Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Studentdagen 2012

Av Evelina - 30 juni 2012 23:35

Så var dagen inne för att även jag skulle ta studenten, den dagen vi längtat efter, bävat för, gruvat oss inför, planerat inför och bara vill glömma var äntligen här!


Glad i hågen klev jag upp klockan 5 på morgonen för att ställa mig iordning för att sedan halv sju sätta mig i bilen för att åka emot Sanna, mötte upp Lotta och Frida på bibblan och vi gick tillsammans mot Sanna. Hemma hos henne hade vi champagnefrukost, så vi åt goda mackor, sjöng, lyssnade på musik och drack goda drycker och champagne. När klockan började närma sig halv tio började vi göra oss klara för att åka upp mot skolan, väl där uppe så började jag,Frida, Lotta, Johanna o Lay blåsa upp ballonger som vi skulle sätta på traktorvagnen som vi skulle åka med sen! Vid en tio så var det dags för att gå åh sätta oss i klassrummet och äta tårta, dela ut blommor och presenter till lärarna och bara ha det trevligt. När klockan började närma sig elva så gick vi till aulan för att ha avslutning där, det sjöngs lite grann och delades ut stipendier och i aulan var vi från elva till närmare halv ett då vi gick tillbaka in till oss på op och åt macka igen åsså fick vi våra betyg, som jag för övrigt är väldigt nöjd med! :D Sen innan klockan hade slagit ett så hade traktorvagnen kommit så då satte vi upp dom ballonger vi hade kvar, var flera som hade smällt av ngn anledning så vi hade inte så många kvar men det räckte! :)

Strax innan ett gick vi in till biblioteket och vi bestämde i sista stund hur vi skulle sjunga när vi gick ut på trappen och vi förökte även hitta rätt plats som vi skulle stå på, det tog sin tid men sen så :)


Efter vi hade sprungit ut och alla studenter var ute så var det dags att försöka leta rätt på sina nära o kära åh deeet var ju inte det lättaste om man säger så! haha, men till slut så hittade man dom och det hängdes grejer runt halsen:
 

sen så efter en stund klev man på vagnen och åkte runt på köpingen och sjöng åh skrek åh hade det allmänt roligt! :D Sen blev det kaos när man kom tillbaka åh alla försvann så det blev så att man inte sa hejdå till ngn nästan, för karnevalståget skulle ha stannat nere på köpingen var det sagt men det åkte tbx upp på skolan igen och alla hade ju sina nära o kära nere på köpingen så det blev lite kaotiskt :P haha!


Sen hemma var det dags för lite firning, börja me att äta smörgåstårta och sen när alla var nöjda på det så var det dags för paketöppning, och jag kommer knäppa kort på alla presenter och lägga ut, men jag fick iaf en DATOR :D :D av mamma, pappa, brorsan o Maria, sen så fick jag en fin porslinsfigur som var som en student åh choklad av Viola, sen så fick jag pengar av grannen, faster, farbror och morbror o moster, åsså av kusinerna fick jag jättefina glas! :) sen så efter paketöppningen så var det dags för pinocchiotårta, men efter det så gick jag, viola o lillkusin upp på mitt rum åh spela lite spel :) sen så när alla gäster hade åkt hem så följde jag med brorsan o maria till marias syster som oxå tagit studenten på fortsatt studentfirande :) kom väl hem en halv fyra ;) hähä,


så jag var nästan vaken ett dygn den dagen,fattades bara en och en halv timme så man var ju lite lagom seg på lördagen om man säger så :P


men det var min student det som jag kommer minnas för livet! :D lätt den roligaste dagen i mitt liv skulle ja tro, fast nog kommer man sakna skolan med tiden, framför allt klasskompisarna men man får försöka träffas ändå så gott det går! :) Åh Lotta, jag vet att du läser det här, jag kommer att komma ner till dig i höst bara så du vet ;) vet bara inte när och hur men jag jobbar på detaljerna nu,bara så du vet! :P


Så där ja, nu vet ni precis hur min student var! Fler bilder kommer senare jag har inte ork att lägga in dom nu och det här är tillräckligt långt ändå,UTAN bilder :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards