Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Evelina - 14 maj 2012 22:02

Måndag kväll, och jag bloggar för andra gången idag, otroligt! jag som brukar vara glad om jag hinner med att blogga en gång om dagen! :P haha


jag har väl inte direkt så mkt att berätta, mer än att jag nu är klar med alla uppgifter i svenska med! men nästa vecka ska vi välja en låt som beskriver oss själva och berätta om den, så det ska bli kul! :) sen så efter vi hade slutat så skulle jag åka till veterinärn för att köpa hundmat, hårdknölar, och jag stog där i en halvtimme bara för att få reda på att det inte fanns en mindre säck än 12 kg hemma utan dom skulle beställa en mindre åt mig! :P hehe åh 12 kg tyckte jag lät lite väl mkt, är ju bara lilla Ludde som ska äta och han äter ju inte direkt som en elefant!


sen nu ikväll så skulle jag gå på den dagliga kvällspromenaden med Ludde, tänkte gå den vanliga rundan på 2.5 km men så kom ju Findus efter och ville följa med och jag hade inte hjärta att springa i från honom! så vi fick en lite annorlundare runda ikväll, nämligen liten del av den vanliga sen över en täckt och sen ett plöjstycke och till sist i skogen innan vi var hemma igen :P

här kommer en bild:

 
Ludde och Findus på plöjstycket, hehe :)


nä nu ska jag kika på andra avenyn innan ja ska sova!
Godnatt^^

Av Evelina - 14 maj 2012 12:30

Måndag och en ny vecka, och nu är det bara tre veckor kvar i skolan, sen är den slut! För alltid! Inget mer måste att gå i skolan utan fortsätter jag läsa så gör jag det för att jag själv vill inte för att jag måste! känns både kul men ledsamt måste jag säga, känns även lite knepigt att jag är så stor/gammal att jag ska ut i arbetslivet men så är det väl! Åren går och man blir bara äldre och äldre, snart kommer jag väl med nyheten att jag ska bli mamma men det dröjer nog ett tag till först på listan står att hitta en pojkvän, kan ju lixom vara lite bra att börja med det annars kan det bli rätt svårt :P haha!


annars idag då så åkte jag till skolan klockan nio och satt på en föreläsning i en timme som inte var vidare kul, satt och spelade wordfeud emot Johanna, och första ordet jag la gav 225 poäng! galet! :D sen så efter den var klar så redovisade vi rehabiliteringen så nu är den klar! Imorn ska jag försöka få redovisa sista uppgiften i lindrande vård så ja slipper åka till skolan bara för att göra det som tar kanske max 10 minuter! Är ju trots allt 2 mil till skolan...


nu sitter jag och väntar på att få gå på svenska lektion, men det är inte förrän om en timme.. sen efter det blir det till att åka till veterinärn åh köpa hundmat, IGEN! Snart kommer dom nog fråga om det är k/d burkmat eller k/d hårdknölar jag ska ha, dom läre ju börja känna igen mig iaf! Funderar faktiskt på att klä ut mig så kanske dom inte känner igen mig  den här gången, vore ju en idé faktiskt! haha


nä nu ska jag ta o spela nåt spel, glöm inte bort frågestunden jag har här på bloggen! avslutas imorn kväll ´(15/5) klockan 23:59! så frågafrågafråga! :)


Ha de bra!
Adjöö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards