Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under oktober 2012

Av Evelina - 31 oktober 2012 21:35

Tänkte att jag skulle ta och göra ett sista inlägg innan det är slut på oktober, bara för att min läsarstatistik har skjutit i höjden denna månad! :D Så många som jag har haft den här månaden som har läst min blogg så många har jag inte haft sen jag börja skriva här för snart två år sen! Jisses, redan två år! Kära nån va snabbt det går! Men jag ångrar inte en dag att jag börja skriva här på bloggplatsen, så lätt att skriva här åh fixa med headers åh allt så ja! :) Det blev bra åh jag är nöjd!


Iaf då så idag så var vi ju iväg åh kika på valp, åh jösses va söt hon va! :D åh snart är hon min! :D Dock har jag inget kort på henne än, glömde bort att knäppa idag när vi var dit! Men om två veckor kommer jag att få hämta hem henne och då ska ni få se kort, det lovar jag :) Helt bedårande e hon åh sååå liten, jisses! Jazmine är nästan större åh då är hon väldigt liten! hehe!


Nä nu tror jag att jag ska ta och gå åh lägga mig o titta på film,titta ju klart på skilda världar igår kväll åh nu får jag ju vänta ända till 27 februari 2013 innan jag får se fortsättningen för såklart så slutade det ju när det var som mest spännande, som vanligt! Men det är väl nån uträkning med det åh kan jag väl tänka mig! Men tur att jag har alla tre kronor säsonger då så att jag kan börja kolla på dom igen :P Är ju inne på säsong 2 på den nu så ska fortsätta kolla på det ikväll :) Men där är det bara typ dom 3 första säsongerna som är bra, sen blir det lite tjatigt åh inte alls lika bra. Är lite för många nya som kommer mer och då blir det ju lite rörigt! Inte alls som med skilda världar!


Nä nu har jag inte tid med det här längre!
Godnatt^^

Av Evelina - 31 oktober 2012 11:06

Idag är det onsdag, och dagen mitt i veckan! och det är även sista oktober, så vi säger hejdå till oktober 2012 och tackar den för en grymt bra månad och välkomnar november 2012 och hoppas att den med ska bli lika bra! :) Men det tror jag inte är någe problem :)


iaf så än idag har jag inte gjort särskilt mkt, bara käkat frukost och suttit med datorn som jag fortfarande gör! Men ska väl snart gå åh borsta tänderna och klä på mig och sen invänta pappsen! För idag ska vi åka iväg åh kika på hundvalp :) Spännande! Så går allt som det ska så kommer det bli en liten vovvsing till slutet av november, gryymt! :D


Men även fast jag köper mig en ny hund så kommer jag ändå aldrig sluta glömma, älska och sakna Ludde! Han har en alldeles speciell plats i mitt hjärta som bara är hans och det kan ingen ta ifrån honom! Knepigt att man kan lära sig att leva med en saknad, att man kan vänja sig vid att alltid ha ett stort hål i bröstet. Saknaden blir bara större åh större ju längre det går och det blir fler åh fler man saknar men ändå kan man skratta och vara glad, det är konstigt! Men många dagar går åt att jag skrattar och är glad utanpå men inuti är allting svart och dystert och allt är bara skit.
I somras så gick större delen av tiden åt att sörja och sakna Ludde så grymt mkt och allt var piss, men nu börjar den lägga sig lite grann och nu sörjer jag och saknar Evelina så grymt mkt, och ändå är det lika länge sen som dom gick bort, knepigt att den sorgen kommer så långt efteråt men det var väl det att Ludde hade man ju alltid med sig, när man sov, var ute, titta på tv, åt mat och ja jämt och Evelina träffade jag ju inte lika mkt varje dag, men nu när det är höst och man kommer till den tid som jag träffade henne jättemkt börjar närma sig så kommer även saknaden.


SAKNAD <3

   

SAKNAD! <3


nä nu ska jag kolla farmen en gång till innan jag borstar tänderna!

adjö!

Av Evelina - 30 oktober 2012 12:41

Typiskt, jag visste väl att jag inte skulle blogga ifrån mobilen nu när jag var så nära 600 inlägg men det har jag ju gjort ändå! Så bara för det så får jag väl hurra för att det här är mitt 601:a inlägg! Typiskt! Men jaja, får väl jubla när jag når 700 då, som jag har som mål att ha klarat av innan sommarn, så får se då om det lyckas men det tror jag inte ska vara något problem! Händer ju mkt kul nu som man kanske vill skriva åh berätta om eller bara skriva för skrivandets skull! :) Funkar lika bra båda delarna!


Iaf så idag så vakna jag halv tio! Grymt skönt! Findus hade nog lessnat på att ligga åh trängas med mig om att få en kudde så han låg hopkrupen nere med fotändan! hehe, men hoppade upp iaf åh rev ut sängkläderna åh hängde ut täckte o kuddar på vädring o in me sängkläderna i tvättmaskin, sen in i duschen och sen göra frukost! Skulle slå på stort åh koka ägg idag, åh jag förstår inte vad det är med mig och äggkokning, dom blir alltid så lös! Nu glömde jag iofs bort att ställa klockan så jag chansa på att de kokat i två minuter, så ställde mobilen på larm efter fem och den var ju fan fortfarande lös, inte så att det rann om den som det brukar men lös.. men det gick åh äta ändå!


Nu sitter jag med datorn och lyssnar på lite musik, funderar på om jag ska ta o söka studiebidrag ifrån csn men jag får ju inte reda på om jag har kommit in på högskola förrän i december, så ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra! Kan man söka bidrag nu redan åh sen meddela om man har kommit in eller måste man vänta till man har fått reda på att man har kommit in? Nån som har nå erfarenhet av det där åh som kan hjälpa mig? Vore snällt isf! :D


Idag blir det bara lugnt, har lite ont i halsen idag så det blir inge springning iaf! Men ikväll lutar det åt att åka åh hälsa på brorsan o Maria en sväng, men får se hur halsontet utvecklar sig, vill ju inte att fasters lilla prins ska bli sjuk!
Nä nu ska jag nog ta o spela lite cs!
Adjöken!


Av Evelina - 29 oktober 2012 22:52

jamen sisådär ja, då var de färdigjobbat för ikväll eller ja de har de väl vare sen klockan nio typ men ja :) hehe

idag då så efter att jag sprunge åh äte frukost så gick jag ju till brorsan åh Maria åh gjorde mig av med min Zeb-abstinens :) myste åh myste åh myste lite till! sen så fick jag även den stora äran att vara den första som blev barnvakt åt den lilla sötnosen medans dom for iväg åh handla en sväng, åh de gick så bra så! Han låg på mig åh sov hela tiden åh hade de så bra så :D var riktigt kul åh jag längtar redan till nästa gång :D

sen då så vid halv tre skjutsa mamma iväg mig på jobbet åsså jobba jag ju till nio som sagt! åh nu då så ligger jag i sängen åh titter på skilda världar och det ska jag banne mig fortsätta med nu för nu har jag inget mer åh säga!

Adjö!!

Av Evelina - 29 oktober 2012 10:35

tjoohoo, äntligen är det snö!! :D man blir som ett barn på julafton när den första snön kommer! lika roligt varje gång :)

idag vakna ja klockan åtta av att jag låg upptryckt emot väggen :P haha!
den här gången var de Findus som låg mitt i sängen, rak lång :P haha

sen så har ja vare ute åh sprunge, gick lite tungt på grund av snön åsså glömde jag ju bort knäskyddet så fick ju ont i knä åh! sen så ringde ju bemanningen åh såklart, åh dom kunde inte ha valt ett sämre tillfälle, hade precis sprunge uppför en backe så var ju lagomt anfådd xD haha, plus att mobilen.börja prata om hur långt ja sprunge åh allt just när ja prata med dom, hehe! men ska iaf jobba ikväll åh sen på torsdagkväll :)

nä nu ska jag snöra på mig mina nya kängor åh sen ta en promenad till brorsa åh Maria åh bli med min abstinens :) har ju inte träffat lillpysen på en vecka snart! de e låångt! hehe

nä nu har ja inte tid med det här längre om jag ska hinna dit åh sen va där ett tag åh sen knata hem åh va hemma till två!
adjöken!

Av Evelina - 28 oktober 2012 18:55

Ni kom väl ihåg att ställa om klockan igår nu då? :)
jag gjorde det igårkväll när jag gick och la mig, ställde om både klockradion ochså mobilen, ställde om mobilen bara för att jag har den som väckarklocka på morron! Meen, jag vaknade av att pappa ropade och fråga om jag var vaken, klockan 6!!!!! då hade ju mobilen ställt om sig själv så den var ju bara fem! inte lite panik man fick dårå, och jag hade ju glömr bort åh göra matdosa igår så jag skulle ju hinna med det åh! Men jag speedade på åh kom fram till jobbet till kvart i , tio i sju nånting så skyndade mig att byta om bara för att upptäcka att jag var en av dom första där xD Hade ju inte behövt stressa så hemskt, var stensäker på att jag skulle va sist men så vare ju inte! :P


Annars då, jo jag jobba ju till tre då och det gick väl bra! Har väl vart lite strul under hela dagen, iaf för mig och inte något som direkt syntes mer än vanligt, glömde bort att starta timern till spisen när jag skulle börja med lunchen men den blev klar till tolv ändå så det gjorde ju inte så mkt!


nu ikväll så har jag inte gjort så mkt, tittat på skilda världar och nu sitter jag med farmen åsså lyssnar jag på musik åh på tv;n visas nyheter där dom pratar om nån storm som är påväg in över USA! Skojj :P hähä!


nä nu har jag väl inte så mkt mer att säga, mer än att jag imorn äntligen får träffa fasters sötnos! :) Längtar! :D

adjööö!

Av Evelina - 27 oktober 2012 19:44

Ni glömmer väl inte att det är dags att ställa om klockan i natt?
Det är återigen dags för vintertid! Tycker det inte är länge sen som vi skulle ändra om den till sommartid jag e, men det är ju ett tag sen det nu om man säger så! :)


  

Förut hade jag svårt att komma ihåg om man skulle vrida tillbaka klockan en timme på hösten eller hur det var, men  så lärde jag mig det där med att på sommarn så sätter man FRAM trädgårdsmöbeln och då vrider man FRAM klockan en timme, och på hösten ställer man TILLBAKA trädgårdsmöbeln och då ställer man TILLBAKA klockan oxå! Smart den va den som kom på det där :)


Men nånting positivt med attt klockan vrids tillbaka en timme är ju att jag får sova en timme längre i natt och det kommer behövas som de känns om jag inte ska behöva hinka i mig kaffe på jobbet imornbitti, då klarar jag mig kanske med 1 kopp ;) haha!


nä nu ska jag ta o kolla om de finns nå intressant på tv;n!
Ha en trevlig kväll!

Av Evelina - 27 oktober 2012 19:33

Idag är det lördag men det känns som söndag av någon anledning! Ingen aning om varför, men nånting är det ju! :P hehe.


iaf så har jag jobbat idag, mellan 7 och 15! sen nu ikväll har jag väl inte gjort så himla mkt, bara legat och tittat på skilda världar och tagit det lugnt! idag trodde jag verkligen att jag åkte på en förkylning, fick jätteont i halsen så det gjorde ont åh svälja, gjorde till och med ont att andas och då har man grymt ont :P men jag hittade tabletter i väskan som jag stoppade i mig och så det släppte lite grann, sen fick jag sprängande huvudvärk och därefter blev jag jättetäppt, åsså börja ja frysa! Men sen bara *tjofs* så släppte det och nu mår jag bra igen! jo lite huvudvärk har jag men det är för att jag sitter med datorn utan glasögon! :P Men trött är jag, skulle lätt kunna sova nu!

Är det nån som vet om det är fullmåne nu? Jag somnade aldrig igårkväll åh har sovit så oroligt hela natten, har vart en typisk fullmånenatt!

 

Sakner min lilla sötnos! Måste nog ta och åka åh hälsa på brorsan och Maria imorn kväll åh mysa lite med gullklimpen <3

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Skapa flashcards