Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under maj 2012

Av Evelina - 13 maj 2012 19:58

Någonting som just slog mig det är att jag fyller år om två veckor, otroligt!! Känns inte riktigt så om man säger så :) men det blir skojj! hehe


iaf så igår så var jag, mamma o pappa till lightvalley på dollar o kika lite grann, sen på möbelaffärn och köpte en ny trädgårdsmöbel som vi ska hämta imorn, sen hemma så hade jag så ont i huvve att jag gick och la mig o titta på andra avenyn, sen gjorde jag ett ryck och renbäddade sängen och damma,dammsög och torka golvet på rummet! sen fortsatte jag titta på andra avenyn, hade grymt ont i fötterna med så vet inte riktigt va de var, frös gjorde jag åh!


idag så har vi flyttat trädgårdsmöblar, den ena har åkt in i vedboden, den andra har vi satt på altanen på framsidan och städat altan på baksidan och fixat där för att få våran nya trädgårdsmöbel imorn! :) sen så har jag vart ute och gått med Ludde och städat garderoben i tvättstugan så nu ligger alla Luddes grejjer på samma ställe och inte runt i hela garderoben som de gjort förut, hittar man allt mkt lättare! :)


nu ska jag gå åh titta på mästarnas mästare och äta fruktsallad!

ha de bra!

adjö!

Av Evelina - 11 maj 2012 18:34

Idag har det varit en riktigt sån där seg och tråkig dag! kan iofs bero på att det har regnat så gott som hela dagen och vart grått åh styggt ute så det är därför! har vart grymt trött idag med så det beror nog oxå på det!


iaf så klev jag upp halv tio imorse, egentligen hade jag kunnat sova längre men eftersom vi nu har börjat med att vi ska gå ut och kissa med Ludde och han ville ut då så då var det bara och göra det :) vi gör så för att han inte ska äta så mkt gräs! Sen så käka jag o mamma frukost när vi kom in igen, och sen dammsög ja o hängde lite tvätt, sen medan mamma torka golven så tog jag    med mig Ludde och åkte fram på byn och handla lite, skönt att göra undan allt direkt så man inte drar ut på det för då blir det ju bara jobbigare!


Men iaf så ringde veterinären igår, och det är njursvikt Ludde har, njurvärdena var lite högre den här gången än vad dom var förra gången, men eftersom att han är så pigg och alert nu så trodde hon att vi hade nått kulmen nu och att njurvärdena inte skulle bli högre utan de kanske till och med skulle gå ner lite grann för vi kanske upptäckte det i tid och hann sätta in maten innan det blev för stor påfrestning på njurarna. Men han har inte ont utav det så det är ju jättebra, sen ska vi få en hjärtmedicin som vi ska ge han en halv tablett varje dag som ska vara bra för njurarna oxå så då kan vi få ha kvar han i minst ett år till trodde veterinären eftersom han är så jättepigg och har ett starkt hjärta!


Nä nu ska jag ta och kolla lite på andra avenyn, skulle ju vara duktig idag och inte köpa godis när jag var o handla, kan ju tala om att jag ångrar det rätt mkt nu! men får nog allt ta en banan istället ja!

ha en fortsatt trevlig fredag kväll!

Adjö!

Av Evelina - 10 maj 2012 19:04

Åh kära nån va trött jag har varit idag! iofs så kan det nog bero på att jag endast har sovit ca 4 timmar i natt! 5 timmar brukar funka rätt bra att sova, men när de blir en 3 , 4 timmar bara då blir jag som en zombie hela dagen!


åkte iaf till skolan till klockan 9 för att ha en redovisning i lindrande vård, och det tog en timme, hade inte jag skrivit så himla mkt så hade det nog gått snabbare skulle jag tro!  Sen var ju den lektionen i en timme bara men eftersom vi skulle till krematoriet så blev det ju bara till att stanna kvar på skolan, satt i klassrummet och spelade lite kungen på Fridas dator och var allmänt seg. Sen när vi åkte till krematoriet så somna ja o sov större delen av vägen, hur det nu gick till eftersom att det spelades hög musik i bilen hela vägen! Så antar att jag var rätt slut :P haha! studiebesöket var iaf lärorikt och väldigt fint, så det var bra! sen innan vi åkte hem igen så stanna vi på Max och köpte glass, var ju bra så höll jag mig vaken hela vägen hem :P haha!

innan jag åkte hem åkte jag in  till veterinären och köpte lite mat till Ludde, så nu har han så han klarar sig ett tag till :)


nä nu orkar jag inte skriva nå mer, ska ta o kolla lite på andra avenyn istället åh vänta på att let´s dance ska börja,är sjukt godissugen men det är ju bara torsdag, sen funderar jag även på att poppa popcorn till let´s dance, är ju ledig imorn så kan låtsas att det är fredag idag ;) höhö

ha de bra!

tjao!

Av Evelina - 9 maj 2012 18:46

Onsdag igen då! jösses.. nu är det bara 19 skoldagar kvar till studenten, så det är väl lite mer då, wiie! känns bra fatksitk, fast lite overkligt oxå, för lixom tänk JAG tar studenten!! Lite svårt att tro faktiskt!


men iaf så i måndags var jag ju ledig, hängde med Emelie till Hudik då, shoppa lite innan vi gjorde det vi skulle dit för att göra! men iaf så köpte jag en ny bh, en utan axelband, ett par converse, en tröja och så var de nå mer! sen så åt vi kycklingrulle på amandas och kycklingen smaka inge bra så åt bara salladen och brödet, men mätt blev man :P, sen skulle ja ju titta på skorna när vi var där inne åh då upptäckte vi ju att larmet satt kvar på bägge skorna, så efter att vi hade ätit var det bara till att knata tbx på team sportia så dom fick ta bort det! Men dom var glada för att vi kom tbx iaf!


Igår så var jag på skolan och titta på teater, "finns det tigrar under sängen" hette den, och den var väl rätt bra, inte som dom brukar vara men den funka! :) sen så var vi till Alfta till veterinärn med Ludde och han hade nog inte njursvikt, men däremot blodbrist, som berodde på ngnting, antingen är det fel på mjälten, levern, benmärgen eller njurarna då eller oxå har han en tumör ngnstans som gör att det blir blodbrist, men har tagit prover på han nu som är iväg skickade på koll så får besked imorn! Måste ha provsvaren för att kunna planera hur vi ska göra i framtiden, men förhoppningsvis får vi ha kvar han i ett år till!


sen idag då så var det studentfotografering på skolan, och jag fick sitta barfota :P väldigt roligt! glömde skorna o fick inte ha strumpor på mig och såklart fick jag ju sitta i mitten åh! gaah! blev lite frustrerad, jag brukar ju alltid få stå upp på skolfoto, men jag har ju blivit kortare sen jag börja på gymnasiet, typ 3 cm! fötterna har ju blive mindre åh, har haft 38 / 39 på skor förut men nu måste jag ha 37 åh då är nästan dom för stor o.O vad händer med mig! läre väl va dvärg ja med en skostorlek på 20 typ när jag blir gammal om de fortsätter så här :P


nä nu ska jag titta på andra avenyn, skriva ut två arbeten som förhoppningsvis kan redovisas imorron!


ha de bra!

Av Evelina - 6 maj 2012 19:03

Nu är de söndagkväll och det är slut på den här veckan! Otroligt


iaf så har jag varit vaken sen halv åtta imorse, blev väckt av mamma som ropade att jag måsta komma ner och kolla på Finuds för han hade gjort illa sig, blödde jättemkt från örat och var alldeles blodig på kinden, men blodet kom nog från örat för vi har inte hittat nåt sår på kinden, sen morra han och fräste när man tog han åt bakdelen, så ja jag vet inte ja riktigt vad  det kunde vara! men nu har han vart ute iaf och han verkar vara lite bättre faktiskt, skönt det iaf!


sen eftersom han var så himla rädd och bara kröp undan när man försökte klappa honom så gick jag upp o la mig o kika på andra avenyn, vid en halv elva så klev jag upp och bytte om. Sen följde jag med mamma ner på byn en sväng, handla lite o kika på gravarna o sånt där. sen åkte vi förbi med evelina och då låg hon ju ner så svängde in till henne och fick henne att resa sig sen så gick jag lite grann med henne i hagen, sen snabbt hem o byta om, prata lite med brorsan o Maria och sen så åkte jag tbx till Evelina, och då stog hon med grinden och tittade när jag kom och Marongen gnäggade så det var roligt! :) sen prata jag med min vän fåret oxå åh jag fick mitt livs första fårpuss av h*n ;) hehe mysigt!


nä nu ska jag gå åh duscha o fixa en fruktsallad för snart är klockan 8 åh då är det mästarnas mästare!

ha en trevlig söndag kväll!

adjö!

Av Evelina - 5 maj 2012 19:53

Så har ju den här dagen gått åh då! och även fast jag inte har gjort något alls på hela dan utan bara legat i soffan och tittat på film och suttit med datorn så har dagen bara flygit iväg! knepigt det där, den går snabbt när man har roligt och snabbt när man har tråkigt! otroligt! hehe


det var egentligen någonting som jag skulle berätta om nu, men jag har ingen aning om vad det var!


nä nu ska jag gå ner och umgås med min lilla prins! <3

 

Av Evelina - 5 maj 2012 12:25

usch vicket skit väder det är ute nu, snöar och regnar om vartannat! så idag blir det nog en kojdag, med datorn och tv:n som sällskap! Finns ju inte så mkt att göra och man vill ju inte direkt göra något ute heller, men blir det bättre väder och det slutar snöa och regna så blir det nog en promenad, skulle jag tro! :)


hade ju velat hitta på något idag, nånting kul! men man vill ju inte direkt åka ngnstans heller när det snöar och man har sommardäck på bilen, kan ju bli lite sladdigt om man har otur om man säger så!


Men imorn skulle det ju bli fin väder sägs det så då får man hitta på mer då istället! :) Blir nog att jag åker till Evelina då en stund, men kan nog inte longera henne då eftersom att det är halt i gräset, men man kan ju alltid borsta åh mysa! :) Blev grymt sugen på att ta en barbacka tur i hagen men kanske spar det till ett senare tillfälle, har inte riktigt bestämt mig än :P haha


nä nu ska jag fortsätta kolla på "are we there yet?"

ha en forstatt trevlig dag i skitvädret!
adjö!

Av Evelina - 4 maj 2012 15:27

Ja se det snöar, ja se det snöar, de var väl roligt hurra! eller nae, det är inte ett dugg roligt, det är lixom maj inte oktober! det ska regna nu inte snöa, fast helst så skulle det ju få vara soligt åh typ 20 grader varmt men man kan ju inte få allt heller! men det ska ju bli bättre väder till veckan sägs det! så får hoppas på det då! :)


iaf så idag då så var jag på skolan, hade bild! gjorde klart första bilden och sen ville jag göra en till men den andra jag gjorde blev jag mer nöjd med än den första så det blev den som jag valde! kommer bilder på dom sen när jag har dom hemma! :) dom är ju på skolan nu dom! så nu är nästan ännu en kurs klar, känns grymt skönt! iaf så är jag helt klar med projektarbetet åh nu! känns bra!


nästa vecka så kommer det vara fullspäckat hela veckan nästan! Grymt!

Måndag är jag ledig för en privat sak!
Tisdag, kommer jag först få reda på en jätterolig sak, kanske talar om om det då! ;) sen på kvällen ska vi till veterinären med Ludde.

Onsdag, ska det knäppas studentkort med klassen

Torsdag, ska klassen på studiebesök till krematoriet! Känns både bra men inte bra, blir det för jobbigt så är det ju bara att gå ut därifrån lixom! man vet ju inte hur man reagerar när man kommer dit med tanke på att min morfar,min kusin och min granne kremerades så kan det ju bli lite känslosamt om man säger så!

men sen så resten av veckan är det bara lugnt! händer inte så mkt mer :P men det räcker väl det där! haha!


nä nu ska jag titta på andra avenyn!

ha de bra!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards