Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Praktik följt av ett veterinärbesök

Av Evelina - 23 februari 2012 19:43

Nu snart så är min fjärde praktikvecka över, bara en dag kvar och den kommer att spenderas på ambulansen! :) Skojjigt, sen nästa vecka är det bara 3 dagar praktik för mig och sen är min sista praktikperiod över! Grymt tråkigt, är så kul att vara där och sticka och man får så mkt beröm för att man är duktig och att man kan och sånt där så det är bra!


Iaf så slutade jag lite tidigare idag för att kunna följa med mamma till veterinären med Ludde, han har varit så knepig en tid och det har luktat illa ur munnen på honom, och sen i lördags har han vart slö, vill inte äta och det har verkat som att han har haft ont i halsen, för han har låtit hes när han har skällt och vill helst inte skälla. Så vi hade tid idag för en koll. Allting började först ganska bra, han hade en svullen lymfknut på ena sidan som tydde på en infektion, veterinären trodde även att han hade tandsten så han skulle sövas för att göra en total munsanering och se om han kanske hade problem med några tänder eller liknande, åh hjärtat var bra och allting så det skulle nog gå bra! Men så skulle vi ta ett blodprov för att försäkra oss om att Ludde inte har nå fel på levern eller något så att det skulle bli riskabelt att söva ner honom. Det visade sig att han hade förhöjda njurvärden, vilket resulterade i att han har njursvikt. Den enda behandlingen är att han ska äta en speciell kost och den ska han äta livet ut, funkar inte det så att han inte vill äta då skulle vi lämna in honom på en större djurklinik så att han skulle få ha dropp i 2 dagar för att få hjälp att rena blodet, men eftersom att han fortfarande ska äta maten så känns inte det som ett alternativ att låta honom ligga på en djurklinik utan oss i två dagar, han som aldrig vart i från oss någon gång och han kommer aldrig att bli frisk igen. Så vi får vänta åh se helt enkelt. det kan ta ngra dagar, det kan ta veckor, månader eller år!

Det enda vi vet säkert är att vi kommer mista våran älskade hund. <3


                  

Min älskade vän <3
Livet är tungt just nu.

 
 
Ingen bild

Frida

24 februari 2012 19:11

Håller tummarna för dig och voffsingen eve <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards