Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under augusti 2013

Av Evelina - 31 augusti 2013 22:24

Idag är det lördag och det är sista augusti, helt plötsligt va även den här månaden slut, nu e de hösten åh de blir mörkare ute åh svalare luft, jag gillar de faktiskt! Man får tända ljus, ha mössa, raggsocker åh mysa! :)

Idag har jag inte gjort ett dugg, bara legat i soffan åh tittat på fälttävlan! Åh vilat min onda fot, vrickade den igår åh har ont som fan! Börjar änteligen släppa lite grann nu men inte mkt!
Ikväll har jag duschat molly åh gjort henne fin, så nu är hon mjuk åh härlig i pälsen åh jättefluffig! :)

Tror jag ska ta åh ta upp de där med bloggandet igen! Börjar ju hända mkt saker nu om dagarna så man kanske har lite åh berätta! :)

Nä nu ska ja kolla på skilda världar!
Hejda!

Av Evelina - 19 augusti 2013 17:59

Idag är det måndag och om en vecka är det dags för skola igen! jösses amalia, vart har den här sommaren tagit vägen? Vet inte riktigt om jag kan säga att jag ser fram emot att börja skolan igen eller inte, vi har fått nya grupper som är helt omvända på grund av praktiken och jag känner inte en enda , men det är väl bara det åh i princip ska bli spännande att komma ut på praktik iaf! Första gången som syrra, sist har de ju "bara" vare som uska åh nu blire ju helt andra grejer! Jisses :)


annars då, i lördags hämta ja,mamma o pappa prinsen på förmiddan åh sen for vi iväg till rusta, jysk, elgiganten, stopp för lunch på sibylla innan vi gjorde en snabbis inne på karlssons innan det var dags att vända näsan hemåt igen! Prinsen fick leksaker åh en ryggsäck av faster :) hihi! Sen var de bus hela kvällen, underbart!
Sen igår, söndag så var jag o Molly ute i skogen åh plocka bär, åh sen tog jag det rätt lugnt, regnade åh va tråkigt väder så hade inte så mkt åh gö!


idag så tog jag med mig ett gäng sopsäckar upp på vinden åh börja rensa bland min grejjer, tre sopsäckar blev det, ett gäng tomma lådor åh ett gäng lådor som jag ska skicka iväg till brorsan! Åsså har jag borstat Molly idag som ÄNTLIGEN har börjat tappa sin bebispäls! åsså tog vi åh klippte klorna, för första gången gick det skitbra utan protester från hennes sida! YES, jag vann fighten!
Nu så sitter jag här med datorn och kikar lite grann ska väl snart ta med mig hundarna ut på en promenad, saknar min promenadkompis som är på semester/jobb i Kanada, men snart är hon hemma igen! :) Bara 3 månader kvar! (Y)


Näe nu har jag väl inge mer åh säga såå

hejdå!

Av Evelina - 16 augusti 2013 18:18

  Här va de tomt åh tyst! Länge sen jag skrev nåt nu igen, men får väl se om det blir ändring på det nu när det börjar bli dags för skola igen och allt eller om det kommer fortsätta så här, har inte riktigt bestämt nåt än!


Iaf så sen jag blogga sist så har jag hunnit med att sluta jobba,pluggat till läkemedelsräkningstenta, vart barnvakt åt min lilla prins, tränat Molly åh bara allmänt tagit det lugnt!
Igår var jag iväg åh hämtade en cykelstol som jag har köpt åsså ska jag iväg åh köpa en cykelhjälm åt Prinsen så ska han åh jag ge oss ut på en cykeltur sen någon dag :) Spännande!


Idag så blev ja hämtad av Carro vid halv åtta, så for vi iväg till Hudik , bytte bil hos Linda åh Karin åh tog Karins istället, sen iväg åh göra tenta på läkemedelsräkningen! Gick ju åt skogen den här gången med skulle jag tro, det känns som det! Men jaja, bara till att ta nya tag! Sen så när ja kom hem så hjälpte jag broder åh maria att flytta, vi var ett helt gäng där  ett tag! Men snabbt gick de åh de e bara lite småplock kvar som ska flyttas som dom kan gö själv så! :)

ikväll blire film åh ta de lugnt åh imorron bäre iväg te rusta åh jysk åh lite andra ställen! :)


Nä nu har jag inge mer åh säga!
Adjos!

Av Evelina - 8 augusti 2013 21:37

Jösses så här långt mellan gångerna är det länge sen det gick åh som jag bloggade!

Nu kommer jag ju inte riktigt ihåg vad det är jag har gjort så det får bli en snabb sammanfattning bara!


Jag var ledig i 2 och en halv vecka från jobbet, jag, mamma, pappa, Molly, brorsan, Maria åh prinsen var iväg till funäsdalen på marknad en onsdag, for vid åtta på morronen,  var framme vid elva åh då med ett stopp i hede för att fika åh sträcka på benen, gick på marknan direkt när vi kom fram åh kika lite grann, prinsen fick en tröja av faster! =) Molly var jätteduktig hela tiden så matte blev sååå stolt! :D sen efter vi kikat klart på marknan for vi ut åh åkte lite åh kikade lite i funäs, innan vi vände näsan hemåt så stannade vi till vid det där jättestora tältet dom har där så gick dom andra in dit åh kika medans jag stanna ute med Molly åh satt åh läste :) for hemåt vid tre, stannade åh käka i Sveg åsså va vi in på dollar där en sväng innan vi styrde kosan hemåt! Var hemma vid åtta! :)


Sen så har jag kört travhäst för första gången i mitt liv, askul vare! sen så har jag tränat Molly, tränat läkemedelsräkning, åh passat prinsen!

1 augusti börja ja jobba igen, så jobba ja torsdag, fredag, lördag åh söndag åh då var de bara lugnt efter åh innan jag jobba! var ledig i måndags åh då gjorde jag väl heller inte särskilt mycket, åh sen har jag jobbat nu tisdag, onsdag åh idag torsdag! Åh nästa vecka äre dags för prov i läkemedelsräkning så varje ledig stund hemma så sätter jag mig med det åh på rasterna på jobbet så håller jag på med läkemedelsräkning!

Ikväll har jag förutom pluggat läkemedelsräkning, vart ute åh gått med Molly åh Takkos och det gick jättebra! Sen så har jag skickat iväg en beställning på lite filmer, framkallat bilder åh beställt ett nytt mobilskal, mitt andra håller på att gå sönder har ramlat ur två bitar ur de så nu fick dom en sista chans åh går det här oxå sönder så ska jag nog försöka hitta nått annat, men de blir ju så mkt mer personligare när man får ha en egen bild på så det är ju synd att dom går sönder!


Imorn är jag ledig åh då ska jag förutom plugga läkemedelsräkning, vara med prinsen! :) mysigt! hihi!
Nä nu ska jag gå åh sova, är trött!
Hejda!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards