Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under november 2013

Av Evelina - 29 november 2013 18:53

Idag är det fredag åh herrejävlar vicken träningsvärk jag har idag! Wow! Var en pina att försöka sätta sig upp i sängen imorse, för att inte tala om att ta sig ur sängen! Jisses! Känns att man träna igår åh använde muskler man inte brukar använda så ofta, men nu har jag ju glömt hur det där med träningsvärk, är det att man har tränat "rätt" som gör att man får träningsvärk eller är man så grymt otränad att det är därför man har träningsvärk? Kan iofs vara en blandning av båda delarna men jag hoppas ju på det första :P haha!


Idag så har jag och Molly inte vart på riktigt samma våglängd, hon har sprungit framför mina fötter konstant och legat i vägen åh jag vet inte hur många ggr som jag har vart nära att ramla över na! Åh sen har hon gnällt, gnällt åh gnällt, konstant! Har hon fått komme ut så har hon vart ute typ 2 sekunder sen skällt och velat in och hon som älskar att vara ute, men inte idag e! men hon fick då va ute ändå för annars har jag fått städa fortfarande! Men imorn blir det då en jävligt lång promenad så kanske hon är trött sen, åh jag måste bort med träningsvärken! Undra bara hur långt jag måste gå för att hon ska bli trött, 1 mil räckte ju inte i söndags åh då sprang ju hon löst större delen av tiden så hon hade väl typ 2 mil hon som hon sprang, sprang ju fram åh tbx hur många ggr som helst!


Annars idag har jag julpyntat i mitt rum, satt upp julgardiner, fram med tomtarna, på med juldukarna och sen fram med julgranen :) Så nu äre fint! :) Nu sitter jag här och finslipar på dom sista julklapparna, tänkte försöka göra klart dom i helgen så äre lugnt sen! :)


Nä nu ska jag kolla vidare!

Adios!

Av Evelina - 28 november 2013 18:07

Jösses nu äre nåra dar sen sist igen! Snart slut på november månad, bara 2 dagar kvar!! Kära hjärtanes! 


Iaf så i söndags så gick jag ut och gick en långpromenad med hundarna och Viola, blev nästan 1 mil innan det var klart! :D Men jösses så härligt de va! 
I måndags så tog jag modet till mig och skaffade ett gymkort, så tränade jag o Carro i 1 timme! 

I tisdags så var jag o mamma iväg åh snusa på en bebis, elr ja bebis åh bebis, han har blivit 3 månader nu så så mkt bebis längre är han väl inte :) Sen gymma vi på kvällen igen! 

Igår, onsdag, var jag o Carro iväg till Gävle, hon för ett besök på sjukhuset och jag som ett moraliskt stöd, sen blev de shopping! Blev ikea, br, stadium, hööks, rusta, clas ohlson och ett gäng till affärer, så nu e alla julklappar till pappa klar, och lika så till prinsen! Bara mamma, brorsan och Maria kvar nu som ska köpas till, fattas 1 till mamma men har inte köpt en enda till brorsan eller Maria än , jösses! 


Idag så klev jag upp klockan 7, skjutsade mamma sen hem och göra havregrynsgröt åh sen kolla ja på en film åh sen for jag iväg åh gymma, hade genomgång på gymmet idag så nu vet jag hur jag ska träna för att det ska bli bra för mig och har alla inställningar på maskinerna åh allting klart :) Så nu äre bara att köra på, och efter dom första 2 gångerna så tvivlade jag faktiskt på att det här skulle va nåt för mig, men efter idag! Wow va kul de här kmr bli! :D 

Äre okej om man flyttar dit? :P 


Imorn blir det ledig dag från gymmet, men ska nog träna lite här hemma, har nåra övningar som jag kan träna på hemma åh så :) åsså ska jag nog banne mig ta och julpynta imorrn! :D Nuu kan ja inte hålla mig längre! :P hehe 

nä nu ska jag kolla klart på julklapparna så de e undanstökat! 

Adjö! 

Av Evelina - 23 november 2013 21:11

Idag är det lördag åh snart äre ju slut på den här veckan åh! Åh om 1 vecka e de 1 advent, jösses vart tar tiden vägen egentligen? :)

Idag har ja gjort både de ena åh de andra, tittat på skidåkning, handlat, fixat åh donat lite åh tog med hundarna på en promenad som blev en joggingtur, testade åh de gick jättebra, sprang den vanliga rundan på 2.5 km åh de tog 22 minuter åh då hade ja 2 hundar med så de blev lite stopp åh sen fick jag gå lite grann för fick för jobbigt åh andas , bara pep åh lät när ja andas in, typ astmaliknande! Skumt! Dålig kondis kanske ;) hähä!

Nu ikväll har ja suttit i soffan åh tittat på twilight, kolla på breaking dawn part 1 åh nu kollar ja på part 2!

Imorn blire upp me tuppen åh ut åh springa, elr ja kliva upp när klockan ringer 7.30 åh testa lite till då :) sen hade ja tänkt hinna me en långpromenad med hundarna åh :)
Nä nu ska ja springa ner åh borsta tänderna sen krypa ner i sängen åh kolla på breaking dawn part 2! :)
Adjö!

Av Evelina - 22 november 2013 19:41

Idag är det fredag! Äntligen! :D

idag då så träffades ja, carro åh jörgen på uc åh jobbade lite på en uppgift åh de gick så bra att vi gjorde klart den! Så nu är både examination 4 och 5 klara! Jösses va skönt, en vecka innan utsatt tid åh dom e klar, de betyder att de blir en ledig vecka till veckan! Fan va skönt! :)

Igår va de torsdag åh jag for 5.30 på morron satt på en tråkig föreläsning mellan 08.30 åh 11.30, 1 timmes lunch åh sen en diskussion på eftermiddan mellan 12.30 åh 14.00, 10 minuter innan tåget gick, alltså missa vi de..blä! Ja jag var alltså till skolan i gävle! Så i väntan på att tiden skulle gå så shoppa vi lite, köpte en julklapp till mig själv, 2 nya t-shirts åh 2 tröjor att träna i! :)
Sen in på åhlens där ja hitta en jättefin mysdress till prinsen, han kmr se ut som en tomte i den :) sen tog vi 16.15 tåget hem så va hemma till 18.30 igen! En heel dag alltså!

Imorn blire lugnt, fick skavsår igår när ja va i gävle men dom e inte lika allvarlig som dom bruker vara så det ska nog gå att gå en långpromenad med hundarna imorn :) tråkigt åh gå själv bara men ja de får väl gå de åh :)

nä nu ska ja kolla vidare åh gruva mig eller längta till måndag då ja ska införskaffa mig ett gymkort åh börja träna :) hoppas bara att ja har tillräckligt bra kondis för det! :) men de känns då så när ja e ute åh går iaf! Klarade av att hålla ett högt tempo hela tiden igår från station till högskolan åh då utan att storkna elr svettas floder! :)
Nä nu ska ja kolla på skilda världar åh käka frukt :)
Hejdå!

Av Evelina - 20 november 2013 12:17

Idag är det onsdag och det är den 20 november och den första snön kom inatt! :D Wiie! Dock alldeles för lite för att det ska kunna gå att åka skidor, men tillräckligt för att det ska bli vitt på backen och man blir gladare! :) Härligt

Kallt är det idag åh, var -9 när jag tog med mig hundarna ut på en promenad vid 10tiden imorse men det är ju inte så jättefarligt! Värre kmr man va med om!


Promenaden idag gick jättebra, hundarna var lugna och snälla, Molly gick lugnt och sakta bredvid mig, stannade och satte sig när jag sa vänta, äntligen har hon förstått vad jag menar med ordet "vänta" , känns bra att hon kan det nu i koppel för då kmr hon ju kunna det när hon är löst åh sen! :) Förhoppningsvis! Åh Takkos, ja han sköter ju alltid sig, elr ja oftast iaf men han får ju springa lite grann som han vill oxå, känner att jag vill ha lite mer kontroll över Molly och lära henne nya saker dels eftersom hon är så ung fortfarande och otroligt lättlärd men oxå för att jag kommer vilja kunna gå med henne löst utan att vara livrädd att hon inte kommer när jag ropar, men på ställen där hon känner sig osäker så går hon snällt bredvid mig, lite värre äre där hon känner sig trygg men hon har alltid stenkoll på vart jag är! Så det känns kanonbra!


Nu sitter jag på uc med Carro, hjälper henne med en uppgift , börjar kolla på en annan själv, åsså dricker vi celsius åh pratar och skrattar som vanligt! Tror det blev lite för mycket koffein bara, börjar känna mig lite konstig faktiskt :P haha!

nä men nu ska jag fortsätta med det jag höll på med!

adios amigos!



Av Evelina - 19 november 2013 14:56

Idag är det tisdag och ytterligare en dag närmare julafton, Jösses! Igår fick jag reda på att det blir barna hedenhös som blir årets julkalender och jag kan inget annat säga än att jag blev lite besviken faktiskt, har aldrig riktigt gillat barna hedenhös men jag ska väl ge det ett försök kanske, för man kan faktiskt inte bli för gammal för julkalendrar så det så! Förra året satt jag som klistrad framför tv;n varje dag fram till julafton men så var de ju mysteriet på greveholm som visades åh så :) hehe


Idag så har jag inte gjort så mkt, vart iväg åh klippt håret lite så det blir lite fräschare! Hämtat en bok på bibblan åh ja sen har jag inte hunnit me åh gjort nå mer! Nu har jag lämnat in examinationsuppgift 4 skönt att ha det ur världen, nu äre bara till att fokusera på ex. 5 som påbörjas imorron! :) Var egentligen meningen att vi skulle till gävle på föreläsning imorron men den är inte obligatorisk så vi skiter i den åh är hemma åh pluggar istället, går minst lika bra de! :) Förhoppningen är väl att den ska bli färdig imorron men man ska aldrig dra förhastade slutsatser för då blir man bara besviken!


Men imorn innan de blir hemfärd så blir det ett besök til team sportia åh köpa nya träningskläder, för nu ska jag införskaffa mig ett gymkort! och för att bli riktig sporrad så måste jag införskaffa mig nya skor åh nya träningströjor! :) Blir lixom lite roligare att komma iväg då om man har nå nytt :) Frågan är bara om Carro kmr lessna på mig,hon vet inte va det är hon ger sig in på när hon övertalar mig att köpa ett gymkort så vi kan träna tsm! Börjer jag med nått så kör jag så jävulskt intensivt så att kroppen säger stopp, tur den gör det till slut men undra hur många ggr den pallar med innan det blir stopp för alltid!


nä nu ska jag ta åh leta efter en bra låt som ja hörde hos frissan men vet inte va den heter så det blir lite knepigt!

Återstår att se om jag hittar den elr om jag ger upp!
Adjö!

Av Evelina - 17 november 2013 21:51

Håhå jaja, sicken helg jag har haft åh jösses så snabbt den har gått! Fler såna här helger tack!! :)

Börja i fredags då ja o mamma for te lightvalley en sväng, åh medans mamma va iväg på de hon skulle göra så köpte ja lite julklappar åh sen va ja in på kardemumma åh införskaffade saker så ja kan göra klart de jag planerat me mitt rum! :) sen in på bokhandeln åh köpa fotoalbum åsså hitta ja 4 pocketböcker, var ta 4 betala för 3 :) sen på eftermiddan så kom prinsen åh han skulle va hos oss hela helgen! :D sen så busade vi en massa åsså på kvällen kom Viola en sväng, åh vi busa me Prinsen, snackade åh spela kort :)

På lördan vakna ja halv sju av prinsen, så busa vi en massa, käka frukost åh fixa åh dona åh sen for vi till hudik allihop, blev ett besök på sjukan åh ja köpte ett par nya jeansbyxor åsså va vi iväg till a&h och öob en sväng innan vi for hem, både ja o prinsen somnade på vägen hem :) hemma sen så käka vi middag åh sen så busade vi lite grann åh lekte innan de blev natta för prinsen!

Idag sov ja till kvart i åtta då prinsen kom upp till mig så kika vi på babblarna innan vi klev upp, åsså blev de massa mys, bus åh lek hela förmiddan åh prinsen sov en sväng åh sen efter han fått lunch åh jag fått lunch så tog jag prinsen i vagnen och molly i kopplet åh gick ut åh gick en sväng, hem åh bytte hund åh tog med mig takkos på en runda åh prinsen följde med då oxå! Sen sov han en stund i vagnen åh sen blev de lite bus igen innan matdags åh då kom brorsan åh maria oxå! Sen for dom hem vid halv sju!

Nu ligger jag i sängen åh har så gjort ett tag, skulle kolla på tv så kunde lika gärna krypa ner i sängen som att ligga på soffan :)
Nu har jag skrivit på mobilen så jag har kramp i fingrarna åh de här har blitt onödigt långt!
Så nu slutar ja här, adjö

Av Evelina - 14 november 2013 10:40

Idag är det torsdag och idag har jag tänkt mig att ägna mig åt en massa skoljobb, ska försöka göra klart en komplittering på en examinationsuppgift, för typ 3? gången, varje gång man skickar in den så kommer den tillbaka med en massa nytt som ska komplitteras för att uppgiften ska bli godkänt, lite surt är att det som har blivit godkänt både första och andra gången nu ska göras om för att det ska bli godkänt, så nu har jag skrivit om hela skiten och hoppas att lärarn äntligen är nöjd, men det tror jag knappast. Var så arg igår att jag inte ville sätta mig och skriva ett inlägg, hade säkert kommit en hel drös med svordomar som jag ville bespara er!


Idag så klev jag och Molly upp vid nio, då hade vi vart vaken sen halv åtta då mamma ropa åh väckte oss innan hon skulle fara iväg, åh som en blixt från en klar himmel kom en magvärk från helvetet så jag inte tog mig ur sängen förrän efter en stund då de hade stillat sig lite, proppade i mig medicin och började städa och springa och hoppa runt i hopp om att det skulle gå över och nu är den inte fullt  lika påtaglig längre, gud va skönt! Hoppas det håller sig såhär! 


Nu sitter jag med datorn och lyssnar på en ljudbok och ska ta och börja skriva lite grann på en examination som ska va inne om 2 veckor, tänkte jobba på så att jag blev klar med den idag, har man extra tid på sig att göra komplitteringar sen -.- Inte för att man ska tänka så men det är ju liiite svårt att låta bli.. 


nä nu ska jag börja med uppgiften! 
Heeejdå! 

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Skapa flashcards