Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under augusti 2012

Av Evelina - 6 augusti 2012 18:51

Nu är det måndag 6 augusti 2012, vecka 32 och klockan är tio i sju! och jag är jättetrött! heheh :)


att jobba helgen och börja med timmar som slutade klockan 22 och somna efter elva nån gång åh upp kvart i sex två dagar till efter det var lite väl tror ja! hehe, var ju upp kvart i sex på lördan med när jag jobbade timmar så! Men nu e de gjort och det gick ju bra ändå, var bara en sväng idag som jag blev jättetrött på jobbet åh höll på åh somna, men då hinka ja i mig lite kaffe så vart det bättre, iaf för stunden :) hehe, sen vart jag tröttare nu när jag kom hem och slappna av och tog det lugnt!


annars så nu är jag ledig i två dar och det skulle tydligen spöregna imorn... kul! men nåt som jag ska göra de här två dagarna är iaf att göra collaget av Ludde, köpte ju ram i fredags så det är klart, ska bara iväg till Lightvalley och köpa lite färgat papper så kan jag börja sen :) Funderar på om jag ska ta och åka åh fixa det imorn så jag har någe att roa mig med imorn, om det nu ändå ska regna! Men hade jag vart smart så hade jag ju åkt idag efter jobbet men eftersom jag hade söndag idag när jag sluta så trodde jag att det var stängt :P haha!


jo så var ju jag o pappa iväg åh plocka hjortron igår, eller ja, vi försökte iaf! hahha, hitta typ ingenting! däremot en massa blåbär, men de stackars hjortronen vi hittade blev iaf tre små burkar hjortronsylt :P haha, får försöka komma iväg tidigare nästa år! hehe


nä har inge mer vettigt åh skriva

adjöö..

Av Evelina - 3 augusti 2012 21:30

idag är det fredag, och nu är mina tre dagars ledighet över! Nu laddar jag om inför tre dagar med jobb istället! Men det är ju kul det åh :) hehe, nu har man ju fått vila upp sig så man har krafter för en arbetshelg, börjar helgen med en delad tur, åh slutar tio imorn kväll, sen är det dagtur både söndag och måndag så det ska nog gå bra skulle jag tro :) Skönare att jobba morgon än kväll av ngn anledning,även fast man får gå upp tidigt på morron! men jaa :) hehe


iaf så idag så har jag, mamma o pappa vare till böllnäs en sväng, va på karlssons åh köpte ramar, så nu ska här göras kollage om Ludde :), sen så var vi in på dollar åh en sväng! Efter det åkte vi till elgiganten åh där skulle jag köpa ett skyddsskal till mobilen, men ville inte ha ett rosa så ska köpa ngt annat på fyndiq, om inte annat så äre bra nog mkt billigare där :P typ 39 spänn kosta dom bara på fyndiq åh på elgiganten så kosta den 199! så jaa! Var in på rusta en sväng åh innan vi åkte hem. tråkigt nog hade jag så grymt ont i huvve åh nacken hela tin så var inte på nå shoppinghumör!


sen har jag ett problem! Jag är så grymt sugen på att köpa en hundvalp, slutar ju jobba i mitten av augusti och sen är jag ju ledig hela hösten, iaf så har jag inget planerat! men jag vet inte hur jag ska göra, jag tycker det är sjukt tråkigt att vara utan hund, visst jag har Takkos men han är ju bara ute i hundgårn åh han kan man inte ha inne. Men samtidigt känns det taskigt emot Ludde, det är lixom inte ens två månader sen vi blev tvungen att ta bort han åh jag sitter redan och kollar på ny hund. Så ja det är så grymt svårt!

Hur skulle ni ha gjort om ni var i min situation? skulle ni köpt hund efter avslutat sommarjobb eller vänta ngra månader?

Det känns lixom som om jag sviker Ludde om jag skulle köpa en ny hund, åh jag har redan så grymt dåligt samvete för att jag inte har grinat en enda gång sen han försvann, jag grinade inte ens så mkt den dagen vi tog bort han! var bara några tårar som rann men inget mer. Känner mig så himla känslokall, men samtidigt var ju han så himla dålig att veterinärn inte trodde att han överhuvudtaget hade överlevt natten hemma hos oss! Såå jaah.

HUR SKA JAG GÖRA!!


aja får fundera vidare på det där..

ha en trevlig kväll allihop!


Av Evelina - 2 augusti 2012 15:26

idag är det torsdag, det är vecka 31 åh 2 augusti :-)

idag har de vart ganska bra väder ändå fast när man har tittat ut så har det regnat så jaa.. iaf så igår då så blev jag helt plötsligt sugen på att spring så sen när jag ätit åh gett Takkos mat så ska vi ta en liten springtur han åh jag :-) tror jag ska ta 4 kilometers rundan eftersom det är mest skog där så får jag bra träning åh mitt knä slipper kajka ihop totalt! som det brukar göra när jag enbart springer på grusväg åh asfalt :-)

nä nu ska ja titta på skilda världar!
adjööö

Av Evelina - 1 augusti 2012 17:03

Här har det inte blivit bloggat sen förra månaden :P höhö, lät väldigt lång tid det fast det var bara igår som månaden tog slut! Helt otroligt att det redan är augusti,förstår inte vart juli tog vägen! Swooosch så var den förbi bara, och jag kommer inte ens ihåg vad jag gjorde i juli när jag börjar fundera på det, jobba iaf men mer vet jag inte! Knepigt knepigt!


iaf så har jag nu jobbat i två dar åh nu är jag ledig i tre dagar, skönt! :) Åh idag har jag som vanligt inte gjort så mkt, sov länge åsså vart ute, men så började det ju regna som vanligt åh jag fick ont i huvve så då gick jag in o la mig o kika på tv, sen gick jag ner o skjutsa mamma till jobbet vid tre!


nu är jag ensam hemma och har inte ett skit att göra! Det är tråkigt att va hemma själv åh nu vet man verkligen hur mkt sällskap en hund är, och en sån här dag blir man väl medveten om det! Inte varje dag man äter middag klockan halv fyra heller :P då måste man väl va uttråkad! haha


nä nu ska jag ta och fortsätta titta på skilda världar!
adjö!


  
Dagar som den här saknar jag dig mer än nånsin! <3 Jag vill att du ska komma tillbaka till mig, NU! <3
Min älskade lilla vän <3

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards