Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under mars 2013

Av Evelina - 31 mars 2013 21:45

Så är även påskdan över, nu e de bara en dag kvar på påsken så e den över för i år! Otroligt!

Idag så har ja inte gjort så mkt, ja o Molly sov till halv tio, så har vi vare ute åh gått, gick hem till brorsan åh hälsa på så Molly fick träffa Jack åh jag o mamma fick träffa prinsen :) gick jättebra med Molly åh Jack så de känns skönt :) nån gång till så e dom nog bra kompisar sen :) när vi skulle gå så tog vi Prinsen med oss oxå eftersom dom ändå skulle till oss åh äta :)
Så då blev de ju prinsmys oxå hela eftermiddan :)

Nu ikväll har ja titta på tv bara åh vare ut me Molly 1000 ggr känns de som, otroligt men ju mer man aktiverar henne desto mer energi får hon, blir inte klok på de ja e!
Nu tänker jag faktiskt gå åh sova, även fast klockan egentligen är nio eftersomdet ju e sommartid nu så manborde inte va särskilt trött än men de är då jag! Hehe!
Sååå, gooodnatt!

Av Evelina - 30 mars 2013 22:18

Så var även påskafton över! Åh i natt vrids klocka fram en timme åh blir sommartid! Underbart! :D

Idag har jag inte gjort så mkt, tagit det lugnt bara! Suttit ute i solen i två timmar med Molly åh medans hon sprungit runt åh roat sig så har jag lästbok :) skönt!

Nu ikväll har jag kolla på tv bara! Finns inte så mkt mer att göra på kvällarna så de e ett bra tidsfördriv :)

Nä nu håller mobilen på att dö så e väl lika bra att sluta skriva om jag ska hinna posta de här så de kmr med :)
Adjöken!

Av Evelina - 29 mars 2013 19:18

Så var de långfredan då, åh när jag var liten tyckte ja alltid att den här dan va så himla lång, just säkert för att de va just långfredan! Men nu tkr ja alla dagar går i 180, hinner knappt upp förrän de e dags att gå åh sova ju!

Sov till nio idag ja åh molly, man blir trött efter att ha vare upp åh torka spya mitt i natten, min lilla tjej är inte helt 100 i sin lilla mage :(hoppas de e nå tillfälligt så de inte e någe annat som spökat!
Idag har vi inte gjort så mkt, var ute i solen i typ tre timmar åh hade lite träning på att inte springa ut på vägen, gick väl rätt bra :) fortsätta imörn om vädre tillåter :)

Idag skulle min älsklingspojk fyllt 12 år, saknaden är stor efter min lilla Ludde! ?
Nu ikväll vet ja inte va ja ska göra, ta de lugnt åh kolla på tv bara :) skönt de åh!
Nä nu ska ja kika på skilda världar!
Hejdå

Av Evelina - 28 mars 2013 20:29

Idag är det skärtorsdan! Redan lixom!

Iaf ja o Molly gick upp vid halv nio idag! Gjorde de vanliga åsså knäppte vi lite kort :) får se ett i slutet av inlägget :)
Sen så har vi städat lite idag åh suttit ute i solen åh haft de bra :)

Nu ikväll har vi vare iväg åh hälsa på brorsan, Maria åh prinsen :) busade åh myste lite med prinsen!
Nu tänkte ja gå åh lägga mig men de kanske e lite tidigt insåg ja nu för klockan e ju faktiskt bara halv nio!
Nä nu vill Molly ut så ska följa med henne!
Hejdå!

Av Evelina - 27 mars 2013 19:59

Onsdag idag åh jag har påskloooov! :D härliga känsla! åtminstonde hade jag då inte tänkt öppna nå skolböcker förrän tidigast söndag! så det så! Nu ångrar jag mig säkert när de börjar bli dags för tenta men va fan, den igår tog kål på mig! för jösses amalia va jag har ont i huvve idag, åtminstonde har jag haft till åh från! kan iofs  bero på att jag inte har haft glasögonen på mig hela dan men jaja!


idag så fick jag börja med att städa Mollys bur, hon hade lyckats göra både nr 1 åh nr 2 i buren, hon hade tydligen hållt på åh örsat ett tag men inte hade jag hört det e! så jag fick väl skylla mig själv! sen vid halv tio for jag iväg åh åkte skidor med Viola, åh då va prinsen här oxå, skulle va barnvakt åt han idag så kom brorsan tidigt med han för att han skulle hinna göra lite saker innan han skulle iväg åh jobba :) så idag har det vart mkt prins och faster mys hela långa dagen! Var ute på en promenad oxå i det fina vädret, mötte Viola på hemvägen så hon hängde med hem så fika vi lite grann åh sen drog vi iväg till stallet åh umgicks lite med hästarna!

Nu är det kvällen åh klockan är åtta åh det är inte ett endaste dugg på tv;n! Som vanligt! åh jag är rastlös som få, hade jag bara kommit på tidigare att det inte fanns någe på tv;n så hade jag ju åkt iväg åh myst med prinsen ikväll med men nu är det ju lite sent för det för nu sover ju han! attans! Imorn är det torsdag och med det skärtorsdag, herregud det är redan påsk! Vart tar tiden VÄGEN?!? Kan man ju undra! Putsväck borta!

aja nu ska jag spela quizkampen me Linda!
adjö!

Av Evelina - 26 mars 2013 22:13

Den stora dagen var här! Åh det gick käpprätt åt helvete!

Gick upp vid nio, gick ut me molly åh gav henne mat sen satte jag mig åh plugga åh gjorde de hela förmiddan, for iväg te skolan vid halv två åh tentan börja 3, satt i lite mer än två timmar åh skrev men fick total hjärnsläpp åh kunde ingenting! Får svar om tre veckor hur de gick men ja e till 90% säker på att de blir omtenta men de e väl bara åh acceptera de då!

Hemma möttes jag av en glad molly åh en glad prins så fick härlig terapi åh ångestdämpning kan jag ju säga :)
Nu e klockan 22 så nu ska jag gå åh lägga mig, trött åh ont i huvve, upp tidigt imorn för att åka skidor me viola! Hej åh hå!

Av Evelina - 25 mars 2013 22:08

Måndag åh jag har ägnat hela dagen åt skolböckerna!

Men jag åh Molly tog sovmorron till nio, en och en halv timme senare va ja på väg till lightvalley me carro för att plugga med linda åh karin! Gick rätt bra, va där ett tag åh sen for vi hem åh hemma fortsatte jag läsa åh har så gjort hela kvällen!

Nu e klockan tio så nu ska jag nog ta åh gå åh lägga mig! Men upp tidigt imorron för att fortsätta plugga innan de e dags att köra igång me tentan! Skriver jag i imorn kväll så överlevde ja, annars dog ja! Återstår att se!
Hejdå!

Av Evelina - 24 mars 2013 22:15

Idag är det söndag åh nu e de slut på den här veckan! Endast en dag kvar innan helvetesdagen! Fyy!

Iaf så sov ja o Molly te halv nie, klev upp åh gick ut åh gav Molly mat :) en timme senare var jag ute åh åkte skidor med Viola, ibland är det snabba ryck :) hehe! Men de va kul åh åka iaf, va ett tag sen sist! :)
Va har ja gjort mer idag då, pluggat, vart ute åh gått me.Molly, påskpyntat åh pluggat lite till :)

Nu ligger ja i sängen åh kiker på skilda världar, ska ta åh fortsätta med de nu, imorn blir de stora pluggardagen, läsa från morron till kväll åh hoppas på de bästa tills tisdan! :)
Aja, gonatt!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Skapa flashcards