Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under februari 2014

Av Evelina - 26 februari 2014 19:02

Oj de blir segt mellan inläggen här nu! :)


men vad gör jag om dagarna då? jo mellan det att jag går i skolan och har föreläsningar mellan seminarier och metodövningar eller förbereder mig inför seminarierna så jobbar jag och gör jag inte det så håller jag på med Molly åh om inte det så tränar jag eller är med prinsen :) Så den där tiden till att sitta ner med datorn finns inte riktigt om man säger så!


Träningen går framåt, kör endast kondition nu, rekordet på löpning är 7 km på 40 minuter och målet är att springa 10 km under 1timme innan 26 Mars, så har en månad på mig och det känns ganska bra! :) Dock stog den still ett tag på grund av att jag fick hörselgångsinflammation och de e ju inte så roligt att springa med en örvärk från helvetet! Skolan går oxå framåt, man lär sig nytt lite då o då! =)


Va har jag mer åh säga då? Tror inte att jag har nå speciellt faktiskt,

igår va de skola

idag jobb

åh imorn e de skola igen

på fredag träning

på lördag party på kvällen åh träning på förmiddan

åh på söndag träning om de inte blir på lördan :) Så ja ni ser ju hur min vecka ser ut :P


Nä nu ska jag kika runt lite innan de blir natta! Upp klockan 4 imorn!
Adios!

Av Evelina - 12 februari 2014 16:39

Ja nu har det gått nåra dagar sen sist jag skrev här igen och det har väl inte hänt så särskilt mkt? 


Jobbade i helgen, fredag, lördag och söndag! Jätteroligt åh få komma iväg åh jobba men samtidigt jobbigt eftersom det var så länge sen sist nu och det har blivit nåra nya som man ska lära känna åh det har skett lite förändringar och sånt där! men det gick bra ändå =), jobba 7-13,30 på fredan, 12-21 på lördan och sen delad tur på söndan 7-12 16-22 så nu får man lite pengar i slutet av mars igen! :) Hurra! 


I måndags skulle ja iväg åh träna var de meningen men de blev så att jag va barnvakt åt prinsen istället, ömmade i knät oxå efter arbetshelgen så tog de lugnt! 
Men i tisdas va ja iväg åh sprang lite men pallade inte så länge innan knät sa stopp så va bara till åh sluta! 

Idag är det onsdag åh idag har ja åh Carro vart iväg på fältstudier, på fyslabb åh kollat arbetsekg, ultraljud och lite sånt där! Nu sitter jag här, har nyss betalat mina böcker så nu blev man ju fattig igen, 2 böcker på 1000 spänn.. fy fan! De e hårt åh va student! 


Nu ska jag kika åh se om det finns nån rolig film att beställa elr oxå vänter jag ett tag till med det :) Ska iaf boka Skilda världar så den dimper ner i brevlådan snart, kanske man ska passa på att kolla på cdon för har ju 50 kr i rabatt där bara för att jag har namnsdag idag! Snacka om service! :) 


Nä nu ska jag kolla vidare

adjö! 

Av Evelina - 6 februari 2014 18:12

Oj, va länge sen det var det skrevs nå här sist då! Kära nån! Men dagarna bara rusar iväg och ibland när jag lägger mig så vet jag inte ens vad det är jag har gjort!


vet inte om det har hänt så mkt sen sist? har ju börjat en ny kurs så är lite föreläsningar hit åh dit åh metodövning har ja vare på åh nåt seminarium har det ju oxå vart! Gymmet knallar på, kör enbart kondition nu på grund av handleden som fortfarande inte är bra, idag höll jag på att tappa en stol när jag skulle städa åh sen när ja var iväg åh handla så tappa jag kassarna när jag höll på att sätta in dom i bilen! Dags att kolla upp den nu.. kanske... Har som mål att innan den 26 mars ha klarat av att springa 1 mil på löpbandet, tid och sånt skiter jag i huvudsaken jag klarar av det! förra veckan klarade jag mål nr 1, att klara av att springa 3 km på under 20 minuter, tog prick 20 minuter så jag är nöjd ändå, och i söndags klarade jag av att springa 5 km på 35 minuter och därmed var mål nr 2 avklarat! :)

idag sprang jag först 3 km på under 20, cyklade 13 km på 20 minuter och sedan körde 10 minuter ren intervallträning innan jag var nöjd för dagen! :)


Nästa mål är att klara av att springa 6 km och det hade jag tänkt hinna med denna vecka men nu ringde bemanningen på eftermiddan så blev jobb fredag, lördag och söndag! Men det får bli till veckan det då! Sen tänkte jag öka med 1 km/gång så snart borde hela målet vara avklarat och då kan jag fokusera på att  få bättre åh bättre tid sen så att jag har en tid att klara av innan den 26:e mars! Är ju ett tag kvar så förhoppningsvis hinner jag!


Vad har jag mer att säga? det händer som sagt inte så mkt i mitt liv nu mer än skola, jobb till åh från åh träning både mig själv och hundarna! Så jaa! sätter väl punkt här, nu vet ni att jag lever iaf!

Adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards