Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under maj 2013

Av Evelina - 31 maj 2013 23:26

Fredag idag då, men jag har haft torsdag av nån konstig anledning!

Iaf så sov inte jag åh Molly nå länge idag heller åh de kommer inte bli imorn heller som det känns nu, sjukt varmt i mitt rum nu, 28 grader är det här nu, blä!

Idag har ja inte gjort så mkt, va fram på byn åh handla, åh suttit åh pluggat, kmr blir rätt tråkiga inlägg nu i en veckas tid då jag har tenta om en vecka åh de ända jag kmr göra om dagarna.är att plugga!

Nu ikväll så var ja,mamma åh pappa i väg åh hälsa på brorsan, Maria åh zeb en sväng, tittade på.när.zeb åkte runt i sin Cadillac åh sen så satt vi ute åh fika åh morbror kom oxå så fika vi alla tillsammans :-) sen så gungade jag o zeb lite grann, var ute åh gick i gräser så han fick känna gräset under fossingarna, sen låg vi åh myste på gräsmattan, hjälpte till åh bada han åh innan det var dags för han att sova,

forhem efter ett tag åh hemma har jag försökt.begripGit.mig på läkemedelsräkningen men jag gick bet, men ska få hjälp till veckan så vore de väl fan om ja inte skulle fatta de sen!

Nä nu ska ja kolla på skilda världar,
Hejdå

Av Evelina - 30 maj 2013 23:03

Egentligen tänkte jag inte blogga nå ikväll för tyckte inte att jag hade nå åh skriva om men det känns nästan som ett tvång att slänga in ett inlägg på kvällen så blir väl tvungen att göra det idag åh då!

Idag är de torsdag åh idag åkte ja åh Carro till Gefle tidigt för att shoppa lite innan skolan börja, men hitta inget i klädväg så jag köpte.bara en film åh lite sånt! Köpte macka på subway som vi käka på skolan, åh sen hade vi lektion mellan 13 åh 15,40 så kunde åka 16,15 tåget hem, va framme vid klockan.18 så lifta Me Jörgen till byn åh sen gick ja hem i finvädret, även.fast jag gått hela.dagen idag så var de.jättehärligt åh gå hem sen åh sträcka ut på benen.efter att suttit stilla på tåget i två timmar!

Nu så ligger jag i sängen åh myser med jazmine åh Molly ligger på golvet åh blänger på mig, hon hoppa upp i sängen hon med nyss, tänkte att hon skulle få ligga kvar men hon börja örsa så hemskt.åh la sig på Jazmine åh höll på så hon åkte ner på golvet igen :-P

Om ni undrar varför det är punkter mellan ord åh sånt där så e de för att jag bloggar via mobilen åh.punkten mellanslag åh kommatecknet ligger så nära varandra så ibland trycker.jag fel åh orkar inte ändra för jag ser det för sent! :) så.nu vet ni de!
Nu ska jag kolla på skilda världar!
Hejdå

Av Evelina - 29 maj 2013 21:51

Onsdag idag då åh idag har de vart hyfsat fint väder :-)

Upp kvart i åtta imorse med en överaktiv Molly som i stort sett gnällt hela natten, är så grymt varmt uppe i mitt rum så e väl de som gör de!
På förmiddan va ja o mamma fram på byn åh handla lite åh sen resten av Dan.har ja varvat med att sitta i solen åh vart.inne.:-)

Nu ikväll ringde broder åh fråga om ja ville sitta barnvakt till prinsen åh de ville jag ju såklart, så.vi har haft mys på tu man hand ikväll :-D underbart!så va vi iväg till mammas jobb en sväng åh hälsa på åh :-)
Sen så har ja vart ute åh gått me Molly nu ikväll åh de gick bra som vanligt :-)

Nä nu ska jag ge Molly lite filmjölk åh sen blir de åh gå åh sova!
Hejdå!

Av Evelina - 28 maj 2013 22:33

Tisdag åh jösses en sån dag de här har vart!

Upp halv nio för åh torka spya efter Molly, sen ner åh ut med henne, därefter ge henne mat. Sen så käka ja frukost, packa väskan så de va klart åh fixade åh donade! Sen gick vi ut åh träna lite grann åh sen tog vi en promenad i finvädret! Vid halv tolv hämta Carro mig så for vi till lightvalley åh mötte upp dom andra innan vi fortsatte mot cul!

Va på skolan från 13-16 åh då blev de snabbt.hem åh käka åh sen iväg.till valpis :-)
Där så skötte Molly sig suveränt, sitt,ligg,stanna,inkallning åh allt annat satt som en smäck, rullningen gick kanon den med! Åh på slutet hade vi tävling eftersom de va avslutning ikväll :-) asså fick vi ett diplom åh för att vi vart så duktig ;-) hihi,kommer sakna dom här tisdagarna, har vart superskoj åh jag tror att Molly tkr samma sak som mig :-D åsså e vi anmälda till grundkursen till hösten så nu ska vi hårdträna i sommar på allt så att hon blir ännu duktigare i höst :-) hihi

Nu ska jag sova! Godnatt!

Av Evelina - 27 maj 2013 20:31

Måndag å en ny vecka

Idag va ja uppe tidig redan klockan åtta :-) hehe, va ut Me Molly, gav henne frukost, läste tidningen åh käka frukost sen så kolla ja på en föreläsning innan ja o mamma åkte te lightvalley,gjorde lite ärenden först innan vi for till peos där mamma skulle köpa en grej åh jag skulle prata med dom om min mobil, dom sa att de nog med 99% säkerhet inte var batteriet de va fel på åh att de absolut skulle gå på garantin åh försäkringen, alltså tvärtemot vad netonnet sa!åh dom skulle hjälpa mig att skicka in den på lagning. Så efter vi va på granngården så for vi hem åh hämta.kvittot sen ner igen åh gå in med telefon så nu e den inskickad på lagning! Mkt bättre bemötande än karln på netonnet! Sådetså

Nu ikväll har jag pluggat bara åh Tage de lugnt, imorn är de en fullspäckad dag med plugg, skola åh valpis!
Nu ska jag gå ut åh gå,
Hejdå!

Av Evelina - 26 maj 2013 21:28

Hipp hipp hurra för mig själv idag :-D

Idag är Dagen me stort D, när.även jag blev 20 år!
Börja dagen med att öppna paket, fick elvisp, parfym, halsband, kokbok åh kläder, käka frukost åh sen.tog ja Me mig Molly på en promenad, sen va ja bara ute hela Dan!

Ikväll så har brorsan, Maria, prinsen, morbror åh moster hit åh fika, av.prinsen med familj fick.jag en.smörgåsgrill åh av.morbror åh moster fick ja pengar :) så fika vi på tårta.åh hade.de.trevligt&

Nu e.denna.födelsedag snart över så nu e de bara 365 dagar kvar till nästa :)
Imorn är de måndag åh en ny vecka, då blir de plugg, en tripp till lightvalley åh därefter besök av kusin :)
Nu ska.ja kolla på tv :)! Hejdå

Av Evelina - 25 maj 2013 22:31

Jisses idag är det sista dagen som tonåring för mig, kära nån :)

Idag har ja inte gjort så mkt, bara Tage de lugnt :) va fram på byn en sväng åh kika lite asså lega ute i solen åh läst :)

Nu ikväll tog.jag med mig Takkos åh gick hem till.brorsan.asså hjälptes vi åt att duscha honom så nu e han så fin så :-) myste lite med prinsen åh när jag ändå var där!

Nu så ska jag gå åh lägga mig åh titta på tv åh sen sova! Har blitt grymt kvällstrött sen jag fick.Molly men ja de blir.väl bättre.med tiden kanske :-P
Nä hejdå!

Av Evelina - 24 maj 2013 20:57

Idag är det fredag åh idag har jag vart på skolan! Men börja sent idag så åkte med tio över tio tåget :-)

På skolan så hade vi läkemedelshantering, var faktiskt ganska roligt :) fick sluta lite tidigare idag så ja kunde åka med kvart.över fyra tåget hem, skönt åh komma hem tidigt när de e fredagkväll :) hitta.Kristina på tåget åh så satt åh prata med henne hela vägen hem så tiden gick snabbt :)

Nu ikväll så har prinsen med föräldrar vart här åh.hälsat på, kom precis när jag kom hem så då hade jag tur.:D hihi!

Nu har jag precis kollat på skärgårdsdoktorn åh ska väl snart gå åh sova kanske, e trött så! Imorn blir de lite plugg, åh träna spår med.Molly :-)så hoppas de.blir finväder!
Nä nu har jag inge mer åh säga så
Hejdå!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Skapa flashcards