Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Återberättning åh lite annat!

Av Evelina - 22 juli 2013 19:47

Idag är det måndag och med det en ny vecka, det är redan i slutet på juli, bara en och en halv vecka kvar av den här månaden sen travar vi in i augusti! Jösses


Få se här nu, sist jag blogga var i onsdags, så vad gjorde jag i torsdags? inte så mkt vad jag kan komma ihåg, va ute med hundarna!
Fredag, va vi till hudik, medans mamma o pappa va på sjukan så gick jag på stan, köpte mig ett par assköna jeansbyxor på lindex som jag hittade i gävle men som jag inte köpte då så testade att gå in i hudik åh kika åh då fanns dom ju där :) va sen in på kapp ahl där ja hitta en jättesöt skjorta och ett par joggingbyxor till prinsen, därefter in på h&m och där hitta ja en t-shirt, ett par joggingbyxor och en cardigan till prinsen :) sen mötte ja upp mamma åh pappa på sjukan så fika vi lite sen for vi till a&h där hittade jag faktiskt ett nytt regnställ, true north för 400 spänn, som hittat! :) så köpte ja lite ramar åh sånt med, åsså va vi in på ö&b en sväng innan vi for hem! På kvällen kom broder, Maria åh prinsen hit åh hälsa på.

                 
Lördag, karneval åh marknad åh miljöträning för Molly stog på schemat idag, och det gick jättebra, hon skötte sig exemplariskt, dock vågade hon inte hälsa på så många personer som ville hälsa på henne men det är en klar förbättring mot för i början när vi hade na! Min lilla tjej <3 sen när vi kom hem så hann vi inte vara hemma länge innan prinsen åh hans föräldrar kom, åh sen när brorsan åh maria for hem så stannade prinsen kvar för han skulle sova hos oss :) så det blev en massa bus, åh passanden för han är snabb nu, river åh sliter i allt han hittar, men det gillar jag :) dom ska göra lite bus! åsså har vi pratat, haft ståträning och gåträning!  Sen somna han vid 20.00 åh då tittade ja,mamma åh pappa på film!


Söndag, blev väckt av lillprinsen vid halv nio, då satt han åh prata i sängen åh skratta åh va jätteglad :) så käka vi frukost åh busade en massa åh så for vi iväg åh åkte lite bil, sen va vi hemma till lunch åh sen efter lunchen så blev det en liten promenad, vi tänkte gå åh titta på kalvarna men dom fanns inte i närheten av vägen så det var lite synd, sen så upptäckte vi att han lärt sig säga vovve, han sa de så fort Molly sprang förbi han :) hehe sen så somna han vid tre åh sov i en timme så kolla vi lite på fotbollen, Sverige - Island innan det var dags för mat för han först åh sen för oss, åh sen hanns det med lite mer bus innan det var dags för han att åka hem vid halv åtta!


Idag är det måndag åh idag har jag börjat måla garaget, har målat ena långsidan, den andra blir målad imorron, går inte att måla med rödfärg i starkt solljus, färgen torkar för snabbt då! sen så har jag haft lite träning med Molly idag, åh de gick bara bra!

nä nu ska jag söka efter lite hur man bäst lär en hund att spåra, har lust att börja med det med Molly för det var så roligt när vi gjorde de på kursen!

såå hejdå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards