Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under oktober 2011

Av Evelina - 25 oktober 2011 18:58

wefkmlw

Headzone har en helt fantastisk tävling på sin blogg och man är ju med såklart! :D
Var med du också! Tävlingen hittar ni här

Av Evelina - 24 oktober 2011 21:08

Äntligen så är headern klar! :D
vad tycker ni om den? :)

Blev den bra eller ska jag göra om den på ngt sätt?! :)

Det är samma hund på båda bilderna ,och det är Jack. Bilden till vänster med mig är

tagen på julafton 07, Jacks första och sista julafton, och sen bilden till höger är tagen

i Juli 07!

Min lilla älskling <3 Jag saknar dig!

Godnatt!  

Av Evelina - 24 oktober 2011 19:39

Jösses nu är det bara TVÅ! (2!!!!!) månader kvar till julafton, jösses va fort tiden går :D! Men jag gillar´t! Bara att fundera ut vad man ska köpa för julklappar då nu, två är redan klara,eller ja jag vet vad jag ska köpa och sen ska det bara fixas åh! :) men sen så är det ju några kvar efter det åh :P

Iaf idag då så var det skola igen! och det händer inte särskilt mkt där, somnade till på naturkunskapen lite :P men annars så var det bara lugnt. Sen efter det att jag slutat så gick jag ner på köpingen med Susanne och sen så följde jag med henne på några ärenden innan jag gick till bussen åh åkte hem.
Nu så sitter jag här med datorn och tittar på tre kronor på tv;n och ska göra en ny header till bloggen, då den har blivit bredare! Men vill göra lite finare headers än va det blir nu, för nu ser dom ju ut typ som hej kom åh hjälp mig.

Vart gör ni era headers?

 

Nä nu ska jag fortsätta med headern så den blir klar ngn gång!
Adjö!

Av Evelina - 23 oktober 2011 19:12

och köpa mig en lott! Så kanske jag vinner en miljon eller två! Ska testa att ha min touchmobil nu ett tag och när jag gick ner i skåpet i köket för att ta fram kuvertet med minneskortet i, så.. fanns det inget minneskort där! Så efter att ha letat igenom alla skåp i hela köket, kollat i några lådor på rummet och gått igenom en skål på köksbänken för andra gången så hittade jag det! Vilken lycka! :D


Men annars idag så har jag inte gjort så mkt, jag o mamma var ute och gick med hundarna en sväng åh dom var så duktiga så. Sen så tog jag ner flaggan som hänger både med lekstugan och med bron, tog fram lycktorna och hängde upp dom där dom ska hänga och sen tog jag ner vimpeln. Sen så har jag kommit på att det är jävligt skönt att gå ut åh gå när man har ont i huvve, så det ska jag göra nu hädanefter, när jag är på skolan så får jag väl gå ett varv runt skolan då åh se om det hjälper! :) Men börjar fundera på om jag ska åka åh kolla synen och se om det är de som spökar, kanske ska ringa åh få en tid på lovet elr nå. Aja det visar sig.

Är ju jobbigt att ha pissont i huvve åh varje dag.


Nä nu ska jag kika vidare

Adjö!  

Av Evelina - 22 oktober 2011 19:30

Äntligen är det helg! :D Grymt skönt må ja säga!
Iaf så igår så åkte jag till skolan åh hade prov i kristendomen, när de var klart så åkte jag hem igen åh ja åh mamma käka lite lunch innan vi åkte iväg åh handla lite. Sen på kvällen var jag med Viola och Kristina och vi spelade alias och hade lite fredasmys  här hos mig! Supertrevligt var de :)

Idag sov jag till halv elva, och sen så på eftermiddan ngn gång hämta Viola mig så åkte vi iväg åh hälsade på Evelina lite grann och sen så prata vi lite med Violas kompis en stund och hjälpte henne att skörda upp morötterna och jag brände mig på brännässlorna där så det bara bränns på händerna nu, inge skönt alls! Kom hem vid halv sex så då käkade jag middag och nu har jag suttit med datorn, upptäckte nu att klockan är halv åtta så nu ska duschen få sällskap en stund innan det är dags att besöka soffan och titta på Fångarna på Fortet! :)


Ha en fortsatt trevlig lördag kväll!
Adjö!

Av Evelina - 20 oktober 2011 19:24

och ännu mera plugg. Är vad som står på mitt schema nu och har så gjort i typ två dagar. Suck. men men det är väl bara åh stå ut!

Idag var ju inte heller någon bra dag, men den var väl inte lika illa som igår tror ja.
vakna halv nio av att telefon ringde så då var det ju bara att kliva upp åh inte lägga sig igen :P, så när klockan var nio var jag klar och satt åh åt frukost och kika på datorn lite grann, fixa några låtar som jag skulle lägga på en skiva att ha i bilen. Sen så skulle jag åka vid en fem över halv elva tänkte jag, åh hämta Susanne vid en tio i ,fem i elva. Men jag kom inte iväg förrän klockan var typ kvart i elva, eftersom katterna inte ville samarbeta utan smet och sprang iväg och gömde sig hela tiden. Så elva hämtade jag henne, och sen så skulle vi åka den vanliga vägen tänkte vi men det slutade med att vi fick stå under viadukten och vänta hur länge som helst, hade en traktor före oss som vi trodde skulle åka igenom bara, men det visade sig att den som körde traktorn jobbade med viadukten så det var bara till att vackert stå åh vänta de på att den skulle åka. Sen kom jag till rondellen och skulle åka upp me coop, då kommer det en bil inifrån köpingen som kör  rakt in i rondellen rakt på mig, så jag fick skynda mig att gasa för att undvika att han skulle köra på mig. Gud va arg jag var!!

Sen när vi kom till skolan så ringde min mobil, och då var det ngt dolt nummer och jag brukar inte svara på det men gjorde de ändå idag. Åh då var de nån som ringde och skulle ha mig till modell för en dag. Men jag visste inte riktigt om vad jag ville med det, men det blev iaf en tid för mig i slutet av oktober, men när jag kom hem så ringde jag till dom igen och bad dem avboka tiden. Nog för att det var gratis men betala 550 spänn för en bild har jag ingen lust med. Inte tkr jag om att vara med på kort heller. Räcker med att mamma vill ha studentfoto på mig och brorsan tillsammans till sommarn!

Nä nu ska jag forstätta med läxorna!
Adjö!

Av Evelina - 20 oktober 2011 19:12

Gårdagen var ingen bra dag för mig kan jag ju säga, hade sovmorron till klockan tolv, och när mobilen ringde klockan tio så tröck jag på fel knapp så jag stängde av larmet och somnade om, kvart i elva vaknar jag så kastar mig upp ur sängen, ner och kastar mig in i duschen och mamma hade tagit upp toastbröd åt mig på morron, så efter duschen var gjord så slet jag fram toastgärnet och slängde in mackorna i toastgärnet och sen iväg åh gjorde allting jag skulle göra innan jag skulle åka. Tjugo över elva lyfte jag in Ludde i bilen som skulle följa med på skolan, och halv tolv skulle jag hämta Susanne och det tar en kvart  typ att åka till henne :P. Men det gjorde inge för hon va också sen. Sen så skulle vi åka över folkparken, åh då var de 30 hela vägen där, och sen skulle vi hämta Malin och jag åkte världens omvägar för jag trodde att den snabba vägen fortfarande var avstängd eftersom den var det dan före, men sen efter att jag hämtat henne så upptäckte jag ju att den var lagad :P. Sen så när vi skulle svänga in på vägen mot skolan så ser vi att dom har grävt av vägen DÄR. och bilar kom det bakom mig som vände framför mig så svängde in på ngns gård och vände, sen tillbaka samma väg som vi kom och åkte in en väg längre ner. Sen när vi kom till skolan så var min favorit parkering full så fick ställa mig på en parkering lite längre bort men som faktiskt är lugnare för Ludde. Men vi blev bara tio minuter sen så det gjorde ju inte så mkt! :) , sen under dagen så hände det faktiskt inte så mkt mer utan den var bara lugn! :) Slutade vi tre så åkte hem då :) och kvällen spenderades med datorn och plugg.


Adjö!

Av Evelina - 18 oktober 2011 20:38

Jahapp, då var snart den här dagen över åh då, men ikväll kan jag vara vaken längre, så att jag kanske blir trött iaf, eller ja, iofs så är jag ju grymt trött varje kväll så jag somnar ganska snabbt när jag lägger mig. Men ja det visar sig det!

iaf så efter det att jag ,susanne o malin hade snackat med våran handledare på projektarbetet  så gick jag ner till bussen, men först var jag in en sväng till Lotta åh snacka med henne lite. Sen åkte jag hem, och käka o tog det lite lugnt, sen hängde jag med pappa åh hämta hundmat och han visa mig hur man kollar luften på däcken. Men om jag kommer kunna det själv nästa gång det vette fan de :P


Åh sen har jag väl inte jgort så mkt mer, sitter och kollar på lite grejjer på svtplay nu, och ska väl ta åh gå åh flytta över hundburen till bilen jag ska ha imorn, eftersom att Ludde ska få följa med på skolan, ska ju bara dit för en lektion i tre timmar,så istället för att han ska vara själv hemma då så får han följa med åh sitta i bilen så får jag gå ut åh rasta han efter en stund! :)

Nä nu ska jag försöka ta mig ner för trappen åh ut åh flytta hundbur, men har så otroligt ont i benhinnorna så tror att jag börjar få benhinneinflammation igen, åh  då gör de ondast innan jag har kommit igång åh gått, åh sen om jag har gått en stund.. suck.. alltid ska de va nåt!
Nä , adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards