Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under september 2015

Av Evelina - 10 september 2015 15:43

Idag har hela dagen gått åt till att sitta med datorn, började redan vid halv tio imorse och än har jag inte tagit mig härifrån, jo kortare stunder men man har lik förbannat vart tillbaks här efter en stund. Anledningen?
Det är dags för C-uppsats! Hujedamej! Hela dagen idag har gått åt till att göra små korrigeringar, ändringar av meningar, skriva om stycken och blablabla. Trodde att det skulle gå rätt snabbt så man har kunnat påbörja resultatdelen, men tji fick ja, men börjar se slutet nu iaf men de ska ju korrekturläsas 100 ggr om..


Men jag har ju inte suttit med datorn hela tiden, emellan varven har jag vart ut på kortare små promenader med Molly, det har tvättats lite grann, det har fixats lite annat med datorn åsså dog den rätt som det var och då blev det lugnt ett tag, eller rättare sagt jag blev rätt förbannad åh höll på åh slänga ut datorn genom fönstret! Trodde inte att jag hade sparat ändringarna så var stensäker på att jag måsta göra om skiten men icke, det hade sparats så var bara till att forstätta när datorn behagade att starta igen! Åsså har ja spraymålat en korg omgång 2 som Maja ska ha sina leksaker i, för har visst köpt lite för mkt leksaker åt na så de ligger åh dräller överallt   


Annars då, jo jag har fått reda på vart jag ska ha min slutplacering nu i höst och det blev på närvården, hade praktik där när jag läste till uska på gymnasie så ska bli roligt att komma dit som syrra nu :) Se samma verksamhet fast från två håll :)


Nä nu ska jag laga nån mat innan de blir till åh fortsätta me uppsatsen igen!

Hare bra!

Adios!

Av Evelina - 8 september 2015 14:27

Oj, här har det varit tyst länge! Det har vart full rulle hela sommaren så nån tanke på att ägna tid åt det här har jag faktiskt inte tänkt på.


Men en snabbresumé kan ni väl få, och min sommar har bestått av jobb, jobb, jobb, jobb, jobb, ledig vecka, jobb, jobb och lite mer jobb. Japp jag har jobbat precis hela sommarn, med endast en ledig vecka! åh jag är så himla glad över att jag vågade ta chansen att jobba som t5a i sommar, man jobbar som en sjuksköterska men gör saker på delegering och får inte ta egna beslut, och det har varit så himla roligt och lärorikt! Men sen gör det nog mkt att man har haft 4 st toppenbra arbetskamrater som man har kunnat fråga om olika saker och de har haft tålamodet att både svara på frågor, ibland dumma, hjälpa till och låta mig pröva på en massa olika saker! Efter den här sommaren har jag fått så otroligt mkt erfarenhet att ta med mig och kunna utnyttja sen när jag själv ska vara ute och jobba! :)


En annan sak som jag oxå har gjort i sommar är att jag har blivit med katt, saknaden efter en katt blev för stor så i början av juli flyttade det in en liten Maja hos mig! Kolla bara va söt hon är:  


Nu har iaf skolan startat igen, och i åh med det är det oxå dag att sätta fart med C-uppsatsen, så nu letas det artiklar, åh läses abstrakt och sparar åh sållar bort åh gud vet allt! men ja de blir nog bra till slut, kmr man bara igång åh har artiklar så brukar det lösa sig av sig själv sen :)


Nä de här får räcka för den här gången!

adios!


Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards