Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under april 2011

Av Evelina - 30 april 2011 19:05

ja idag den 30 april så fyller;
 

Kungen 65 &
 

Findus blir 4 :)


Idag så har jag inte gjort så mkt, legat däckad i förkylning och magont... kul! Men hade iaf en rolig kväll med Emelie igår, men välbehövligt snack och otroligt mkt skratt! :)

Åh nu ikväll så blire bara till åh ta de lugnt, ska väl ut åh åka lite bil med lilla Ludde så att han inte hör smällarna, eller ja, jag hoppas att han inte hör smällarna iaf!

Har inge vettigt åh skriva så slutar väl här!
 

Av Evelina - 29 april 2011 19:37

Jahapp, då var de slut på lovet åh då, kan inte riktigt begripa vart det har tagit vägen måste jag säga, men borta är det då! Suck!. men men de är ju bara typ 6 veckor kvar till sommarlov så man får väl stå ut!


Iaf så idag var jag åh mamma till Lightvalley, hon skulle fixa en sak och jag skulle hämta papper på arbetsförmedlingen till sommarjobb, och sen for vi på dollar och köpte oxben till Takkos

 

som faktiskt fyllde 4 år igår, och det glömde jag helt bort :(   men han fick sin present idag istället :) , sen när vi skulle åka ifrån dollar så hade nån gök parkerat så nära våran bil att man inte fick upp dörren på förarsidan,så jag fick sätta mig på passagerarsidan och sen hoppa över till förarsidan för att kunna köra därifrån :P, måste ju ha sett rätt kul ut måste jag säga. sen åkte vi på  peos för ja hade sett i ett reklamblad igår att de sålde skitsnygga trådlösa datamöss, men inte fanns dom e, utan dom hade bara vanliga gråa skitfula, så de blev inge! åh så handla vi lite åh sen åkte vi hem, och jag körde och det gick rätt bra faktiskt måste jag säga!


Ja de är väl typ vad jag har gjort idag, åh nu kommer Emelie så nu måste jag sluta!
 

Av Evelina - 28 april 2011 20:25

Nu var det bara en dag kvar av det här lovet då, gud vad tråkigt! Tkr att lovet kan få vara ända fram till sommarlovet ja nu men de går väl säkert inte bara för att man vill.


iaf så idag så blev jag väckt av mamma halv tio, och då skulle jag iväg och klippa håret om två timmar trodde jag, så vi åkte kvart över elva typ efter att jag hade duschat och gjort mig i ordning, och sen när vi kom till frissan så fick vi reda på att vi var en hel timme tidig xD då hade vi fått fel tid av frisören, så det var ju bra :P haha, så då åkte vi åh handla och sen hem med det och iväg igen till halv ett åh då klippte jag mig och färga och så här blev resultatet:

  åh sen nu ikväll så har jag, Maria,Hans och Takkos varit ute och cyklat, och jag kan säga att jag känner att jag har en förkylning i kroppen för jösses va jobbigt de var och va trött jag blev! Så ska nog vänta ett tag innan jag sätter igång med träningen så att jag blir riktigt frisk!


Sen så har ju jag gjort alla mina faser på körkortet, så trodde ja att man skulle träna på dom sen men så försvann de ju tester från det, så ringde mamma till körskolan idag och fråga hur man skulle göra, och då sa dom att jag inte ens hade gjort någon, men de har jag ju gjort så då gick hon in och kollade och då visade det sig att jag inte hade varken instuderingsfrågor eller delproven, som man skulle göra INNAN man gjorde faserna xD och det är 800 instuderingsfrågor och 8 olika delprov xD haha, så jag började i fel ända ja kan man säga, men nu har jag bägge delarna så här ska de tränas! :)

nä nu måste jag sluta innan datorn dör!
 

Av Evelina - 27 april 2011 20:00

Nu äre onsdag igen och nu har mitt halva påsklov gått! jösses, va snabbt de har gått!

Iaf så idag så har jag och mamma varit till Bollnäs en sväng, var in på Rusta och kika lite , jag fick bland annat en matta där av henne, en likadan som jag har för har kommit på att det kommer bli fint med två likadana silvriga mattor i mitt rum! Sen var vi in på elgiganten och jysk och kika lite åh, även albert och herbert fick sig ett besök och där åt vi även en tunnbrödsrulle! :) Och sen fick jag köra hem  och det gick faktiskt bra, blev ju bara omkörd av en sisådär 11 bilar mellan Bollnäs och Järvsö men aja, de skiter man väl i :P


Va mer kan ja berätta då? jo att jag sammanlagt har sovit typ 5 och en halv timme eller nå i natt, somna tolv,sen vakna ja halv fyra och var pigg som en lärka, så låg i sängen och funderade en stund och sen gick jag upp åh starta tv;n och titta på Svensson,Svensson, eftersom jag alltid somnar framför det, men inte den här gången e, utan först klockan fem kände jag att jag börja bli trött så då gick jag upp åh stängde av men fick ändå ligga åh vrida mig lite innan jag somna kvart över fem. Sen upp 8 igen för att hinna bli klar med allt åh hinna gå en runda med Ludde innan vi skulle till Bollnäs.. Åh inte är jag nå trött nu heller e, otroligt!

Nä nu ska jag boka körtider!
 

Av Evelina - 27 april 2011 16:46

 

Igår fyllde min kära vän Susanne hela 18 år!
Grattis!   


 

Av Evelina - 25 april 2011 13:49

Äntligen är det slut på påskhelgen, tkr den har vart för intensiv som vanligt, och aldrig får man nån ny tidning att läsa på morron heller, har nog läst lördagens tidning hundra ggr snart känns det som!

Idag har jag också bara vart ute, gick ut elva och in halv två och käka lunch, och nu vet jag inte vad jag ska hitta på! Har trökigt så får väl försöka komma på något att göra, blir ju inte direkt nå ansträngande för jag är förkyld så de blir bara något lugnt, kanske blir någon lugn promenad, får se om de finns någon som vill hänga på! :)

Nä nu ska jag kolla lite på andra avenyn! Är beroende av den serien tror ja xD

 

Av Evelina - 24 april 2011 13:22

ja nu är det snart slut på påsken! otroligt va snabbt det går! jösses,


iaf så har jag inte gjort så mycket idag utan bara suttit ute och njutit i solen! Det är ju så otroligt skönt, och jag sitter faktiskt ute nu och bloggar! härliga tider! brukar annars vilja ha något att göra när jag är ute nu så här på våren men de finns inget att göra eftersom det inte går att kratta så bra, och där det har gått att kratta där håller pappa på åh kratta nu, så med datorn med sig ut så blev de kanon! :)

För övrigt så är det 32 dar kvar till jag blir 18 och jag har ingen aning om vad jag vill ha när jag fyller år!, iofs så är det bara april än men snart så är vi ju inne i maj och då rusar det bara iväg sen åh tjoffs så äre ju min födelsedag!

Nä nu ska jag gå in åh titta om vi har något kallt som jag kan äta, har så grymt ont i halsen! tror de e nå halsflussliknande på g -.- åh för den som undrar så kan jag inte röra min tumme  idag! blä!

Nä, kallt vare ja! Sen blire Andra avenyn ute i solen!

 

Av Evelina - 23 april 2011 15:08

   Äntligen har jag fått till en ny header, den jag tänkte ha var för liten och den hade jag suttit åh fixat med hur länge som helst, så då blev jag så less att jag sket i den och gjorde en helt ny! Den är väl inte särskilt bra den heller men den duger iallafall! :)


Nu ska jag skala potatis!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards