Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under december 2013

Av Evelina - 31 december 2013 19:58

Så var de bara timmar kvar av 2013, det har nog vart ett ganska bra år! Inga stora förluster eller så åsså har ja hunnit me en del roligheter :) men jag önskar att 2014 kmr bli ett toppen år med en massa nya människor som man lär känna, nya saker i skolan, massa jobb åh att man hittar nån att dela sina roligheter, tråkigheter men även bekymmer med,nån att älska helt enkelt!

Idag har ja inte gjort så mkt,skulle ha vart på gymmet men hade taggtråd i halsen när ja vakna men de försvann sen men vågade inte riskera något! Åh imorn är ju gymme stängt så blir en hel dag extra vila! Men va iaf fram åh handla, tände ljus på gravarna åh sen for vi åh hämta prinsen som ska sova här inatt :)

Så vi har busat, myst, lekt åh gått :) han är jätteduktig på att gå nu åh de e så roligt! :D
nu sover han efter att ha badat åh kollat på babblarna åh ja sitter åh tittar på grevinnan åh betjänten som alla andra år! :)

Nä nu ska ja kolla på de där åh sen gå åh poppa popcorn i kastrull åh me rapsolja så dom blir nyttiga ;) haha!

Hoppas alla får ett bra slut på de här året åh att ni firar nyårsafton precis som ni vill! :)
Gott nytt år till Er! Vi ses nästa år!

Av Evelina - 28 december 2013 19:05

Idag så är det lördag, den sista för det här året! Jösses, tyckte nyss det snart var dags för julafton och innan man hinner vända sig om så är det dags för nyårsafton! Dock är det väl kanske några dagar kvar nu men det dröjer inte så länge så är vi där!


Idag var det tänkt att jag skulle åka på gymmet men hoppade över det idag och tar det imorn istället, har ju tränat både torsdag och fredag nu! Sen har jag ju kommit fram till att jag har vart för dålig med det här att käka nått direkt efter att jag har tränat så nu ska jag testa att äta nyttigt, käka nått direkt efter träningen åh fortsätta träna hårt på gymmet så vore det väl fan om de inte skulle bli nåra resultat! Liiite resutat har de blive men vill ha bättre! :D Men jag har iaf vart ute och gått med vovvarna idag! Fick till och med ett gäng fina kort på dom och det hör ju inte direkt till något man får jämt, men det är väl som dom säger, det är dom spontana och oplanerade korten som blir finast! :)


Nånting som jag skulle vija ta upp är fotograferingen, har ju en systemkamera som jag är väldigt nöjd med så skulle ju vilja lära mig att knäppa superfina kort med den, men kanske man måste ha ett bättre objektiv? Har ju det där standardobjektivet som man får med kameran men jag begriper ju inte riktigt det här med objektiven så jaah, får väl försöka hitta några sidor på nätet om hur man ska ställa in inställningarna så blir det nog bra det här med! :)


Nä nu har jag inte nå mkt mer åh säga så sätter väl punkt här då!
Adjö!

Av Evelina - 27 december 2013 19:33

Julen 2013 är nu över! Den har vart toppen på alla sätt och vis! :)


Julafton firades hemma hos brorsan och hans famílj tillsammans med mamma och pappa, Marias föräldrar, syskon och mormor, det pratades, skrattades och busades med prinsen, köttbullar, prinskorv, julskinka och julmust serverades eller ja mer fanns det väl men det var det enda jag åt så :) hehe! Skjutsade iväg mamma på jobbet till klockan 16 och sen hem och ge vovvarna mat innan det blev ner till dom andra igen, käkades ris ala malta innan tomten kom och knackade på och de skulle delas ut julklappar, av brorsan, Maria och Prinsen fick jag en hushållsassistent/matberedare! :) Toppen! Sen så hämtades mamma klockan 21 och då var de dags att åka hem och öppna julklapparna som var kvar hemma! Så av mamma och pappa fick jag glas, tröja, hundförarväst, lundhagsbyxor, stekpanna, 2 kakböcker åh sen hade jag köpt en almanacka, väggalmanacka, kollegieblock och musmatta till mig själv, var nå mer åh har jag för mig men kmr inte ihåg det nu! :)


Juldagen var lugn, blev en promenad med hundarna, massa tv-tittande och en hel del godisätande! på eftermiddan kom brorsan, maria åh prinsen hit åh käka!
Annandan var oxå lugn, va iväg åh gymma på förmiddan, åh på eftermiddan blev de en promenad med hundarna och sen va de lugnt resten av  kvällen!
Idag är det vanlig fredag igen, äntligen säger jag bara! Skönt att dom här helgerna är slut nu så man inte kan skylla på att " det är bara jul  en gång om år, därför får ja äta den här lussebullen/pepparkakan, dricka det här glaset julmust , äta de här godiet/knäcken" som man håller på med och jag kan fokusera på att försöka äta rätt, skita i sötsaker åh allt! Har tränat i en månad nu men har inte fått en enda förändring, tkr inte träningen tar nånting överhuvudtaget, sist detta hände var ja övertränad men herregud jag träner ju bara 3 ggr i veckan, kan man ju inte bli övertränad på! Idag har ja gymmat, vart ute på promenad med hundarna, busat med prinsen som va hit åh hälsa på en sväng och hängt med mamma åh handla åh sen har ja väl inte gjort så mkt mer!


Nä nu ska jag fortsätta deppa över träningen och göra nya tag på gymmet imorron!
ha en trevlig fredag kväll!

Adjö!

Av Evelina - 23 december 2013 18:21

Ida är 23 december åh imorron äre julafton :) jisses!

Ida har vi fixa de sista inför julen, städat lite,bakat lite, handlat de sista åh såklart griljerat skinkan! :)
Va asmkt folk på affärn ida när vi skulle handla så fick parkera långt bort!

Tänkte att ja skulle åka på gymmet åh ldag men hoppade över det och tog med mig hundarna ut på en promenad! Får åka torsdag, fredag åh lördag istället :) funker ju de åh!

Nu ligger ja åh titter på tv;n, har tittat på ensam hemma åh nu äre postkodmiljonären :) bara vänta till att klockan är 19.30 då de e dags för uppesittarkväll med bingolotto åh mys åh götta! :)

Nä nu orker jag inte skriva längre, får ont i händerna av att skriva på mobilen!
Sååå adjö!

Av Evelina - 22 december 2013 20:47

Idag är det söndag och det är dan före dan före dopparedan, med andra ord 22 december och det betyder att det bara är 2 dagar kvar till julafton! Jiiisses! 

Igår vare lördag  åh då va ja o Viola iväg till gymmet på förmiddan gymma från kvart över tio till tolv, så det blev två varv med maskinerna ,springning på löpbandet och 15 minuter på crosstrainern! Härligt! Sen så skjutsa hon hem mig, jag käka frukost/lunch elr va man nu vill kalla de, duscha åh sen hängde ja me mamma o pappa på affärn åh handla, när vi kom hem va brorsan, Maria åh prinsen här, så de blev eftermiddagsfika med dom och busa med prinsen, så när dom for hem så käka vi middag åh sen ställde jag mig iordning för att sen åka iväg åh hämta Carro och så for vi iväg på kvällsmys hos Linda o Karin, snacka skit och drack alkohol och hade det allmänt trevligt! kom ett gäng till senare på kvällen så när dom gick ut på krogen så for jag hem, hade varken leg elr pengar med så va lika bra åh åka hem :) 


Idag så har prinsen vart här hela dan så de har vare prinsmys för fulla muggar! Underbart! :) Vi har lekt, busat, myst och bara varit! Härligt =) 
Nu ikväll så har ja inte gjort så mkt, tittat på tv åh nu sitter ja här! 


Imorn äre måndag åh de blire gymme på dan, sen ett försök att ta sig ut med hundarna, är ju såå jävulskt halt ute så man är ju rädd att slå halvt ihjäl sig, knappt man tar sig fram med bilen så jag får se hur vägen är imorron när ja far fram på gymmet! :) 


Nä nu ska jag försöka lägga in en låt som dom spela för mig igår åh som ja haft i huvve konstant hela dan, går banne mig inte att sluta lyssna på den! 
Lyssna! 

Van Canto är ett a-capella band och dom består av 5 sångare åh 1 trummis, sååå grymma! :D 

Hejdå! 

Av Evelina - 20 december 2013 17:40

Idag är det fredag och idag var tanken att jag skulle göra ett pass på gymmet, meeen så hade vi ju såklart en isväg istället för en vinterväg med grus så det bidde inget gym! Tänkte åka på eftermiddan men det hanns inte med, så får ta gymmet imornbitti istället direkt näre öppner :) Får gå de åh! :) 

Idag har de vart fullt upp hela dan åh fixat åh donat åh städat åh fejat så det stått härliga till, renbäddat sängen har jag hunnit med åh! Men när jag börjer fundera på vad det är EGENTLIGEN som jag har gjort så har jag faktiskt ingen aning, men har ju hunnit med en del så sysselsatt borde jag ju ha vare! 


Imorn äre lördag, då börjer  ja me åh gymma vid 10 sen så blire in åh hämta prinsen åh låna med han hem och busa åh mysa med han hela dan åh sen på kvällen blire iväg åh träffa ett gäng glada klasskamrater,dricka lite gott åh snacka en massa skit :) En riktig trevlig dag med andra ord! :) Synd att jag misser melodikrysset bara men jag får lyssna på snabben sen, har ju den på mobilen så =) Annars får jag ladda hem p4 appen och lyssna på melodikrysset samtidigt som jag träner! 


Nä nu ska ja kika vidare! 
Adjöken! 

Av Evelina - 19 december 2013 17:54

Det är endast 5 dagar kvar till julafton! Jösses vart har decembermånad tagit vägen egentligen? Den har ju bara svischat förbi så snabbt att jag inte har hunnit reagera nästan, inte som det känns iaf! 


Vad har hänt sen sist då? 
Måndan skrev jag ju här sist tror jag, så vi börjer väl på tisdan då och då var skola och ett muntligt seminarium i lagar och författningar som faktiskt gick vägen! kors i taket! sen så på kvällen va ja bjuden på mat hos brorsan, så for dit efter att ha skjutsat mamma på jobbe åh sen fått lite främmande av spöken hemma och sen så va ja hos han tills dess att de va dags att hämta mamma igen! 

Igår onsdag,  gymme på morron ihopp om att den förbannade träningsvärken jag fick efter måndagen skulle försvinna, det gjorde den inte, den blev värre under kvällen, fy fan tror jag aldrig haft en sån hemsk träningsvärk nån gång faktiskt! Wow! sen så va ja o mamma till lightvalley på eftermiddan åh fixa lite ärenden åh ja fick en ny kudde! Som var stenhård, men de ordnar sig nog det med! 

Idag är det torsdag och idag har jag gjort klart en uppgift tillsammans med Carro o Jörgen åh skickat in den, så nu tror jag att jag nästintill är helt klar med kursen och kan ta ett välförtjänt jullov! 


Imorn är det fredag och då blire gymmet igen åh träna! Träningsvärken i benen är inte lika hemsk idag däremot har jag nu ont i axlar, nacke och skulderblad! Trodde inte att man kunde få träningsvärk efter att ha tränat 3 ggr i vecka i snart 1 månads tid men jag hade tydligen fel...

Nä nu ska jag läsa igen ett antal bloggar, hade över 100 olästa inlägg igår så är väl bara att börja..

adios! 

Av Evelina - 16 december 2013 17:06

Jaha, så var de då bara 8 dagar kvar till julafton! Herregud, vart tar tiden vägen egentligen? Jag hinner ju inte med! Snart är det slut på det här året åh vi välkomnar 2014 som vi hoppas blir ett bra år på alla sätt åh vis! :) 


Idag så har jag vare på gymmet, jag har trätat ett tag och vart lite förbannad på att jag inte tycker att träningen ger nånting, blir lixom inte sådär trött som jag skulle vilja bli efter ett pass på gymmet, idag gjorde jag som jag brukar, uppvärmning på cykeln i 10 minuter, därefter körde jag igenom alla mina övningar som jag ska göra i ett hyfsat snabbt tempo (det som går när det är lite mer folk än 2 på gymmet åh alla ska använda samma maskiner) därefter så gjorde jag samma sak igen, fast åt andra hållet så den jag slutade första varvet med börja ja med på det andra varvet och gick alla övningar baklänges, åh sen körde jag 20x3 squats, 20x3 stakning och 20x3 mage och jösses när jag var klar med det där! Äntligen har jag hittat hur jag ska göra! :D Anar en redig träningsvärk imorron bara, men de gillar vi! :) 

sen har jag inte gjort så mkt mer idag, bara tagit det lugnt, är snorhalt ute så promenad var inte att tänka på även fast jag har införskaffat mig ett par broddar så jag kan gå ut åh gå fast det är halt men det är ju blött på vägen oxå åh då fungerar inte broddarna så bra, har jag faktiskt fått taskiga erfarenheter av :P 


Va nå mer ja skulle säga men kmr inte ihåg de så nu ska jag ta och sätta mig och göra lite skoljobb, imorn äre examinationsseminarium i lagar och författningar, inte så roligt men är väl bara att åka dit och se glad ut antar jag, sen slutar man den här kursen med att ha en MUNTLIG EXAMINATION, fy fan va jag gruvar mig redan.. usch! 

nä skoljobb vare! 

adjö! 

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards