Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under december 2012

Av Evelina - 12 december 2012 19:43

Idag är det onsdag och nu är det snart dags för sista avsnittet av bonde söker fru för den här säsongen! tråkigt.. vrf ska allting sluta visas efter ett tag för? kan dom inte visa dom året om, börja om med säsong 1 när det är slut på den "riktiga" säsongen!


idag så har jag o mamma o Molly vare till lightvalley en sväng åh fixat lite julklappar, men ska fixa ngra till imorn ja när jag är iväg dit igen för ska till af imorn en sväng, trökigt!

annars så har det inte hänt så mkt idag, hade fått paket levererat ända till dörrn idag, lyxigt ;) hehe, nä men de va två stora paket så dom fick inte plats i postlådan och då får dom ju inte sätta dom nedanför postlådan så :)


nu ikväll så har jag inte gjort så mkt heller, suttit med datorn, myst med Molly! Nu sitter jag och väntar på att hennes mat ska bli klar så hon kan få den, hade ju lyckats glömma bort att lösa upp maten efter jag gett henne middan men med lite varmt vatten och mosning av mat så går det rätt snabbt ändå :)


Nä nu ska jag kolla hur mkt den har jäst åsså kolla farmen sen blire bonde!
Ha en trevlig kväll!

adjö!

Av Evelina - 11 december 2012 19:22

Tisdag idag då och nu sitter jag och myser framför datorn med julmusik i högtalarna och en sovande liten Molly i knät :) Myysigt!


Idag så sov hon faktiskt oxå till halv nio :) Min duktiga lilla tjej! så då gick vi upp åh gick ut åh sen va de matdags som vanligt :) sen så har vi haft lite träning på att kunna göra sina behov medans hon går i koppel och det går ju sådär, efter att ha gått fram och tillbaka hur många gånger som helst på vägen utanför huset så gav jag upp åh släppte löst henne, tog kanske 2 minuter så kissade hon sen, typiskt :P haha! Men jaa, trägen vinner som det heter så fint! Ska nog ta ut henne i koppel varje gång imorn, för hon måste ju lära sig nån gång! Måste ju träna på att ta på henne ett koppel åh för hon blir helt hysterisk när man ska ta på det så det måste tränas mkt det med, lika kloklippning åh, elr ja själva klotången är hon inte rädd för utan det går skitbra och jag kan hålla i den samtidigt som jag håller i henne men sen när jag ska ta tag i tassen åh börja klippa då blir hon galen! Men förhoppningsvis blir det bättre det med, ska nog träna på att hålla i henne i tassarna bara så borde det ju gå sen efter ett tag :) Kan man ju hoppas på!


annars då, jag o mamma har bakat 3 olika sorters kakor ida så nu e de bara glödhopper som fattas åh sen är julbaket klart för iår, knäcken får pappa göra :P hehe! sen så är det väl dags att börja med den stora julstädningen så man kan ta fram tomtarna snart :) Sen ska jag nog lista ut vad jag ska köpa för nåt till pappa i julklapp åh, har två st kvar till han åh sen lite grann till prinsen kvar men annars så tror jag banne mig att jag börjar bli färdig :) Måste nog ta och skriva upp på en lapp vad dom får för nåt så jag har lite mer koll :)

åååh kan det inte bli onsdag ngn gång!! Vill ju ha reda på om jag kommer in på sjusköterskeprogrammet eller inte ju! Satt o läste lite grann om vicket lägsta meritvärde man ska ha för att komma in och hittade på ett ställe att det skulle vara 17,9 så då är det ju kört! Men hoppas att det var nåt annat år, har aldrig längtat så mkt efter att läsa som jag gör nu, allt för att slippa arbetsförmedlingen :P hähä


nä nu ska jag kolla farmen!
Ha de bra

adjöken

Av Evelina - 10 december 2012 13:17

Måndag idag och idag så är jag ledig! :) Molly var riktigt snäll imorse och sov ända till halv nio! Duktig flicka, jag som trodde hon skulle vakna halv sex imorse eftersom hon vart upp så tidigt inåra dagar nu men icke sa nicke! :) idag har jag inte gjort många knop, var egentligen meningen att jag skulle iväg åh gymma med två kompisar idag på eftermiddan men man måste lösa ett gymkort direkt och jag har inte riktigt dom pengarna nu så här innan jul så det får bli efter istället, tillsammans med 1000 andra typ :P haha!annars då, jo det är 2 veckor kvar till julafton,dags att sätta fart med julbaket kanske eftersom man inte vet hur det blir med jobb åh sånt där! Men ja, det hinns nog med de åh, hoppas jag får vara ledig i helgen så att jag kan baka pepparkakor på lördag, vill ju hinna med de åh! Nä nu ska jag ta och gå åh göra lite lunch, jag är hungrig, tror de får bli nudlar faktiskt :) åh en glödhoppa till de, härligt :) heheåterkommer väl kanske nå mer under dagen! Adios!

Av Evelina - 9 december 2012 19:21

Nu så, nu är jobbar helgen till ända och nu är det bara till att vänta på nästa arbetshelg, som lika gärna kan komma till helgen som den kanske inte kommer alls! :) Får vi vänta åh se på!


Idag så har jag jobbat 7 -15 och idag har jag frysit som en hund, haft en sjujävla huvvevärk och vart trött som en gnu! Men det gick bra att jobba ändå, så länge man höll igång åh gick hela tiden men direkt när man satte sig så kändes det som att man skulle somna, hjälpte inte ens med kaffe idag! Det ända som blev var att jag fick ont i magen :P haha! Åh när jag kom hem idag så hade jag finfrämmande, prinsen med mamma o pappa var här :) Så det var skojjigt! Han blir så stor lillplutten :)


Nu så sitter jag med datorn, håller på att sköra farmen nu, sen ska jag kika på tre avsnitt av julkalendern och därefter ska jag ta och gå åh duscha! Ska ju hinna med att titta på solsidan åh! Så skulle tro att det blir solsidan innan dusch,plus att jag ska hinna ge Molly mat mitt upp i allt åh :P


så ska jag hinna allt det här innan klockan är åtta så går det ju inte åh sitta o slöskriva här inte!
Så hejda!

Av Evelina - 8 december 2012 22:33

lördag idag och idag har jag jobbat delad tur, det vill säga både morron åh kväll :)

börja klockan 7 imorse åh jobba till 11 , åkte hem, busade med Molly åh sen for vi iväg på julmarknad åh självklart följde Molly med oxå :) träffade även på broder, maria åh prinsen där så gjorde sällskap med dom åh :) sen så när vi åkte hem så frös jag så ini nordens mkt så jag hade ingen känsel i varken fötter eller händer, ändå hade jag tjockstrumpor åh kängor åh ett par tjocka vantar på mig!

Åkte tbx till jobbet till klockan fyra åh sen jobba ja till nio då jag åkte hem, så har jag myst med Molly åh duschat vaarmt nästan hett för fryser än efter julmarknaden!

Nu ligger jag i sängen åh ska till att sova så jag orkar upp till halv sex imorn då det e dags för ett nytt arbetspass, jobbar 7-15 imorn sen gör jag helg :) ska bli skönt att få sova på måndag :) om de inte blir så att de blir jobb då med förstås, det vet man ju aldrig, men hoppas jag får åtminstone två dagar ledigt nu för nu vill jag va hemma med Molly åh :) hehe!

Nä nu ska jag sova!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Adjöö!

Av Evelina - 7 december 2012 08:14

Idag är det sen 7 december, det är fredag och jag jobbar hela helgen! Sköjj!
Synd bara att jag är så grymt trött nu så de känns inte ett dugg lockande att jobb hela helgen! Men ja, de blir nog la bra när man kmr dit, får jag hoppas på :)

Vad som händer idag har jag ingen aning om, börjar jobba klockan tre men borde ju hinna lite grejjer innan tycke ja om ja bara sätter fart, För klockan är ju bara strax efter åtta! Kolla på julkalendern ska jag göra iaf, sov ju när den gick kvart över sju åh eftersom ja inte vet om ja kan se den ikväll så koller ja på dan ist :) huvudsaken jag får se den :)

Nä nu ska jag gå ner o ge Molly mat åhsen ska vi gå ut i kylan :) tur hon lärt sig att ju snabbare hon gör sina behov ju snabbare kmr hon in när de e kallt :P haha
Ha en trevlig dag!
adjö!

Av Evelina - 6 december 2012 10:40

Jag ser det snöar, jag ser det snöar, det var väl roligt hurra! Ja visst är det roligt! :D För att inte säga helt underbart! :D Jag gillar snö, och det får helst vara huuuur mkt som helst åh! :D Helst 1 meter, och det är det inte långt borta från nu! :D Grymt!


Idag har jag ingen aning om vad jag ska göra, städa lite grann iaf och sen så ska ja o Molly ut och gå en sväng, tillsammans med broder och Takkos! :) Skojjigt! Hade tänkt att jag skulle träna lite grann idag men eftersom att kroppen känns så seg, huvvet gör lite ont åh sen har jag börjat fått ont åt örat så tror jag att jag väntar lite grann med det, hade lite ont i halsen åh igår men det är borta nu som tur är, för jag ska ju iväg åh mysa med min lilla prins ikväll! :) Då får man ju inte vara sjuk e! Men huvvevärken är nog bara för att jag sitter med datorn utan glasögon, men jag får ju så ont i ögonen av dom så det är ju inge kul åh ha dom :P haha!


Annars så har jag väl inte så mkt åh skriva, en vecka kvar tills dess att jag får reda på om jag kommer in på högskola eler inte och jag är skitnervös! hoppas verkligen att jag kommer in för jag vill verkligen läsa nu! Aldrig längtat så mkt till att börja läsa som jag gör nu! Hoppas verkligen att mitt meritvärde räcker till, mitt låg på 15.3 och max va 20-22 nånting! :) Så hoppas hoppas hoppas :)


nä nu ska jag fortsätta dona med farmen!
Ha en trevlig snöig dag :)

Av Evelina - 5 december 2012 18:32

Onsdag idag och idag har det faktiskt vare lite varmare, -15 bara! :) Det är lite lagomt det tkr jag, men det bästa vore väl om det var -10 men eftersom man aldrig får som man vill så nöjer jag mig med -15! :) Lika bra det! Så slipper man bli förbannad :P haha!


Annars så idag så har de vart en lugn dag med inte många knop gjorda, var fram på byn en sväng åh handla lite men det är väl det mest ansträngande det! Tänkte att jag skulle gå ut och gå med Takkos men jag har vart så seg idag och haft huvvevärk från och till, sen var det ett tag sen som han var ute på promenad igen så gruvar mig lite grann för det, min arm kommer lixom bli dubbelt så lång som den andra och det kommer bli x antal flygturer ner i diket så ja :P haha! Tänkte nu att jag skulle ut med han imorn men va fan, då e jag ju själv hemma åh de e inte så smart att gå ut åh gå med han när man e själv hemma eftersom han helst inte vill gå in i kojan när han kommer hem igen om man inte har vare ute och gått i typ 2 och en halv timme vill säga så att han är rätt trött men så länge kan jag ju inte gå imorn när det inte är nån som har lillfröken!


Annars idag så har jag gjort genomsökning på den bärbara datorn och det var där viruset var, så tog bort det men ska nog ta och formatera om den oxå så att det är säkert att den har försvunnit :) Åh nu håller jag på att söka igenom min dator men det tar ju sån tid, har hållt på i 5 timmar nu och än är det inte klart! Suck..


Åh om en vecka idag får jag reda på om jag kommer in på sjuksköterskeprogrammet eller inte, shit vad jag är nervös! Jösses!
Nä nu ska jag ta och kolla farmen en sista gång sen blir det till att gå åh kolla på julkalendern, Mysteriet på Greveholm! Tkr faktiskt att den är riktigt bra, man känner sig som ett barn på nytt :D hehe!

Nä,

hejda!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards