Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 13 december 2013

Lucia!

Av Evelina - 13 december 2013 13:20

Men nu vare ett tag sen jag skrev här sist! Jösses! 

vad har hänt sen sist då? 

Jag är klar med alla julklappar, bara en som ska slås in sen så äre klart :) Jag har inga restuppgifter kvar i skolan, gjorde den sista igår och den blev godkänd! :) Såå skönt! Nu är de bara att blicka framåt åh se till att man klarar resten av de här uppgifterna :) 


I tisdags så va ja iväg me Molly till veterinärn för vaccination och en genomklippning av klorna, hon har ju svarta klor så det är så svårt att veta hur man ska klippa så det är bra att det går att få en såndär genomklippning! Åh hon var så duktig så, stog snällt medans dom klippte åh medans vi satt i väntrummet så satt hon i mitt knä åh kollade runt åh hon verkade verkligen njuta av all uppmärksamhet hon fick, alla tyckte att hon var så fin åh att hon hade sån fin päls åh allt *skryt* :) Men det är ju roligt att höra :) 


Idag så när ja vakna, så va de iskallt i huset, åh då hade värmen slutat fungera! Det storma som fan igår kvällst så vi blev utan ström ett tag och sen hade väl värmepumpen inte kommit igång som den skulle, men de va nån hit åh fixa de, pappa va hemma för som tur va så hade han inte hunnit åka på jobbet så han fick ta emot karlarna som kom så ja kunde ligga kvar i sängen me Molly åh mysa framför lucia på tv:n :) 

Sen så efter frukost åh pappa åkt iväg på jobbet så ställde jag mig iordning åh foriväg åh gymma lite! 

Nu sitter jag här och funderar på lite frågor som ska ställas till nån muntlig examination och sen så ska ja iväg åh handla innan ja ska hämta mamma på jobbet klockan 3 åh då blir de in på apoteket åh hämta ut medicin till Findus!

Nä nu ska ja fortsätta!
Hejdå!

   

Molly hälsar en trevlig Lucia till er alla! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards