Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2011

Finlandsresa, söndag 7/8 2011

Av Evelina - 11 augusti 2011 15:28

Idag så vaknade jag halv åtta, så det var skönt, så jag och pappa började att packa ihop lite smått och sen vid halv nio tror ja då gick vi ner till buffén och käkade frukost, och sen gick vi upp till affärerna igen och jag köpte mig en till parfym.
sen gick vi tillbaka till hytten och packade och donade på lite, snacka med mamma i telefon och sen kolla vi in skärgården och knäppte lite kort :) Sen var vi framme, vid hamenn och skulle lägga till. Titta bara hur skicklig dom är dom som kör båten:
   
Båten gick alldeles intill dom här utan att stöta i en enda gång, skickligt :P.

När vi hade gått i land strax efter tio så tog vi bussen till centralen och stuvade in vårat bagage i förvaringsboxarna där innan vi gav oss ut på upptäcktsfärd!
Det var samma gäng som var i Helsingfors på lördagen + att J och M var med den här gången också, vi gick och kollade på Drottninggatan lite grann, oxå gick vi in åh kika på lagerhaus, där köpte jag en bakbok med 500 kakor, + fyra servettförpackningar med jättefina motiv :), sen började det hällregna när vi var där inne så vi stannade på Wayneés Cooffe och käka lunch innan vi gick tillbaka, men innan vi gick tillbaka hann vi även se den berömda plattan, men det regna då så ville inte ta fram kameran, och sen gick vi ju såklart och kolla på:
  slottet! :)
Sen vid halv ett så gick vi tillbaka till centralen, letade vart bussen skulle gå ifrån och sen gick vi ner till vänthallen och hämta bagaget och gick upp dit där bussen gick åh vänta där. Sen så när bussen kom kvar över ett ungefär så gick vi och satte oss på den och halv två åkte den uppåt Hälsingland igen! :)
vi stannade vid tjugo över fyra för att få 45 minuters paus att äta, men det var då nästan för lite det, för pappa fick sin mat först tio i fem, och sen så gick jag på toa och då var det världens kö, så vi höll på att missa bussen åh bli kvar i tönnebro :P den gick fem över fem och precis då satte vi oss på sätet i bussen :P så det var nära! haha, Sen kom vi hem på byn strax före sju efter en mycket lyckad resa! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina - 9 maj 2017 10:59

Hoppsan, här har det visst varit tyst som i graven länge nu. Kollade och sist jag skrev var nån gång i juli förra året. Jösses!   Har ju hänt en hel del sen jag skrev här sist, jag har fått fast anställning på avdelningen! Så grymt skönt och veta...

Av Evelina - 19 juli 2016 00:06

Så var den avverkad, den första arbetsdagen efter semestern! Den gick över förväntan :) tog inte så lång tid så var man inne i det igen åh de mesta gick av bara farten :) Blev sovmorron idag med, sen så har ja åh Molly vart ute på en liten promen...

Av Evelina - 17 juli 2016 22:20

Nu så är söndan över, åh därmed är min semester nu bara ett minne blott! Imorn är dags för en ny arbetsvecka, har inte alls ångest över de! Haha Idag har ja inte gjort nånting, bara tagit de lugnt åh laddat upp de sista batterierna så jag klarar ...

Av Evelina - 16 juli 2016 22:47

Idag är det lördag, näst sista dan för den här veckan! Idag har jag o Molly vare på marknad åh karneval på byn, marknan va väl lika dålig som vanligt, men karnevalen va bra :) gjorde sällskap med mamma, pappa, hans, maria åh prinsen :) sen efter ...

Av Evelina - 15 juli 2016 22:59

Så var även fredan över, jisses, va tiden rusar iväg! Hinner inte riktigt med! Idag har ja inte gjort så mkt, tror ja iaf! Ska ja vara riktigt ärlig så har ja inte nån koll alls faktiskt på vad jag har gjort idag, så det var väl de vanliga antar ...

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards