Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under juli 2013

Av Evelina - 22 juli 2013 19:47

Idag är det måndag och med det en ny vecka, det är redan i slutet på juli, bara en och en halv vecka kvar av den här månaden sen travar vi in i augusti! Jösses


Få se här nu, sist jag blogga var i onsdags, så vad gjorde jag i torsdags? inte så mkt vad jag kan komma ihåg, va ute med hundarna!
Fredag, va vi till hudik, medans mamma o pappa va på sjukan så gick jag på stan, köpte mig ett par assköna jeansbyxor på lindex som jag hittade i gävle men som jag inte köpte då så testade att gå in i hudik åh kika åh då fanns dom ju där :) va sen in på kapp ahl där ja hitta en jättesöt skjorta och ett par joggingbyxor till prinsen, därefter in på h&m och där hitta ja en t-shirt, ett par joggingbyxor och en cardigan till prinsen :) sen mötte ja upp mamma åh pappa på sjukan så fika vi lite sen for vi till a&h där hittade jag faktiskt ett nytt regnställ, true north för 400 spänn, som hittat! :) så köpte ja lite ramar åh sånt med, åsså va vi in på ö&b en sväng innan vi for hem! På kvällen kom broder, Maria åh prinsen hit åh hälsa på.

                 
Lördag, karneval åh marknad åh miljöträning för Molly stog på schemat idag, och det gick jättebra, hon skötte sig exemplariskt, dock vågade hon inte hälsa på så många personer som ville hälsa på henne men det är en klar förbättring mot för i början när vi hade na! Min lilla tjej <3 sen när vi kom hem så hann vi inte vara hemma länge innan prinsen åh hans föräldrar kom, åh sen när brorsan åh maria for hem så stannade prinsen kvar för han skulle sova hos oss :) så det blev en massa bus, åh passanden för han är snabb nu, river åh sliter i allt han hittar, men det gillar jag :) dom ska göra lite bus! åsså har vi pratat, haft ståträning och gåträning!  Sen somna han vid 20.00 åh då tittade ja,mamma åh pappa på film!


Söndag, blev väckt av lillprinsen vid halv nio, då satt han åh prata i sängen åh skratta åh va jätteglad :) så käka vi frukost åh busade en massa åh så for vi iväg åh åkte lite bil, sen va vi hemma till lunch åh sen efter lunchen så blev det en liten promenad, vi tänkte gå åh titta på kalvarna men dom fanns inte i närheten av vägen så det var lite synd, sen så upptäckte vi att han lärt sig säga vovve, han sa de så fort Molly sprang förbi han :) hehe sen så somna han vid tre åh sov i en timme så kolla vi lite på fotbollen, Sverige - Island innan det var dags för mat för han först åh sen för oss, åh sen hanns det med lite mer bus innan det var dags för han att åka hem vid halv åtta!


Idag är det måndag åh idag har jag börjat måla garaget, har målat ena långsidan, den andra blir målad imorron, går inte att måla med rödfärg i starkt solljus, färgen torkar för snabbt då! sen så har jag haft lite träning med Molly idag, åh de gick bara bra!

nä nu ska jag söka efter lite hur man bäst lär en hund att spåra, har lust att börja med det med Molly för det var så roligt när vi gjorde de på kursen!

såå hejdå!

Av Evelina - 17 juli 2013 21:08

Idag är det onsdag åh redan min tredje lediga dag! Jösses!


Idag så har jag vart ute åh gått med båda hundarna samtidigt för första gången sen Molly börja löpa, gick jättebra! =) Iaf så länge det inte kommer några bilar så det ska vi nog ta åh träna på :)  sen så har jag vart ute åh cyklat, cyklade 5 km på 20 minuter så jag är rätt nöjd, var mest för att testa hur snabbt jag kunde cykla 5 km eftersom jag tänker börja cykla till jobbet, synd att jag inte har så lång tid kvar, hade det gått att spola tillbaka tiden så hade jag cyklat varje dag till jobbet men men det är så när man kommer på det för sent! Annars så hare väl inte hänt så mkt mer idag!


Igår så var det en prins&fasterdag, hämtade han vid tolvtiden så for vi iväg på hästens dag då åh kikade på en massa uppvisningar, han skrattade och pratade hela tiden! :) Emelie var med hon oxå! Sen så fick han stanna kvar hos mig åh äta middag, blev våfflor, grädde och hjortronsylt åh de tyckte han om :) sen så kom Maria åh hämta han på kvällen!


Näe nu har jag väl inge mer åh berätta tror jag som är nå av värde, satt och försökte göra lite läkemedelsräkning förut ikväll men kom inte ihåg ett dyft så det är bara till att börja om -.- blää!

aja nu ska jag kolla vidare

 adios!

Av Evelina - 15 juli 2013 21:37

Få se här nu, när bloggade jag sist, typ i onsdags tror jag det var! Så kan väl ta och återberätta lite grann då.


Torsdan, jobba 7-13.30, va ute på promenad med Takkos o Molly på kvällen.
Fredan, prinsen var hit och hälsade på, brorsan o Maria var såklart med dom åh, så satt åh prata med dom åh busade med prinsen fram tills dess att det var dags för mig att åka åh jobba, jobbade 15-22.

Lördan, jobba 11-20 åh sen kika ja på fotboll när jag kom hem, Sverige-Finland. Sverige vann med 5-0.

Söndan, upp åh hoppa 05,40 efter 3 timmars sömn, inte lätt att sova i ett bastuvarmt rum med en hund som snarkar värre än en karl. Jobbade 7-16, tog det lugnt resten av kvällen!


Idag då så är det måndag, idag har ja,mamma o pappa vare till Lightvalley, köpt en bilstol åh käkat mjukglass, den första för i år faktiskt! Jag o mamma tog med oss Molly ut på en promenad när vi kom hem för skulle testa att ha henne löst, gick efter en skogsväg där det inte kommer nåra bilar och det gick kanonbra! Följde oss hela tiden åh hade fullt koll på vart jag var, min duktiga lilla tjej <3 Lite mer träning så kan vi nog utöka svårighetsgraderna sen! :) Kanon!

Nu ikväll tänkte jag gå ut åh gå med Takkos, men så spöregna det ju, åh nog för att jag inte är gjord av socker men huuur kul är det att gå ut åh gå i spöregn då? Inte ett dugg.


Imorn blir det upp åh hoppa tidigt för att ta igen den förlorade promenaden med Takkos, sen blir det till att invänta Emelie, åka åh hämta prinsen åh åka iväg på äventyr! Jag ska ha prinsen helt själv imorn! :)


nä nu ska jag gå åh ge Molly kvällsfika, sen blire natta!

Hejda!

Av Evelina - 10 juli 2013 14:27

Tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg nu när jag ändå sitter med datorn för ovanlighetens skull!

Sist jag skrev här var 3 juli, och sen dess så har jag jobbat, jobbat, jobbat! underhållit Molly, träffat prinsen och bara tagit det lugnt!


Nu har jag vart ledig i två dagar, imorn går jag på passet klockan 7,00 och avslutar det på söndag 16,00! Sen två och en halv veckas ledighet, men säkert blire jobb då med!
Igår var jag barnvakt åt prinsen, vi var ute på promenad med Molly, vi busade, åh gungade åh hade träning på att ställa sig upp, gick jättebra! Sen så efter han ätit middag så blev han trött så vi gick åh la oss på soffan åh titta på tre kronor, åh han skulle bara sova emot mig, la ja ner han på soffan så vakna han åh grina! sötnosen där, så det blev en väldigt mysig halvtimme! :)


idag så har jag inte gjort så mkt, ska ta åh putsa fönstret uppe i mitt rum, byta gardiner, städa åh renbädda sängen där idag tänkte jag! men nu blire först fika, åh sen ska jag göra det åsså hade jag tänkt hinna med att gå åh bada med både Molly åh Takkos, får se hur det hinns med, är ju fotboll åh ikväll som jag ska se!

nä nu äre dags att sätta fart!
Hejda!

Av Evelina - 3 juli 2013 20:51

Än en gång måste jag säga hur skönt det är att jag har kommit ur den där förbannade känslan att måsta hinna med att blogga innan det var dags att sova! nu bloggar jag när jag känner för det åh det är så härligt! Men dock försvann ju min fina bloggstatistik i åh med det att jag sluta blogga varje dag men men! Nu gör vi såhär under sommarn så får vi se sen i höst hur det blir!


sen jag blogga sist så har jag väl inte gjort så himla mkt, jobba fredan, sen va jag ledig lördag åh söndan! På lördan var prinsen hit åh hälsa på åh på kvällen va ja ute åh åkte bil åh kika efter lite djur men såg inga! På söndan va ja ute på långpromenad med Molly, stannade till hemma hos brorsan åh busade med prinsen åh hade det trevligt i nåra timmar, mamma åh pappa kom dom åh. Sen så klippte jag gräsmattan åh på kvällen va ja åh bada med Viola.

i måndags jobba ja kvällen, 14,30-21,00 och på tisdan jobba ja 15,00-22,00


Idag är jag invalido, har så grymt ont i ena benet, börjar uppe med höften/rumpan åh att sitta still länge åh sen börja gå är en pina! Blev lite bättre nu på kvällskvisten så tog ut Takkos åh borsta han åh sen tog han ut på en promenad, skulle jag nog kanske inte ha gjort! För nu är jag sämre än nånsin, men samtidigt måste jag röra på mig för stelnar jag till blir det olidligt! Men ska jobba helgen ändå som det är tänkt, proppar väl i mig lite värktabletter åh försöker! Jobbar ju bara i två veckor till sen går jag på 2 åh en halv veckas ledighet! ofrivillig ska tilläggas!

Har inte gjort så mkt mer idag än att bara försöka gå runt runt för att inte bli stel, busat lite med Molly i den mån det går, längtar till hennes löpperiod är över så jag kan börja med träningen med henne igen, hon har lite svårt att koncentrera sig nu åh vill helst sitta precis bredvid mig eller gå bredvid mig så just nu fungerar inte riktigt det!


Nä nu ska jag läsa bloggar!
Hejdå!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards