Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Evelina - 21 mars 2012 20:14

Kom just på att halva mars har ju gått nu, herrejösses! Snart är det Juni och då är det dags för studenten! Kära nån, va snabbt de går.. om två veckor är det påsk åh påsklov! undra vad man ska hitta på dårå, hade ju velat gjort något ritkigt skojj då, får väl fundera lite grann kanske! :) Nån plan har jag väl men jag vet inte om den går att genomföra :P hehe!


Idag så gjorde jag ett nytt försök då på att hämta kläderna, så hämtade upp Emelie och Johanna så åkte vi upp till skolan, och den här gången fick jag faktiskt ut dom! :D grymt sköna var dom men lite stora men det gör ju inge, inte när det är myskläder! :) sen så satt jag o Johanna och tittade på två filmer om demens innan vi gick iväg och käka. Sen klockan tolv så började våran lektion och så slutade vi typ tio i fyra.

Sen innan jag åkte hem så gick jag in på kyrkogården och tände ett ljus åt mormor<3 18 år sen idag, saknar dig<3


Sen har dom ju kommit på på skolan att alla kurser ska vara klart till påsk! alltså om två veckor! Kära nån, dags att ligga i då kanske, och även om det inte är så utan bara något skämt som nån har hittat på så tänker jag jobba som fan att bli klar, vi jobbar ju ändå enskilt så varför inte jobba på då så man blir klar ngn gång. Tror jag måste göra en lista på vilka kurser vi har så ska jag se hur långt jag har kommit!
Rehabilitering  & habilitering - snart klar, en halv uppgift kvar!

sjukvård - en och en halv uppgift kvar

lindrande vård - några uppgifter kvar

projektarbete - lite skrivning kvar
När man skriver upp det känns det som om man ligger rätt bra i fas ändå, jobba lite varje dag så är det nog klart snart! :)


Nä nu ska jag ta och göra klart rehabiliteringskursen och skriva klart den andra halvan!
Adjö!  

Av Evelina - 21 mars 2012 20:03

Nu var det onsdag igen och halva skolveckan har gått och de är bara två kvar, sen är det helg igen! Grymt! :D


Vet inte riktigt om jag kan påstå att det har hänt så särskilt mkt  sen jag blogga sist heller, tror det var i lördags faktiskt, så i söndags då så tog jag det bara lugnt, titta på säsongsavslutningen på skidåkningen, både skidskytte och vanlig skidåkning, tråkigt att Helena Ekholm sluta efter den här säsongen bara men men, hon måste ju få göra som hon vill! :)


I måndags var jag tillbaka i skolan igen, hade prov i sjukvård och efter det var klart så åkte jag,Lotta och Johanna till veterinärn och köpte hundmat till Ludde, sen tbx till skolan igen och käka lunch. Vänta på att klockan skulle bli halv två så att vi kunde ha svenska, men vi gick dit till ett för att jag skulle hämta mina studentkläder var det tänkt, men hon som delade ut det var inte där just då så skulle komma tillbaka på tisdag klockan tio. så då gick vi upp till klassrummet och vänta på lärarn så hade vi svenska åh sen sluta vi.


Igår då tisdag, så åkte jag och Johanna till skolan strax efter klockan tio, för att jag skulle hämta studentkläderna då, men näe. kom kvart över tio typ och då fick jag inte ut dom då heller.. inte så lite irriterad man blev då. så då gick vi tillbaka in på op och satte oss och gjorde lite skoluppgifter innan vi gick iväg åh käka, sen låg vi i korgrumme eller i soffan uppe på trean och vänta på att klassrådet skulle börja klockan två. Tillsaken hör ju att vi inte hade några som helst lektioner på hela dagen utan vi åkte till skolan för att jag skulle få ut mina kläder, klassrådet varade i en kvart och jag har två mil till skolan enkel resa. verkligen roligt..



Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards