Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under januari 2016

Av Evelina - 19 januari 2016 15:54

Oj, det var ett tag sen det blev skrivet nått här senast, det var cirka 4 månader sen och mkt har hänt sen sist!


Jag har under dessa fyra månader både hunnit med att göra klart examensarbetet, fått det underkänt så den måste göras om, gjort om den och fått in den igen och nu äntligen har en blivit godkänd efter många turer hit och dit, ändra den punkten här och sen ett kommatecken där och såna där fjantiga saker som egentligen inte ens stör läsaren, åtminstone tkr inte vi det men jaja, nu är det gjort och den är godkänd och publicerad i Diva! :)


Jag har också hunnit med att haft min sista vfu, åtta veckors slutpraktik som bara svicshade förbi, men det var jätteroligt och jag lärde mig otroligt mkt under dessa åtta veckor, vilket iofs var meningen men jag lärde mig mkt mer på den avdelning jag var på än jag gjort under tidigare praktikperioder! Nu är det snart slut på skolan, på fredag är det dags för examen, då avslutar jag 3 års högskolestudier och beger mig ut i arbetslivet.


22 år och legitimerad sjuksköterska är inte dumt, har under dessa 3 år fått lite kommentarer om hur jag egentligen har tänkt, åh vara så ung och ha ett så ansvarsfullt jobb. Men vet man vad man vill bli så vrf vänta tills man blir äldre innan man börjar läsa, lika bra att göra skiten direkt så man har det undanstökat! :)


Vad har jag mer hunnit med då? jo firat jul förstås, som firades hemma hos mamma och pappa, hela familjen, brorsan och hans familj var också där. Fick en massa fint och hade det trevligt! Tomten kom också på besök till prinsens stora förtjusning! :) Var rätt trött på julafton, hade jobbat på natten och sen sovit ca 2 timmar så var inte jättepigg när klockan började bli 17-18 nånting men det gick det åh! Nyårsafton var också lugn, hade jobbat natten mot den också men lyckades sova 5 timmar sen så var mkt mer utvilad då, sköts raketer överallt runt lägenheten så både Molly o Maja blev rädd, tror inte det var av själva smällandet dom blev rädda utan för att köket lystes upp av raketerna. Men dom var sig själva dan efter så det är nog lugnt :)


Det finns säkert en massa mer saker som jag skulle kunna berätta men jag kan inte komma på nått mer nu, får väl återkomma om jag kommer på nått mer! :)


Hej så länge!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards