Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Evelina - 6 november 2013 17:39

Shit onsdag igen, tkr det inte är länge sen jag skrev att de va onsdag! För visst äre väl onsdag idag? Aja skitsamma, huvudsaken jag vet va de e för datum :P hehe!


Idag ringde mobilen redan 6,30! Jösses så jobbigt de va, men mest att kliva upp ur min varma sköna säng, tog evigheter innan jag blev varm igen! Skjutsa iväg mamma på jobbet vid tjugo i åtta, fortsatte sen ner till Lighvalley, lämna bilen på uc åh knata iväg te sjukan där ja vänta på Sara så skulle vi hämta kläder innan vi for till storastaden! Men de sluta med att det blev till att fara tillbaks till uc för åh hämta min bil så vi kunde ta oss dit vi skulle, stanna åh tanka först innan vi fortsatte!

Efter ett tag så kör vi förbi en stor skylt som de står OLYCKA på, och sen längre ner står det en polis och viftar på armarna, och jag kände hur paniken steg mer åh mer för ja fatta ju inte va han mena :P börja lite lugnt : "Va gör han?"  sen "men gud han står ju åh vinkar nått, va menar han med det där?" för att sluta med "Saraaa jag fattar inte vad han vill att jag ska göra, hjälp mig!" i vildpanik och hon svarar helt coolt "han vill att du ska svänga" , "jaha!!" och sen gör jag världens sväng åh avslutar med "fan, jag måste lära mig polismans tecken" Tror inte Sara kunde göra annat än att hålla med! haha Men hon fick sig ett gott skratt iaf åh de va väl tur att jag kunde roa nån så här på morron :P haha!
Var tydligen halt på platsen där olyckan hade skett så det var en timmerbil som hade fått sladd i kurvan och tippat på sidan av vägen, chauffören ska enligt tidningen ha klarat sig utan svårare skador! Skönt det då! Dom höll på åh plocka upp timret när vi åkte förbi där på hemvägen.

Va i storastaden halv tio kanske, gick dit vi skulle va, gjorde examinationen och sen for vi hem, kopierade lite papper innan riktig hemfärd!


Nu på eftermiddan har jag inte gjort så mkt, nu sitter jag här åh skriver lite skoljobb samtidigt som jag kollar facebook åh lyssnar på musik och skriver här!

Men nu blir det till att forstätta med skoljobbet!
Adjöö!

  
Kan ni polismans tecken? Om inte, lär er dom! Upptäckte idag hur otroligt viktigt det är att kunna dem, nu löste det sig ändå och polisen ställde sig mitt i vägen för att stoppa mig och visade med båda armarna vart jag skulle svänga. Men kan vara bra att kunna dom ändå nästa gång kanske det gäller något annat och inte att man ska svänga in på en annan väg!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards