Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under december 2012

Av Evelina - 31 december 2012 14:57

Måndag 31 december 2012,snart är det slut på år 2012 och vi kan välkomna 2013! Jisses vad snabbt åren går nu, tyckte man inte när man var liten e, då kändes det som en evighet från dess att man fyllde år till dess att det var julafton, nu har det sagt *sviiiisch* bara så har vi vare där! : )


Iaf då så idag så ville Molly upp kvart i åtta så det var väl bara att gå upp då, så var ut en sväng med na då och sen så fick hon lite mat! såå ja, vad har gjort mer då, vare ute på en promenad med Molly, ska försöka ha koppelträning med henne varje dag så att hon blir van det men hon ska ju få gå löst mycket med så det ska inte bara bli koppelträning, men det är ju så svårt åh ha na löst efter vägen nu när det är vinter eftersom man inte hör när bilarna kommer men man får väl försöka gå där det inte kommer bilar så ofta men det kan va svårt det åh :P hehe!


sen så har fasters prins vare här en sväng nu på eftermiddan så det blev lite mys :) alltid lika underbart! Åh nu får jag ju inte träffa han nå mer det här året, tråkigt! hähä!

annars då, ikväll händer det inte så mkt, ska väl äta lite finmat och sen blir det väl lite kvällsmys i soffan framför tv;n! Går väl nån  bra film skulle ja väl tro, sen efter tolvslaget blir det snabbt i säng för att hinna sova ngra timmar innan man ska upp åh jobba! Men det går nog bra det åh, är ju bara en kväll så :)


Nä nu ska jag göra en årskrönika! :)
Adjö!

Av Evelina - 29 december 2012 22:28

Idag är det lördag och det är bara två dagar kvar på det här året! Jisses!

idag så fick jag sovmorron igen men nu var de banne mig sista sovmorronen fram till den dag som Molly sover lika länge som jag sover för jag blir ju bara ännu tröttare utav att sova längre på mornarna än när jag klivit upp tidigt!

iaf så idag sov jag till halv elva, käka frukost åh sen åkte ja o pappsen fram på byn en sväng åh sen så när jag kom hem tog jag med mig Takkos på en promenad,sen när jag kom hem kolla jag på tour de ski åh käka mat och sen åkte jag iväg åh jobba till klocka 16 och så har jag jobba hela kvällen, slutade klockan 21 :)

Nu är jag ledig i två dagar och dom ska spenderas tsm me Takkos o Molly :) åh skidåkning på tv;n såklart :) <3 Tour de skii <3 sen hade jag tänkt åka lite skidor själv åh så de e nog tur att man går upp tidigt på morron så man hinner med allt :-P

Nä nu ska jag kolla på tre kronor innan sömnen tar över :-)
ha en fortsatt trevlig kväll!
adjö

Av Evelina - 28 december 2012 19:38

Fy fan vad jag är trött.. känns som att det kommer bli en tidig kväll ikväll även fast det är fredag! Men jag har ju haft tisdag hela dagen och har det väl iofs fortfarande så jag kan väl låtsas att det är det då :P haha! Åh ändå jobba ju jag i måndas så så himla tokigt borde det ju inte vara ändå men jodå, helt dygnsvill! Men ja det blir väl bättre med det åh!


annars då, jo jag jobbade 7-15 idag och det gick väl bra, men lyckades ju såklart göra illa ryggen igen så får hoppas att det blir bättre för har ju minst tre dagars jobb nästa vecka så jag har då verkligen inte tid att vara hemma e, plus att jag jobbar imorn kväll oxå! men med lite voltaren och alvedon så ska det nog gå bra :)


Ja jag vet inte riktigt om jag har så mkt att berätta mer än att jag gjort en spellista till min lilla prins på spotify som man kan spela för han när vi har Prins&Fastermys, så hittade jag ju jättemkt låtar som jag älskade när jag var liten så just nu så sitter jag och diggar Mora Träsk :P haha! Men om jag ska kunna sjunga dom för han så gett jag ju kunna dom med så! Åtminstonde kunna göra alla rörelser till, sen får han väl lyssna på själva låten själv :P haha!


Nä nu blir det bara en massa svammel så jag ska väl ta och ge Molly lite mat och sen så ska jag gå åh duscha och sen får vi se hur länge till jag orkar vara vaken! Synd bara att man inte kan skylla på att jag ska upp halv sex imornbitti, börjar inte förrän klockan 16 så så himla tidigt får jag väl inte lägga mig :P typsikt! haha!

Nä, men ha de bra!
Adjö!

Av Evelina - 27 december 2012 20:04

Idag är det torsdag och den sista torsdan år 2012! Otroligt! Nästa vecka är det 2013 åh vi har ett helt nytt år framför oss med både roligheter men också tråkigheter men jag hoppas definitivt att det blir mkt mer roligheter än tråkigheter! Tycker dom senaste åren har vart sprängfyllda med tråkigheter nu! Men oftast så har dom ju kommit med en veckas mellanrum så man har fått dubbelt ledsen ett tag för att sen orka gå vidare och bli glad igen!


Idag så har jag jobbat, 7-13! och imorn ska jag oxå jobba, 7-13 sa bemanningen men 7-15 stog det på schemat på jobbet så ja, ärligt talat har jag ingen aning om hur länge jag jobbar imorn, men det visar väl sig antar jag? :P haha! var lite jobbigt att åka hemifrån imorse med vetskapen om att Molly skulle va helt ensam hemma men pappa åkte hem under dan och var hemma ett tag med na så det gick ju bra ändå! och det hände bara en enda olycka inne på hela dan så hon var ju superduktig! :D Åh det är det enda som har hänt hittills oxå, *peppar*peppar* :) Hon e duktig min tjej! :)


Nä om man kanske ska ta och gå åh kolla på Min stora gala, den har ju börjat den nu! :) Molly har ju fått mat och vart ut två ggr så förhoppningsvis får jag kolla¨på det ett tag innan det e dags att gå ut igen! Man kan ju alltid hoppas :) hehe

Nä, ha de bra!

adjö!

Av Evelina - 26 december 2012 20:35

jahapp nu var de slut på den här julhelgen åh då! Tråkigt men sant, nu får vi vänta i ett helt år tills nästa gång!
Idag har jag inte gjort ett skit mer än att vara ute me Molly tusen ggr känns de som :P hade tänkt att jag skulle ut åh gå men jag var för lat så de blev inte så! Men från åh med 1 januari så ska mitt nya aktiva liv börja! sen hur länge de håller i sig är väl en annan femma de men eftersom både Molly åh Takkos har en grym överskottsenergi så ska de nog gå rätt bra :)

Nu så sitter jag o tittar på bonde söker fru och nu börjar det igen så nu sätter jag punkt här!
Ha en fortsatt trevlig kväll
adjö!

Av Evelina - 25 december 2012 17:35

God Jul! :D och god fortsättning :)


Igår var det julafton och då hanns det inte med nå bloggande e! Jobbade från 7 till 15 och sen var det snabbt hem för att hinna se Kalle Anka och därefter blev det dusch och fixa till sig och vänta på att brorsan, Maria o lillprinsen skulle komma och när dom kom så åt vi julmat! Efter Karl-Bertil Jonssons julafton så blev det dags att dela ut alla julklapparna, tror det var Zeb och jag som fick mest nästan :P haha! Men jag är väldigt nöjd med mina julklappar, jag fick en bok om Agility eftersom jag ska börja med det med Molly när hon blir äldre :) sen så fick jag två tröjor, ett jättefint ljus, en lampa, parfym, en dataväska och en form som man kan göra pajer och sånt där i av mamma och pappa och sen av brorsan,Maria o Zeb fick jag bakgrejer, vispar, dl mått, spritsgrejer, slickepott, kakformar, en kakbok men måste byta den för det lyckades bli just precis en sån som jag hade! och sen så var det någe mer åh som jag inte kommer på nu men kmr väl knäppa kort på allt åh visa så ni får se :) som jag brukar göra :)

Sen så fikade vi lite grann åh åt efterrätt åh sen satt vi bara åh prata och jag o Zeb satt o myste så det var så härligt :) Sen åkte dom väl hem vid en kvart i elva men var vaken ett tag till, tror ja somna kvart i tolv så jag var vaken i över 18 timmar och det kändes kan jag ju säga :P haha!


Idag så var pappa åh mamma så snälla att dom tog Molly imorse när hon ville ut åh sen var uppe med henne, iofs var dom ju redan vaken när hon ville ut så det var ju inte en sån stor skada skedd! Åh sen sov jag ända till halv elva, åh det var rätt välbehövligt som det kändes, länge sen man fick sova så länge nu men det var skönt så nu klarar jag mig i nån månad igen =) hehe! annars idag så har jag inte gjort ett skit, tittat på tv, vare ut en sväng åh lekt med Molly, skulle ju ha vart ute åh gått men har inte fått mig för med det, vette tusan varför men är inne i en sån period nu att jag tänker att jag ska gå ut åh gå men får mig inte för att komma iväg, men hoppas den e bruten snart!


Händer väl inte så mkt ikväll heller mer än titta på tv och sitta med datorn, Molly vill väl ut om ett tag igen så då gör man väl det men annars blir det nog rätt lugnt skulle jag tro!
Hoppas ni får en fortsatt trevlig juldag!
Adjö!

Av Evelina - 23 december 2012 21:01

Idag är det dan före dopparedan! och idag har det gått otroligt segt men det beror nog på att dagen började redan strax före sju imorse! Fixade i ordning lite fjärde adventsfika till mamma och pappa oxå innan dom kom upp :)

Sen så va vi iväg åh julhandla det sista idag sen va vi iväg åh tände ljus på gravarna :)

annars idag så var jag hem till brorsan o Maria åh Zeb en sväng så de blev Zeb&fastermys åh ja fick ge han välling, byta blöja åh sen göra julbadet åh han upptäckte att det var väldigt roligt att plaska med fötterna åh händerna så att det stänkte :) haha sötnos ;)

nu ikväll så har jag inte gjort så mkt, lagt alla julklappar under granen åh inte ens alla fick plats under granen utan de blev lite på sidan oxå :) hehe men de e ju som de ska vara de ;)
nu så sitter jag och tittar på bingolottos uppesittarkväll åh dricker glögg åh äter pepparkakor åh de ska jag ta och fortsätta med nu för nu e de tvåans bingo :)

ha de braa!
adjöö!

Av Evelina - 22 december 2012 22:25

jao, idag är det lördag och i övermorron är de julafton :)men jag har inte riktigt fattat vrf man kallar den för dopparedan men de har väl nå funktion de med antar jag?

iaf då så idag så vakna Molly klockan åtta så vi gick upp då åh gick ut åsså kolla vi på greveholm när det va dags för det! Sen så kom prinsen hit åh va här i nån timme så de blev massa mys :) sen så ringde plötsligt telefon när klockan var halv två så då var de bara att åka iväg åh jobba! Fattades folk på mp så då ringde dom in mig :) snällt de:) hehe! så jobba ja till nio ikväll så de blev jobb både fredag och lördag kväll men ja de gör väl inte så mkt de heller :) hehe

Nä nu ska jag ta och kolla på tv ett tag innan de e dags att sova!
Ha en fortsatt trevlig lördagkväll :)
Adjöö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards