna på spöregnet!
adios

Av Evelina - 30 augusti 2012 18:33

så var de kvällen igen då och regnet öser ner utanför fönstret, väldigt kul! åh jag som hade lust att gå ut åh gå eller springa eller nå ikväll!

iaf så har jag haft en toppendag i lightvalley tsm me Emelie :-) nog för att jag kom dit senare än va de var tänkt på grund av lite strul men de gick ju ändå :-) sen så åkte vi på arbetsförmedlingen åh jag skrev in mig åh de gick ju super bra :-) sen drog vi iväg till albins där jag skulle köpa en grej men den jag ville ha fanns inte så ja sket i de åh köpte dom här supersöta tofflorna (som e på bilden längst ner i inlägget ):-)
sen drog vi på granngården där jag köpte ryktstenen åh en leksak till Jack :-)
så åkte vi på finess åh fika sen hem till henne åh va där en sväng innan jag åkte hem :-)

nä nu ska jag ta åh kolla på skilda världar
adios

Av Evelina - 30 augusti 2012 09:18

tidig torsdagmorgon , eller ja tidig åh tidig. Tidigt för att vara mig iaf, just nu åtminstonde.. men det ska det bli ändring på tror jag banne mig! Är ju rätt skönt att gå upp tidigt åh!


iaf så ringde mobilen klockan 8 imorse så det var bara att kliva upp, ska iväg på arbetsförmedlingen idag åh jag ville hinna städa innan för efteråt kändes inte så lockande. Sen ska jag ju ha Emelie med mig på af åh då vet man ju inte när man kommer hem, vi (läs jag) brukar bli shoppinggalen när vi är med varann, så frågan är ju hur det kommer bli idag! En sak vet jag iaf att ja ska köpa åh det är en ryktsten, som man har till hästar för att få bort hår åh smuts åh sånt för den som inte vet, men jag ska inte köpa till ngn häst utan till Takkos! Han löser ju grymt mkt hår, vet inte om det fortfarande är vinterpälsen han tappar eller om han byter till höstpälse nu, kan ju lika gärna vara vinterpälsen eftersom att han fäller den så sent, inte före midsommar brukar han börja tappa den och det är ju rätt sent de :P

Sen är det en hemlig sak som jag ska köpa, men jag tror att jag faktiskt kommer visa den ikväll, vette fan om jag klarar av att hålla mig längre :P haha


hmm.. vad ska jag säga mer då?

tror inte jag har nå mer åh berätta, skriver väl mer ikväll om ja hitta nå! :)
Ha en trevlig dag alla söta!
Adios!

Av Evelina - 29 augusti 2012 15:52

Så var det helt plötsligt onsdag då! Jag började att skriva på ett inlägg i fredags men så glömde jag bort det och sen började jag visst på ett inlägg i söndags med men det blev visst inte heller publicerat! Ibland är minnet väldigt kort, höhö.


iaf då så i fredags så dammade jag av ridhjälmen och letade fram ridkläderna för då skulle jag iväg åh rida islandshäst med kusinen! :D Grymt kul vare, längtar till nästa gång! sen efter vi hade ridit klart så hängde jag med henne hem, kikade på supersöta labradorvalpar åsså laga vi lite mat :)


sen på lördan så tog jag det rätt lugnt på förmiddan, var bara upp på vedbotaket och sopade av det, hade inget bättre för mig :P hehe! Sen på eftermiddan så var jag iväg på bilbingo med Maria och en kompis till henne! Och hör åh häpna, jag vann 500 spänn! :D Grymt!

 

sen söndag så regnade det ju hela dan, fullkomligt vräkte ner ett tag, väldigt roligt! eller nae, så jag låg åh titta på skilda världar typ hela dan, lika bra som första gången man såg de :P hehe!


måndag, tisdag gjorde jag väl inte så mkt, målade lite grann på vedboden men jag nådde ju inte så högt upp åh att stå på en stege som lutar är inte riktigt min grej :P Har inga problem med att stå på stege så länge den står rakt och det inte finns en minsta antydan till att luta eller att åka i sidled! höhö, Sen så gjorde jag pasta carbonara igår för första gången själv, åt det hos kusin i fredags så skulle pröva det igen nu! Gick väl sådär, glömde bort att skilja äggvitan från gulan så slängde i hela ägget i röran :P men det gick ju det åh! haha


åh sen idag då så har jag planterat en blomma som ska tåla kyla, åtminstonde till en viss del :), åsså har jag klippt gräsmattan, men ja upptäckte iaf att man inte ska klippa gräset i sol och med en tjocktröja på sig, det är riktigt svettigt må jag säga, Men nu kan jag iaf springa med gott samvete ikväll när jag ändå måste duscha efter gräsklippningen även fast jag gjorde det imorse med, men är huvve dumt får kroppen lida :P


nä, dags att göra mat kanske!

ha en trevlig kväll!

adios

Av Evelina - 23 augusti 2012 17:41

Torsdag idag då och idag har det varit hyfsat fint väder ute! :) Inte så att man direkt svettas när man är ute men man behöver ju inte frysa iaf, om man sitter i solen vill säga! Men ja det blir nog förhoppningsvis finare väder snart men som det såg ut så skulle de ju va skitväder hela helgen.. trök!


Iaf så var det ju ett liknande sånt här bälte jag menade igår:

  

Bilden är lånad av Stadium.se,
Tack tack snälla du som skickade en länk om vart det fanns! :)
Fast det bälte jag tänkte på var mer som en stor flaska, där man inte såg flaskan utan bara korken elr hur jag nu ska förklara men den här är nog minst lika bra skulle jag tänka mig! :D


Idag iaf då så har ja o mamma bakat segkakor, mumma! :) och sen så har vi hjälpts åt att städa huset, sen städa jag rummet åh renbädda så nu är det rent o fint igen :)

ikväll så ska jag ut och springa, träningsvärken är om möjligt ännu hemskare idag, så lite springning gör nog det bara gott! Inbillar jag mig iaf men sen om det verkligen blir bättre är väl en annan femma :P höhö!


nä nu har jag inte tid med det här längre,

ha en trevlig kväll!
adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards