Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 4 november 2014

Starkare än man tror, blahablaha åh lite annat

Av Evelina - 4 november 2014 21:15

ojdå det blev visst lite tyst här ett tag :) vad har ja gjort då?
i fredags va ja åh mamma till ljusdal en sväng åh kika lite och handla lite grann :)satte ut lyktorna på gravarna åh jag tyckte jag skulle pröva ur stark jag var så ja bröt av stålgrejen som en lykta satt fast i, ni vet den där man trycker ner i marken :P haha! nädå de va inte alls me flit, utan den va nog redan sönder :P haha!
kvällen var lugn, gjorde inte så mkt!
i lördags snöa de åh va slaskväder så va bara inne åh pluggade, skrev klart en examinationsuppgift åh lämna in den! skönt åh ha den ur världen!
i söndags så va ja ute åh åkte lite bil på dan åh kika lite grann, va ute åh gick med Molly och Takkos åh hade Molly springandes löst åh insåg att lera, lös hund åh glad hund som hoppar upp på benet vid inkallning efter vägen inte var en så bra kombination! jösses va lerig jag var innan ja va hemma! Hon insåg ju att hon fick godis om hon kom till mig så de utnyttjade hon ju ofta :) gjorde seminarieuppgift åh spelade bingolotto på kvällen - utan vinst!

igår va de måndag åh en tur till Gävle stog på schemat, men började lite senare så kunde åka med 7 tåget ist för 6, inte så jättestor skillnad kanske :P hade avslut på primärvård/hemsjukvård på förmiddan, lunch åh sen intro på äldrevård på eftermiddan. sluta så ja kunde åka 16.15 tåget hem, va hemma halv sju åh då va brorsan åh prinsen här så blev massa bus med honom innan dom for hem :)

idag har ja börjat en ny vfuperiod, det snöar, en målformulering som ja trodde skulle ta 10 minuter åh göra tog hela kvällen, va visst svårare än ja trodde!

nu har ja precis tittat på dessertmästarna åh nu ska ja ta lite fika innan de blir natta!
ha en fortsatt trevlig kväll
adjöken!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards