Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under maj 2015

Av Evelina - 11 maj 2015 12:51

I fredags var de telebild igen, mellan halv elva och halv tre, åh då var Molly helt själv i lägenheten en längre stund för första gången, tidigare har det inte gått åh lämna na för hon ylade och skällde så fort hon blev själv, det har vi nu tränat bort men hon har bara behövt va själv den tid det tar att typ åka iväg åh handla elr liknande men nu så var de dags för 4 timmar i sträck och det gick kanonbra! Hörde inget när jag gick åh inte när jag kom hem, inte ens när jag stack nyckeln i låset åh kom in lät hon utan stog bara åh dansa uppe me trappen :)


Men får hoppas hon hade varit tyst hela tiden när ja var borta men grannarna har inte klagat så de gick nog bra :).


När telebilden va slut vare snabbt hem åh ut åh gå en snabbis med henne , in åh städa, gå en gång till åh sen iväg hem till mamma o pappa åh äta middag åh där va brorsan och prinsen oxå så det blev prinsmys på hög nivå den kvällen :) Blev som vanligt nåra promenader till innan det var dags för sängen :) 


 

  

Av Evelina - 11 maj 2015 12:45

I lördags så putsade jag fönster o bytte gardiner i vardagsrummet så det blev ljust och fint! Men det var ju inte direkt det enklaste att putsa dessa fönster, för det första så var dom tydligen jäkligt skitig, måsta putsa om de två ggr    sen så tog det en bra stund innan jag lyckades lista ut hur jag skulle göra för att dela på dom så ja kunde putsa emellan, såg inte dom där små "pinnarna" som man skulle dra upp så delades de men till slut så fick jag till det och de blev putsat emellan oxå :) 

  
Detta är då efter ↑↑↑↑ var helt säker på att jag skulle ha en före oxå men icke, men iaf de va svarta gardiner då åh i o med att jag satte upp vita gardiner så fick jag ett helt nytt vardagsrum kändes de som! :) Ska köpa en ny lampa åh, den där passar inte längre :) 


Sen tog jag o Molly en promenad hem till mamma o pappa åh hälsade på en sväng i de fina vädret :) , fick skjuts hem sen av dom åsså tog jag o putsade fönstret i sovrummet och i hallen åh bytte gardiner där så nu är de ljust överallt :)

Men i sovrummet har ja iaf en både före o efter bild: 

   

Sovrummet blev oxå mkt ljusare, åh perfekt att ha ett vändbartöverkast för då kan man byta hur man vill, åh slipper ha två överkast åh hitta plats åt en! Sen hur länge den här är vit med tanke på Molly det låter jag vara osagt, men än så länge är den det iaf! :) 


Men en sak är ganska konstigt! På våren sätter man upp ljusa gardiner för att få in så mkt ljus som möjligt när det är ljust i princip dygnet runt, sen på hösten sätter man upp mörka gardiner, vilket gör att man stänger ute en massa ljus och det är mörkt nästan dygnet runt, knepigt det där, de borde ju vara tvärtom tkr man?  Hur gör ni? Ljusa gardiner på våren åh mörka på hösten elr tvärtom? :) 

 

 


Av Evelina - 11 maj 2015 11:41

Idag är det måndag åh snart har halva maj gått åh! Jiisess!


Är några dagar sen jag skrev sist åh vad har hunnit hända då? jo pmet kom tbx i en rasande fart, komplittering IGEN! asså jag blir fan galen snart på det här, det som är bra ena gången ska ändras den andra gången, så snart har vi ändrat på exakt hela pmet, elr ja iofs så har vi väl redan gjort det en gång men snart är det gjort en gång till! Begriper inte, antingen är de vi som är för tröga åh inte fattar vad dom menar att vi ska gö elr oxå äre nåt annat fel...

Men nu ska felen vara åtgärdade iaf, vad vi vet nurå, så ska skicka in den en gång till så får vi väl se vad domen blir.. 


Lugn dag idag, håller på åh fixer o doner med lite papper, gamla diplom åh sånt där som mamma o pappa har hittat i sina gömmor hemma och som jag nu får dras med, tyckte ju de va bra att dom låg där ja så slapp jag ha de :P men men. Jag ska nog hitta nån förvaring åt dom skulle ja tro! Har inte hunnit med så mkt mer än de idag faktiskt, vart ute o gått med Molly som vanligt, blivit erbjuden nattjobb som jag måsta tacka nej till då det va just den dagen som jag börjar fältstudieveckan på ambulansen, typiskt! Första erbjudandet åh nej tack direkt lixom. 


Hade börjat skriva ett lååångt inlägg om helgen åh sånt där men tog bort det åh lägger in de i ett eget inlägg istället, de blev så långt och ingen orkar ju läsa långa inlägg, tänkte jag skulle ta o knäppa lite kort oxå åh lägga in så de blir lite bilder i dom här inläggen åh inte bara text :) blir jusom roligare att läsa då :) 


Så det ska jag göra ny! 

Ciao! 

Av Evelina - 6 maj 2015 14:23

Oj då, va tyst det blev här ett tag! Men det har vart rätt mkt som ska ha blivit gjort nu så det har helt enkelt inte funnits tid till att komma in här o skriva och dagarna har bara svischat förbi så man har inte hunnit med att göra det som ska göras heller ändå av nån anledning. Fel prioriterat kanske? 


men idag har jag faktiskt vart riktigt flitig åh fått både det ena och det andra gjort, jag har vart iväg och skrivit på anställningsavtal, handlat och donat, fixat så att jag även kan gå in åh jobba natt åsså har jag fixat och ja en massa småpyssel hemma som måste göras men som e tråkigt :P hehe 


Igår så vare skola, föreläsningar på både för och eftermiddag, åh jösses vicken skillnad de kan vara på föreläsare, den första vi hade läste allt innantill från åhörarkopiorna, nummer två plöjde igenom 41 sidor åhörarkopior på 1 och en halv timme och nr 3 hade knappt kommit halvvägs jag smet hem lite tidigare än vad de sluta, men jaa... Sen hem och rödmarkera allt ändrat i Pmet som jag o Carro har fått skriva om för att det överhuvudtaget ska bli godkänt, en massa strul och fix hit och dit så man blir galen, men nu får vi domen på torsdag så håll tummarna för att det gick bra nurå! :) 


Annars har de väl inte hänt så himla mkt mer, Molly går på kurs vilket går jättebra, hon är jätteduktig :) två ggr kvar, avslutning nästa onsda! :) börjat en ny kurs i skolan i måndas, som kmr gå i raketfart, kmr gö vfu på ambulansen i Hudik, toppen tkr jag eftersom det e de ja vill jobba med sen! :) åsså försöker jag hinna med att jobba så mkt som jag kan därimellan! april va rätt lugnt men har några dagar nu i maj som jag ska jobb, tror ja har 38 timmar elr nå sånt hittills så de e bra! :) + introdagar inför sommarn! :) 


Nä nu ska jag ta o baka lite grann! 
Ha de bra!

adjö! 



Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards