Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under november 2014

Av Evelina - 24 november 2014 22:31

Måndag 24 november idag, alltså 1 månad kvar till julafton! shit va galet fort de går, jag hinner försjutsingen inte va mä! jösses..

iaf helgen har vare rätt lugn, fått de mesta gjort som ja skulle ha fått gjort, skicka in en uppgift som ja tragglat me ett tag åh som tack för de så gicks den igenom idag -.- jävla skit lixom men men de e bara åh vänta på kompletteringen de!

idag va de som sagt gävle som stog på schemat, for med 10.10 tåget så va framme vid 12, kika lite i affärer åh köpte subwaymacka innan vi knata till skolan! Gjorde de vi skulle åh sen sluta vi strax före 4 åh tåget skulle gå en kvart senare, tjohoo.. elr inte! man hinner inte från skolan till station på en kvart om man inte springer åh de va de ingen som hade lust med så vi tog helt enkelt ett senare tåg sooom visade sig va ersatt med buss! Men toppen! så vid 20 va ja hemma ikväll, jättekul.. men jag fick iaf kika runt inne på åhlens innan de bar iväg hemåt så de va ju nå positivt iaf :)

annars då, jo jag har förbannat ont i revbenen, hugger som tusan vid djupandning åh nyss va katten så vänlig åh kliva rätt över mig åh ställa sig åh stå kvar rätt över mitt onda revben! skithög! men hoppes att de e bra till imorn annars kmr de bli jobbigt på praktiken, idag gick de men då satt ja ju mest still åh..

nä nu e klockan halv elva så de e dags att sätta punkt här nu åh sova, upp tidigt imorron!
gonatt!

Av Evelina - 21 november 2014 23:37

Här var de tyst och tomt igen, typiskt ?men det är faktiskt så enkelt att bloggen inte direkt ligger på prio 1 listan nu under tiden som jag har praktik! Blir samma tjatiga inlägg varje dag som typ; "hade vfu mellan 7 åh halv tre, kom hem gjorde de åh de åh de åh nu gör ja de åh sen ska ja gö de åh sen ska ja sova gonatt" åh dom inläggen blir ganska tråkiga till slut om inte att läsa så att skriva dom, drf blire bara när ja e ledig! :)

åh ida har ja vart ledig men inte har ja gjort nå speciellt för de! Tog sovmorron till 10 åh sen strosade ja bara på, städade rummet så de blev fint åh sen så på eftermiddan kom brorsan åh prinsen hit åh hälsa på, så blev bus åh mys med han åh lite snack med brorsan! åh sen efter dom åkt hem så åkte ja o pappa fram på byn åh tände ljus på gravarna åh raggade runt lite! Hemma så pluggade ja lite grann åh kolla runt på nätet åh nu ligger ja i sängen åh kikar lite på tv åh bloggar men nu ska ja ta åh sova!

Imorn e de lördag så då får man se va man hittar på för spännande :) en promenad blir de iaf åh ev en springtur oxå va ju ett tag sen sist nu men måste verkligen komma igång med träningen igen så ja blir piggare åh gladare :)

nä sova vare ja!
g'natt!

Av Evelina - 15 november 2014 23:22

ojoj 2 dagar fullspäckade med bara roliga saker! tänk om man kunde få ha de så här jämt, va bra de vore! :D

igår va de fredag åh jag hade studiedag, sov till halv nie då mamma ringde åh väckte mig, men de visste ju inte hon! Så snacka me henne åh sen snacka ja lite me storebror som oxå ringde mitt i alltihop så efter ja pratat klart me han tyckte ja de va lika bra åh stiga opp! så fixade åh dona ja lite innan ja käka frukost o hade precis käka klart när storebror ringde igen åh ja fick hämta prinsen! :D sagt o gjort ja for iväg hem till dom, prata lite till me broder åh sen for ja åh prinsen upp åh handla innan vi for hem till mig! :) Så blev de massa bus åsså kolla vi lite på pippi åh busa lite till åh käka lunch åh sen va de dags för han åh sova lite middag! :) efter ett tag kom mamma hem så for vi till ljusdal alla tre åh kika lite grann! Så stanna prinsen kvar åh käka midda åsså kom dom åh hämta han på kvällen :) Så en heel dag med prinsmys blev de! men ja älskart!

ida e de lördag åh ida har ja o Molly vart iväg till Saltvik åh hälsat på Emelie åh Magnus åsså va Cazper där åh så Molly o han fick busa lite åh de gick väl ganska bra för åh va första gången dom träffades! Så va där ett tag på eftermiddan åh när ja kom hem så va prinsen här åh hälsa på så busa lite me han igen åsså hjälpte ja hans mamma me lite skoluppgifter :)

nu e klockan snart halv tolv, jag är trött åh ska sova så nu ska ja ta o köra igång öppet arkiv på telefon! de e perfekt åh somna till, finns massa bra serier åh titta på där som man sett förr åh vet va som händer så man bara behöver lyssna! Perfekt! ?

Imorn e de sönda åh då vette tusan va ja ska göra, iväg åh gratulera broder iaf som fyller år åsså får ja väl ta åh skriva lite på uppgiften åh!

Nä sova vare!
Gonatt!???

Av Evelina - 13 november 2014 19:55

Nånting som slog mig precis när jag satt och skrev på examinationsuppgiften samtidigt som jag lyssnar på jullåtar är att på söndag så är det endast 2!! veckor!! kvar till första advent! Jösses anåda va snabbt de går, det är ju för tusan snart jul!! åh jag har ingen som helst aning om vad jag ska köpa för julklappar, det är ju högtid att börja fundera på de nu om man ska komma på något innan det är jul! i den här farten så är vi ju snart där 

 

Har ni börjat fundera på julklappar än? 


Nån liten föraning har jag väl kanske när jag tänker efter om vad jag ska köpa men långt i från klar i tanken oxå! oftast så brukar man vara klar i tanken innan dess att man har börjat fundera på att man ska börja införskaffa dom men inte ens så långt har jag kommit än.. jisses! men att köpa julklappar till 5 st som redan har de mesta är ju ganska svårt det åh iofs men ja nånting ska ja nog komma på :) 

 

Nu har jag en hund som står åh drar mig i armen åh tkr att ja ska sluta skriva åh bry mig i henne istället så är väl bara åh lyda innan hon lägger sig på datorn, hon klättra precis upp åh ställde sig med frambenen på mitt huvud så ja! :P uppmärksamhetssökande liten tös <3  

Nä nu ska jag kolla på pistvakt! 

adios!

Av Evelina - 13 november 2014 18:44

Jösses, veckerna bara svischar ju förbi och jag hinner inte vara med! redan avverkat 2 veckor på praktiken, nu e de bara 3 kvar innan det är slut på dom här 15 veckorna! Men måste faktiskt säga att det ska bli rätt skönt, nu vill jag ha en paus och jobba lite grann ist för att bara ha praktik och skoluppgifter att göra dag ut och dag in.. Lite annan variation hade ju inte skadat direkt. Men har iaf gjort mig tillgänglig på bemanningen från och med vecka 51 så får hoppas att jag får jobba lite då! :) 


annars då, som sagt så svischar ju dagarna förbi och nu har jag ju praktik på dagarna från 7-14,30 ca och då blir det hem och gå ut o gå med hundarna, sen käka middag och efter det sitter man antingen bänkad framför datorn och förbereder skoluppgifter, både intervju och undervisning som skulle göras i tisdags. eller oxå blir man nerklubbad i soffan och ligger där resten av kvällen åh glor på tv! :P 


Men nu e de torsdag och idag gjorde jag sista dan för den här veckan, imorn e de fredag och då har jag studiedag åsså är de ju som sagt helg sen! :) skönt med tre dagars ledigt! eller ja ledigt åh ledigt beror väl på hur man ser det de :) Nu har ja precis skickat in en uppgift, intervjun som jag gjorde i tisdags åsså ska ja börja på att skriva på examinationsuppgiften. en förhoppning var att skriva klart  den så ja kan skicka in den i helgen men vette tusan om de blir så, vi får väl se :) 


Nä så här blir inga uppgifter gjorda, jag har inger mer åh säga åh vet ärligt talat inte vrf ja blogga idag men jaja nu e de gjort.. 

adjöken! 

Av Evelina - 7 november 2014 17:21

Äääääääntligen fredag åh äntligen helg! Underbart! :D i helgen ska jag inte göra ett skit, förutom sova! Eller jo jag har en hel del att göra om jag tänker efter men det tar vi inte nu! 


iaf igår så var de torsdag och då hade ju jag studiedag, så va iväg till Ljusdal för att jag skulle skriva på nått papper på bemanningen, men fick inte skriva på nått för det hade jag ju redan gjort? va nå anställningsbevis som chefen ringde till mig om i förra veckan att ja skulle skriva på men ja det va ju som sagt redan gjort åh de gällde ju till maj 2015 så de läre ju ja ha gjort i våras elr nå sånt. sen va ja in på hartman åh justerade glasögonen så dom sitter som dom ska igen åh inte känns som att dom är nått nr för liten :P ja det var väl i princip de ända jag gjorde igår, sen va de bara lugnt! 


idag har ja haft vfu från 7-15. Nu väntar som sagt två lediga dagar innan det är dags för en ny vecka med nya utmaningar och nya upplevelser! Toppen! :D 


nä nu har ja inge mer åh säga 

adios! 

Av Evelina - 5 november 2014 17:39

Igår snöade det och kors i taket så ligger den fortfarande kvar! :D Hoppas den gör det länge till! kan gärna få komma lite mer åh :) 


Idag började jag klockan 7 på vfun, dagen rusade på i 180! Jösses! Fullt upp hela tiden men det är ju det som är roligt! :) Gjorde ju schema igår med handledaren så att tiden och allt skulle stämma, och visst tusan stämde den, jag gör bara en sisådär 50 timmar för mkt   men tog upp det imorse så det fixade till sig så nu har jag den tiden jag ska ha! Tur att ja upptäckte de när ja gjorde så jag inte har gjort för mkt tid på hela praktiken! 


Nu sitter jag med datorn och lyssnar på musik och läser och skriver lite grann om min undervisning som jag ska ha om blodtryck, men det är ju så himla svårt och veta vad det är man ska ta upp som är lixom värt att veta och som man inte vet! Men ja, de blir nog bra! åsså ska ja fundera ut på hur ja ska göra den här undervisningen, funderar på att sätta upp en lapp där man ska skriva intresseanmälan så det blir en grupp, för de är ju tänkt att dom ska få träna på att ta blodtryck på varandra med! Nån som har lite tips? :) 


Imorn är jag leedig!! :D eller ja ledig åh ledig, jag har studiedag! men de blir iaf en sväng till Ljusdal, ska till bemanningen och skriva på nå papper åh prata lite jobb med dom åsså måste jag nog iväg åh köpa lite mat till Måns på granngården igen, han har ju kommit på att han bara ska äta mat med kycklingsmak, och det är ju jääättelätt att hitta.. näe.. ska ju vara för kattunge så är drf som de e så svårt! men hitta där som han äter så är väl bara att köpa åh se glad ut, antar jag :) 


Nä nu ska jag fortsätta fundera på det här, har inte så mkt mer åh skriva så sätter punkt här! 

adjö! 

Av Evelina - 4 november 2014 21:15

ojdå det blev visst lite tyst här ett tag :) vad har ja gjort då?
i fredags va ja åh mamma till ljusdal en sväng åh kika lite och handla lite grann :)satte ut lyktorna på gravarna åh jag tyckte jag skulle pröva ur stark jag var så ja bröt av stålgrejen som en lykta satt fast i, ni vet den där man trycker ner i marken :P haha! nädå de va inte alls me flit, utan den va nog redan sönder :P haha!
kvällen var lugn, gjorde inte så mkt!
i lördags snöa de åh va slaskväder så va bara inne åh pluggade, skrev klart en examinationsuppgift åh lämna in den! skönt åh ha den ur världen!
i söndags så va ja ute åh åkte lite bil på dan åh kika lite grann, va ute åh gick med Molly och Takkos åh hade Molly springandes löst åh insåg att lera, lös hund åh glad hund som hoppar upp på benet vid inkallning efter vägen inte var en så bra kombination! jösses va lerig jag var innan ja va hemma! Hon insåg ju att hon fick godis om hon kom till mig så de utnyttjade hon ju ofta :) gjorde seminarieuppgift åh spelade bingolotto på kvällen - utan vinst!

igår va de måndag åh en tur till Gävle stog på schemat, men började lite senare så kunde åka med 7 tåget ist för 6, inte så jättestor skillnad kanske :P hade avslut på primärvård/hemsjukvård på förmiddan, lunch åh sen intro på äldrevård på eftermiddan. sluta så ja kunde åka 16.15 tåget hem, va hemma halv sju åh då va brorsan åh prinsen här så blev massa bus med honom innan dom for hem :)

idag har ja börjat en ny vfuperiod, det snöar, en målformulering som ja trodde skulle ta 10 minuter åh göra tog hela kvällen, va visst svårare än ja trodde!

nu har ja precis tittat på dessertmästarna åh nu ska ja ta lite fika innan de blir natta!
ha en fortsatt trevlig kväll
adjöken!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards