Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under september 2013

Av Evelina - 27 september 2013 20:10

Idag är det fredag och jösses va snabbt den här dagen har gått! Tycker jag inte hann mer än sätta mig på bussen imorse så var jag framme, och då är det över en timmes restid åh! men jag klev av bussen pigg och utvilad iaf, så skönt att kunna sova på bussen! Sen börja ja 7 och sen nästa gång jag titta på klockan var den 12 och då va de dags för lunch åh sen sa de bara tjofs igen så va klockan dags för rapport åh sen va de dags att sluta åh åka hem! Nu är klockan redan 8 på kvällen så snart kan jag gå åh sova med gott samvete! :)


Annars då så igår gjorde jag bara halvdag, slutade klockan 12 för att jag skulle hinna ställa mig iordning åh få i mig nå snabbt att äta innan de va dags att gå åh lägga sig under kniven! Har börjat tagit bort födelsemärket på kinden så tog en del igår, nästa blir om 6 månader! Ont som fan gjorde det iaf, åtminstonde åh få lokalbedövning, operationssköterskan som var med stog åh hojta åt mig att jag skulle andas åh slappna av! Hörde paniken i rösten på na ibland, hehe! men när det gör så där förbaskat ont blir det ju automatiskt att man spänner sig åh håller andan, men sen blev de bättre när de börja verka åh smärtan försvann, men så kom den ju tbx när bedövningen gick ur, så får droga ner mig med lite smärtstillande så går det bra, fick göra det rejält idag för att klara av att göra sista dan på vfun för den här veckan!


Nå mer att säga? Jo min lilla fröken Molly är skendräktig tror ja, åh de trodde dom på kursen med, hon är så okoncentrerad och jollig åh gnällig.Sen tar hon inge godis åh äter inge mat åh de va oxå några tecken på att hon är skendräktig. Undra bara hur länge det här ska hålla på, är ju avslutning på kursen om en vecka åh då har ju jag velat att det ska gå superduper bra då, det kan jag ju inte direkt påstå att det gjorde i onsdags, gick inte att få ett dugg kontakt med henne! mentur är det väl att det inte varar för evigt den där skendräktigheten!


Nä nu har jag inte tid med det här längre, nu måste jag göra det jag ska innan jag ska gå åh sooova! imorn ska jag sova lääänge, åtminstonde till åtta, sen måste jag upp för ska iväg på kurs till klockan 10! Ingen rast åh ingen ro!

adjö!

Av Evelina - 24 september 2013 19:11

Det är lite tyst här nu och det är endast av den enkla anledningen att jag har fullt upp att göra så jag hinner knappt med mig själv! att sitta med datorn om kvällarna för att blogga finns inte ens att tänka på, dock så bestämde jag mig för att bara skita i allt ikväll åh ta det lugnt!

Men iaf så har jag praktik nu, så varje morgon från måndag till fredag kliver jag upp klockan 4 för att ställa mig iordning och fixa åh dona så jag är klar till klockan 5 då jag måste sätta mig i bilen för att åka till bussen som går 5,30 så att jag kan vara på plats på praktiken till klockan 7,00. Där är jag sedan till klockan 15,30 då jag åker hem med bussen och är hemma vid 17 då blir det till att äta åh sen är de full rulle hela kvällen till mellan 20-21 då jag stupar i säng. På onsdagar får jag sova 15 minuter längre för då åker jag bil till praktiken men då får jag heller inte jobba över för då hinner jag inte hem så jag kan hämta Molly åh fara iväg på hundkurs till klockan 18!


Annars så har jag väl inte så mkt mer åh säga, har ju som ni kanske sett bestämt mig för tatueringen, men det blir lite skillnad, årtalen 2001 - 2012 kommer att tas bort och antingen kommer det bara stå Ludde, eller " alltid älskad, aldrig glömd" men helst skulle jag vilja ha Ludde - alltid älskad, aldrig glömd! Men det får man ta och diskutera med den som ska tatuera, det är ju hon som vet hur det ska vara! :) hehe! Men först måste jag ta reda på att jag verkligen tål färgen men det ska nog inte vara någon fara! Kan man ju hoppas på iaf..


nä nu ska jag ta och gå åh duscha sen ska jag sova! imorn blir det den där efterlängtade "jagfårsova15minutertill" dagen men tror jag ska ta och göra klart allting ikväll så det bara är åh slänga ner det i väskan imorn bitti och sen ta mackan med sig i bilen och på så vis kunna sova myyyyycket längre! Eftersom jag ju missar min timmes sömn på bussen när jag åker bil själv! Japp så tror jag att jag ska göra!

Nä adjö!

Av Evelina - 15 september 2013 20:38

Jag har velat och funderat och velat lite till hur länge som helst just nu! Men ikväll gjorde jag slag i saken och satte mig ner och började skissa på ett papper för att sedan sätta mig med datorn för att få den fullbordad!

Det jag har funderat på och nu näst intill bestämt mig för är en tatuering! Jag har länge velat haft en men inte vetat om jag ska våga pga av känslighet för färg, men nu har jag kunnat haft bläck på händerna utan problem men jag tänker ta ett snack med den som ska göra det för att vara säker på att det inte kommer bli någon reaktion!


Det som jag ska tatuera in är det här:
  

Det jag däremot inte vet är om jag kanske ska ta bort det där "alltid älskad, aldrig glömd" det stämde inte riktigt in men jag gillar de där orden så det är därför de stog med! om jag tar bort det kommer jag sätta Ludde mellan   eller något liknande! Det är endast huvudet på Ludde som jag kommer att använda mig av och den kommer att sitta på min högra axel! :)


Iaf så har jag så himla mkt att stå i nu om dagarna att jag inte hinner med mig själv och allra minst bloggen! Började min praktik i måndags så kliver upp klockan 4 på morronen för att vara på sjukhuset till klockan 7, åker 5 hemifrån för att ta bussen 5,30, jobbar sen till 15,30 kommer hem vid halv sex om allt går som planerat och då är det äta och träna Molly som gäller, och på onsdagarna så blir det stress hem för att hinna slänga i mig en macka för att sen åka iväg på hundkurs med Molly! och så här kommer det forstätta i 3 veckor till! Nu har jag jobbat ända till igår så har bara vart ledig idag och idag har gått åt till att träna Molly och försökt hinna med allting som ska göras!
Till på köpet kom jag på att jag nu har läkemedelsräkningstenta om 3 veckor så nu ska jag hinna med att plugga till den oxå på min lediga tid, känner att det är nånting som kommer bli lidande men vet inte vad! Har även lite skoljobb som ska göras men det är inte heller gjort, och ett ska jag ha klart till imorn men får väl ta utifrån huvve bara och hoppas på det bästa!


Nu ska jag ta och förbereda mig inför morrondagen åsså ska jag ta och gå åh lägga mig sen, snart upp igen! Jösses..

nä hejda!

Av Evelina - 8 september 2013 09:51

Idag är det söndag åh jag ligger fortfarande i sängen åh myser med Molly! Man måste ju passa på medans man kan :)

Idag så ska jag ta åh renbädda sängen, städa rummet åh dona på lite grann, ska även hinna med att gå ut med hundarna, städa åt Takkos åh åka åh hälsa på brorsan åh busa med prinsen lite!

Kanske man ska ta åh kliva upp då om man ska hinna med att göra allting man ska göra! Tänkte fara runt som en tok idag så jag är trött ikväll åh somnar tidigt så jag är pigg åh utvilad tills imorron för då är det dags att börja praktiken! Skojjigt! :)

Nä nu ska jag kliva upp åh börja på!
Hejda

Av Evelina - 4 september 2013 15:58

Jisses va snabbt dagarna går, tycker jag inte hinner med att göra det jag ska ens en gång! Kan ju iofs bero på andra saker men ändå! :P

Idag är det onsdag, åh idag har ja faktiskt gjort de ja ska, nåja nästan iaf! Jag har kokat lingonsylt, vart fram på byn en sväng åh fixat lite åsså har jag tankat bilen! :P bara promenad med hundarna som fattas åh hur ja ska hinna med det vette fanken, nu äre dags att ge både mig och hundarna mat åh halv sex eller ja strax före så bär de iväg på hundkurs med Molly, så vette tusan om de hinns med nån promenad, går samma runda varje dag åh tkr de känns som om de går snabbare åh snabbare för varje gång men enligt klockan tar de längre åh längre tid! Konstigt!

Kanske ska sätta pappa på att göra pannkakorna så jag kan ta hundarna under tiden? Jo så får de bli så får vi mat när vi kommer hem sen åh Molly har inte så mkt överskottsenergi att göra av med på kursen :)
Så nu måste jag sluta!
Hejdå

Av Evelina - 2 september 2013 21:55

Nu så äre september åh jag tror banne mig att de blev höst över en natt! Kyligt i luften åh allt!

Idag äre måndag åh det har vart nånting att göra hela dan! Vakna kvart över nio av att Molly ramla ner från sängen, men låg kvar en stund i sängen åh myste en stund! Sen efter frukost åh allt for ja fram på byn åh lämna lite papper på ett ställe åh hämta lite papper på ett annat! Sen hem åh sätta sig med skoljobb i tre timmar, sen tog ja åh baka lite åh träna med Molly!
Nu ikväll har jag vart ute åh gått med Molly åh Takkos, de gick kanonbra! Som vanligt nu för tiden :)

Nu ligger jag i sängen åh kollar på skilda världar, ska snart sova för imorn blir de upp tidigt för att fara till skolan åh ha metodövningar i medicinsk teknik!
Nä nu har ja inge mer åh säga, hejdå!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards