Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under juni 2013

Av Evelina - 27 juni 2013 10:42

  
Molly är hittad!!
Hon hade smugit sig upp på mitt rum och gosat ner sig i min säng tillsammans med Jazmine! Dom såg så söta ut att jag inte kunde bli arg utan blev tvungen att knäppa ett kort istället! :) Tack åh lov att jag hade blöjan på henne :P haha!

Av Evelina - 27 juni 2013 10:29

Idag är det torsdag, åh jag jobbar kvällen! sen äre dan imorn åh sen är de helg även för mig! Hela 2 dagar ledigt, underbart :P inte hänt sen jag börja jobba vilket iofs va förra veckan men jaja :P haha!


igår så spöregna det hela dan så det gjorde inte alls nånting att man skulle iväg åh jobba fast det var lite trögt åh komma iväg, var så trött! åh sen när man kom till jobbet åh mötte av världens stank så blev man ju inte direkt gladare, dom hade ätit surströmming på avdelningen åh just på MIN sida åh! blä! men det var bara till att ta ett djupt andetag åh börja jobba det, jobba till 21 sen åkte jag hem!


Nu idag så sov ja o Molly faktiskt till halv tio! såå skönt, så vi gick upp då åh hon blev av med blöjan åh fick gå ut en stund! Nu håller jag på att tvätta handdukar, ska snart ta och städa lite grann! sen ska jag åh Molly iväg åh handla åh sopsortera lite grann åsså hade jag tänkt att vi skulle hinna med en promenad åh innan det är dags för mig att åka iväg åh jobba igen! Kanske är dags att sätta fart då, men jag kommer ju inte så långt så länge tvättmaskinen går men städa kan jag göra åh lika så packa bilen med det som ska sorteras!


nä nu måste jag gå åh leta reda på Molly, hon har försvunnit!

hörs! Häääj!

Av Evelina - 24 juni 2013 20:42

Kära hjärtanes vad trött jag är.. som det känns skulle jag kunna lagt mig för natten redan klockan 6 ikväll åh ändå sova till imorn bitti, men det går ju inte! Det tar på krafterna att jobba hela helgen, jobba 14,30-21 i fredags, 7-16 i lördags och sen var brorsan, maria o zeb här, zeb hade sovit här så det blev inte så där jättemkt sömn natten mellan fredag och lördag helller, han håller på att få 3 tänder samtidigt så det är lite bökigt för han, stackarn! sen så på söndan jobba ja 11-20 och idag 7-13,30! Så nog har jag jobbat allt!


Vad har mer hänt förutom jobb då? ingenting i princip, tänkte jag skulle gå ut åh gå med Molly igår på förmiddan innan jag for åh jobba men upptäckte att min lilla tjej har börjat löpa!! Så det bidde ingen promenad då, blev så paff åh visste inte riktigt va ja skulle gö åh rätt va de var så va klockan dags att fara! Sen när jag kom hem vid åtta så hade jag så grymt ont i fötterna så jag hade inte klarat av att gå :P åh nu ikväll har ja vart alldeles för trött!

Imorron är jag ledig, så då ska ja pyssla om Molly lite grann, klippa klorna åh borsta pälsen åh dona på, sen så ska jag iväg te granngården åh byta tikskyddet, det jag köpte idag var ju alldeles för stort, så ska fixa det imorn! Kan nog behövas skulle ja tro, hon städar ju efter sig åh så ibland men ibland så misslyckas det åh det är ju lättast att ha ett tikskydd på na när man ska t.ex åka bil åh sånt där så hon inte blodar ner i buren! Bädden är så jobbig att städa :P haha! åsså ska jag ut åh gå :)  


Upptäckte ju nyss att dom börjat me hashtags här nu så ska väl ta åh skriva några såna i slutet åh se om de blir nåra fler läsare, har återigen kopplat ihop bloggen med facebook, förstår inte varför det inte ska fungera hela tiden för! Statisitken för de senaste dagarna har varit på...0 :P haha!


Nä nu ska jag kolla annat!
Hejdå!
#Molly #Shetlandsheepdog #tik #löpa #jobba #midsommar #trött

Av Evelina - 20 juni 2013 22:29

Åh jösses vicken dålig statistik jag får så fort ja inte bloggar på nån dag! Men de e grymt härligt åh komma ur de därtvånget med att man måste blogga varje dag! :)

De senaste dagarna har vart fullspäckade med jobb, men idah va ja ledig så då va ja o mamma till lightvalley en sväng, köpte mat till Molly åsså fick hon ett nytt koppel åh en ny leksak idag för att hon fyller 9 månader :D hihi, sen så när vi va hemma igen så tog ja de bara lugnt, städa lite, möblera om uppe åh träna med molly åsså hade vi agilitiyträning :)

Nu ikväll har ja vart ute åh gått med Molly åh Takkos, gick kanonbra, dom va så duktiga så :D
Nu ligger jag i sängen åh tittar på tv, snart sova!
Imorn e de midsommarafton åh jag jobbar kväll! Money,money ;) hihi!
Men på förmiddan blir de långpromenad med Takkos åh Molly :) nä nu sova, godnatt!

Av Evelina - 15 juni 2013 20:51

Igår den 14/6 så var det 1 år sen min älskade lilla Ludde lämnade mig ensam här på jorden för att åka upp till himlen åh återförenas med morfar igen<3
Saknaden och sorgen är lika stor nu som den dagen som det var dags för Ludde att få somna in efter 11 underbara år, han är min första hund, den bästa vän man kan tänka sig, den som aldrig svek en, alltid lyssnade, fanns där, ställde upp på långa promenader när jag behövde skingra tankarna, bara var!


 

Även fast jag nu har min andra (eller tredje hund) så kommer Ludde alltid ha en speciell plats i mitt hjärta som bara är hans och jag kommer aldrig glömma honom, den underbaraste som finns och som alltid kommer att finnas vid min sida!

J A G  Ä L S K A R  D I G  L U D D E, D Å  N U & F Ö R  A L L T I D ! ! ! ! ! !


         

Av Evelina - 15 juni 2013 20:40

Va skönt det har vart att inte ha bloggat på några dagar måste jag säga, dock sjönk ju min statistik direkt men ja det får väl vara så då! Är ju bara för att jag har min blogg kopplat till facebook som jag har några läsare överhuvudtaget så jag får väl skylla mig lite själv :P


men nu ska vi se här, onsdag då va jag o mamma till lightvalley, gjorde lite ärenden, va hemma, fick sms att min mobil kommit tillbaka från lagningen, ett kretskort var utbytt åh mjukvaran uppdaterad, ska ladda mobilen eftersom att när jag får den så är den urladdad? åh fanstyget fungerar inte, tog en hel kväll att få upp den till 50% för att en halvtimme efter man dragit ur laddaren vara stendöd! Typiskt!
Torsdag, durewallutbildning. Satte mobilen på laddning halv nio på morron, på kvällen först var den helt laddad,alltså 100%, drog ur den och skulle se hur batteriet var så lät den ligga helt för sig själv, 1 och en halv timme senare = stendöd! Kan ju säga att mitt humör inte var på topp just då!
Prinsen med föräldrar var hit så de bidde lite prinsmys åh :)

Fredag, jobba mellan 7-13,30 på en annan avdelning än den jag ska jobba på i sommar, men på måndag börjar jag på schemat på den avdelning ja ska va! Laddade mobilen igen när jag kom hem men drog ur den när vi skulle åka ut åh åka bil, åh när vi kom hem var den stendöd igen så laddade om den och då rätt som det var så var den uppe i 90% men hade den urdragen under natten åh imorse satte pappa i den i laddaren igen och då var det ändå 13% kvar på den! :D en timme senare var den fulladdad och jag har nu kunnat använda den hela dagen idag åh det är fortfarande batteri kvar, är 13% nu! Så det är kanon, hota med att slänga ut den genom fönstret åh köpa en ny om den jäveln inte börja fungera åh vips så fungera den, kanske skulle gjort de tidigare :P haha!


idag så har jag inte gjort så mkt, myst med Zeb bara som var hit en sväng åh sen mest bara tagit det lugnt, kammat Molly och gjort henne fin :)


Nu ska jag göra ett annat speciellt inlägg tillägnat en saknad åh älskad vän <3

Hejdå!

Av Evelina - 11 juni 2013 16:26

Tisdag idag åh igår var de måndag, åh då var jag på information inför sommarvikariatet, ganska meningslöst tyckte jag eftersom allt egentligen är så självklart men ja, det ska väl göras antar jag! På torsdag är det durewallutbildning som man måsta gå på annars skulle dom personligen se till att man blev utan jobb i sommar, om det var allvar eller ett tomt hot vet jag inte men tyckte det kändes dumt att chansa så nu ska jag gå på ytterligare en durewallutbildning, den fjärde i mitt liv, kommer dom åh säger på skolan att vi ska ha durewallutbildning så skriker jag, garanterat!


Sen när jag kom hem från det igår så städade jag bilen, dammsög åh dammade med ajax åh putsade fönstren åh sen tvätta jag den utvändigt med så nu är den ren åh fin min pärla! :D tog det lugnt resten av kvällen, var grymt trött åh hade magvärk åh huvvevärk så låg mest åh titta på tv.


Idag så sov jag o Molly till halv tio men då hade vi vart vaken en sväng vid halv fem, fem, åh sen halv sex åh sen ytterligare en gång klockan 7, tror det var lite varmt för henne, glömde bort att öppna fönstret igårkväll får nog ta och försöka komma ihåg det till ikväll! Se om det blir bättre :) Om hon är  så här känslig nu när det inte är så där jättevarmt ute hur kommer det inte då bli när den RIKTIGA sommarvärmen kommer när man kan dö av värmeslag fast man har fönstret helt öppet åh fläkten på högsta? Måste nog komma på en nödlösning när den dagen kommer, för förhoppningsvis kommer den komma för jag vill ha en varm sommar iår så man kan sola åh bada! :D

idag har jag inte gjort ett dugg, bara tatt de lugnt! ska gå ut åh gå med hundarna lite senare när det blir lite svalare ute, är lite för varmt för dom nu, åtminstonde för Takkos som fortfarande har sin supertjocka vinterpäls kvar, åh den kommer han inte släppa förrän efter midsommar! stackarn!


Lägga över bilderna från systemkameran ska jag oxå göra så jag har någe att visa nått tag här, men ni får nöja er med vanliga, gamla, tråkiga textinlägg! :)


nä nu ska jag gå åh käka!
Ha re bra!
hejda!

Av Evelina - 9 juni 2013 22:09

Slut på ytterligare en vecka åh även idag hade jag tänkt strunta i att blogga men kan inte slappna av förrän jag slängt in ett inlägg :P hehe!

Idag sov jag o.Molly till halv tio så då blev de snabbt hoppa upp åh ut med henne åh ge henne frukost! Sen var de bara lungt på förmiddan, slängde ut sängkläderna åh inbäddade sängen åh la in mitt supertunna täcke, så nu ska de väl sluta vara så varmt på nätterna får jag hoppas!

På eftermiddan kom brorsan, Maria åh zeb åh hälsa på så de blev massa prat, åh prinsmys åh massa bus :) sen stannade prinsen kvar här medans dom for iväg en.snabbis, så busade vi lite till, åh va ute en promenad , Takkos åh Molly var.med dom åh åh jag testa ha båda samtidigt själv från,början åh de gick kanonbra :D åh när vi kom hem så kom brorsan åh maria tbx åsså badade jag prinsen innan han for hem, mysigt :)

Nu så ligger jag i sängen åh tittar på tv så de ska ja fortsätta med nu, hejdå!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards