Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Finlandsresa Lördag 6/8 2011

Av Evelina - 11 augusti 2011 14:58

Idag så vaknade jag av att det var alldeles ljust inne i hytten, och trodde att klockan var minst halv nio, men nänä, den var bara tio i sju! Så då låg jag och pappa åh titta på tv ett tag innan vi fixade till oss för att möta dom andra för att gå ner åh käka frukost, men de flesta hade redan gått när vi var klar så det var bara jag,pappa, L,P och J som gick ner åh åt frukost, och medans vi satt där så kom vi in i Helsingfors, åh halv tio så var vi framme i hamnen och man fick gå i land för att upptäcka Helsingfors! :)


Vi som åt frukost tillsammans var med varann inne i Helsingfors med och vi åkte på en timmes sightseeing genom Helsingfors:
 

utsikten från hytten, i finland!
           den linje som är gul åkte vi :)

   

   det här är en skitstorbåt, varje hytt har en egen balkong, med plats för ett bord å två stolar :)

1.    2.  

3. 4.    

nr 1: är ett hyreshus, en lägenhet där kostar 3000 euro / kvadratmeter.
nr 2. är ett monument tillägnat de som förliste ut på havet under andra världskriget.
nr 3. är en älg som stog mitt inne i stan.

nr 4. är Finlands motsvarighet till Naturhistoriska riksmuseet i Sverige :)

  Båten vi åkte med ! :D

Sen klev vi på båten igen vid halv två, och då käkade jag och pappa lunch, och sen låg vi åh kika på tv till klockan var fem då gick vi ner till taxfreen, åh jag köpte lite godis åh sånt, och sen var vi upp till däck sju där det var som en gågata, med affärer på var sida :) där köpte jag en parfrym och en muminmugg, bilder kommer senare på det!
sen gick vi upp på däck 13 och snacka med dom andra som redan var där uppe, innan jag och pappa gick ner till hytten igen och fixa till oss inför middagen! som även ikväll var skaldjur,fisk buffé, så det blev barnbordet för mig igen :P,Efter vi hade ätit klart och sånt så gick vi upp på däck 13 för det var karaoke där, och den ena var sämre än den andra :P haha!, men sista som sjöng var en liten tjej på kanske 5-6 år och hon sjöng " Teddybjörnen Fredrikssson" och hon var grymt duktig på att sjunga! :D
sen gick vi åh la oss halv tolv och titta på james bond, för egentligen var ju klockan bara halv elva men eftersom vi ju fortfarande var inne i finland så var det ju en timme före :)

  ute på de sju haven igen, alldeles efter att jag tog bilden så blev det värsta stora vågorna så båten gunga som bara den :P men det var ganska kul, men det gick inte att ta bild xD hehe!

Slut på lördagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards