Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under mars 2013

Av Evelina - 7 mars 2013 22:20

Torsdag då :)
Åh idag har ja vare iväg åh klippt håret åh färgat de :) har inte knäppt kort än men ska göra det imorron :)
Tog väl typ en och en halv timme innan jag var färdig men bra blev de åh nöjd e ja :)

Nu ikväll har jag vart ute åh gått med Molly, tittat på tv åh gjort klart typ alla instuderingsfrågor till rörelseapparaten :) skönt åh ligga i fas :)

Annars då, jo örvärken håller i sig, de gör ont, jag hör ingenting, de bara susar i huvve åh när jag bockar mig känns det som att huvve ska sprängas! Men värst e värken! Åh ingenting hjälper så blir de inte bättre till imorn blir de nog ett besök till doktorn för att få en öronkatarr diagnos! Trodde ju på vaxpropp ett tag men jag gör rent öronen typ varannan dag så de borde de inte va åh sen får man väl inte ont i örat av vaxpropp? Åh de här kom ju samtidigt som förkylningen kom så säkert e de nån jävligare öronkatarr variant, i värsta fall öroninflammation.. usch!

Aja nu ska jag försöka sova!
Adjö

Av Evelina - 6 mars 2013 22:14

Idag är det onsdag åh dagen mitt i veckan :) min förkylning är nästan borta, av nästäppan finns bara en mikrodel kvar alltså inget alls! Hostan är mest nu ikväll när jag ligger ner, halsontet är borta åh febern likaså! Detenda som är kvar är en fruktansvärd örkatarr! Usch! Döv på det örat har jag blitt åh plus att jag börjar få ont i det andra örat med! Jag H A T A R örkatarr...

Annars då, skolan idag med två seminarier, på förmiddan nervsystemet åh på eftermiddan celleb, gick bra på båda! :) va hemma vid fem, käka åh sen for jag iväg till brorsan åh hälsa på, busa med prinsen åh hämta hem mitt uppdrag till på lördag! :) åh innan nån annan säger nåt, örkatarr smittar inte så de e riskfritt åh jag hosta inte på han åh jag hade han bara i knät åh jag pussa inte han elr nåt sånt så han kan inte ha blivit smittad av mig! Åh jag blev ju smittad av han så då är han immun mot det här viruset så det borde inte heller vara nån fara! Så nu fick jag de sagt åh då!

Nu ligger jag i sängen åh funderar på hur jag ska kunna sova med denna örvärk, usch! Upp tidigt imorn blire åh för att åka åh klippa håret åh färga de :) ska bli skönt att göra nått åt det här, tovigt som fan åh tappar hår som en jag vet inte vad! Bara rasar typ ju! Hade jättetjockt hår när ja va mindre men nu e de bara mindre än hälften kvar!! Så hon får då inte tunna ut nånting imorn!

Nä nu ska ja kolla på tv!
Adjö

Av Evelina - 5 mars 2013 21:31

håhå jaja vicken dag! Plugg från morron till kväll! kära värld!


iaf, upp tjugo över sju imorse, ut med Molly åh ge henne mat, in i duschen åh ställa sig iordning. fick hämtning halv nio av Jörgen så for vi iväg till lightvalley, mötte upp Linda och Karin åsså fortsatte vi vår färd mot Hudik, heelt oplanerat! men ja det gick ju det åh! Gick igenom cellen och nervsystemets instuderingsfrågor, upptäckte att mina svar på cellens instuderingsfrågor var borta så det var ju lite surt! har fortfarande inte hittat dom så har börjat skriva om dom nu, men som tur var behövde dom visst inte vara klar till imorn utan endast seminarieuppgifterna så då blev det lite lättare!


kom hem vid halv fyra så prata med mamma o pappa lite grann, fick en förfrågan som jag skickade tbx en bekräftelse på, vad det är meddelar jag senare när jag är helt säker på att jag vill genomföra det! :) sen så käka vi åh efter maten så satte jag mig med instuderingsfrågorna, prata med Carro åh fick lite hjälp av henne, sen så kom ju hon med den underbara nyheten att det endast är seminarieuppgifterna i cellen som ska va klar imorn! L Y C K A! ! !


nu ska jag ta och skriva klart här så jag kan skriva ut nervsystemets instuderingsfrågor för dom ska gås igenom imorn på seminariumet, sen ska jag nog gå åh ta nå åh äta! bränner åh svider i magen så antingen är det stressmage elr magkatarr eller nåt annat liknande, har jag ändå örkatarr så kan jag väl lika gärna slå till med magkatarr med :P hehe!

nä nu har jag inge mer åh skriva!
adjö!

Av Evelina - 4 mars 2013 14:55

Kände mig tvungen att ta en paus från nervsystemet ett tag , så sjukt mycket åh skriva! Åh det är ju så svårt att veta va det är man ska ta med också eftersom man inte vet vad lärarna vill veta, är ju skitstor skillnad att gå på högskola än gymnasiet! på gymnasiet fick man uppgifterna väl förklarade för sig och när man ville ha respons på om man var på rätt väg så fick man tips och sånt om hur man skulle göra det ännu bättre eller så men på högskola då så fick man en uppgift och sen så får man lösa den på det sättet som man tror är rätt, visst det står om man ska ha seminarium elr prov elr skriftlig inlämning men sen så får man gissa sig till resten och vill man ha hjälp åh frågar om man är på rätt väg så blir svaret bara "ja det tror jag" elr " det kan jag inte svara på nu när jag inte vet hur det blir på slutet". Så nog för att det är kul åh man känner sig "vuxen" med att läsa på högskola så saknar jag gymnasiet och lärarna där, dom va mkt bättre!


Annars då, har vart ute och gått med Molly idag och tränat på att hon inte ska dra, gick sådär! sen så sitter jag som sagt och skriver på nervsystemet, har typ 14 uppgifter kvar som jag ska göra idag, imorn ska vi träffas åh gå igenom allting och diskutera så vi är väl förberedda inför seminariumena på onsdag, ska redovisa både cellen och nervsystemet då! jösses..

förkylningen är lika som igår, hostar, täppt, ont i öronen men halsen är tbx! suck...


nä nu ska jag fortsätta skriva!
hejdå!

Av Evelina - 3 mars 2013 22:19

Håhå idag har jag bara kollat på skidåkning hela dan!

Började redan imorse klockan åtta med att se starten på vasaloppet åh där efter va de vasaloppet för hela slanten ända till klockan tolv för att se en av bröderna aukland till sist stå som vinnare, grattis! Härliga brinken kom fyra men de va bra ändå :) vid halv ett va de dags för herrarnas vmavslutning i val di fiemme åh fem-milen stog på schemat där grymt grymma Johan Olsson vann!!! Ledde stort större delen av loppet åh orka hela vägen in i mål! Grymt bra kämpat, va skit roligt att titta :D bragdguldet åh jerringpriset till Johan Olsson 2014!!, TACK!
Där efter va de herrarnas masstart i skidskytte i holmenkollen, oslo, där gick de inte lika bra för sverige men de gick ju åh titta ändå :)

Nu ikväll så har ja inte heller gjort så mkt, mest tagit de lugnt åh kurerat mig! Näsan e fortfarande täppt, hostan värre än vanligt åh börjer få ont i bröstet nu när jag hostar,men däremot är febern borta åh halsontet börjar även det ge med sig, bara öronen kvar sen nu då som garanterat är öronkatarr IGEN!!! Typ 3dje gången ja har de nu åh de e inte kul..

Nä nu e de Johan Falk så nu skiter jag i det här!
Hejdå

Av Evelina - 2 mars 2013 22:03

Lördag nurå åh klockan är före tio men jag ligger redan i sängen åh redo att sova!

Vakna vid åtta imorse åh då hade pappa vart upp åh hämtat Molly så jag skulle få sova längre, men när dom var ute på morronkissningen så smet hon så då ropa mamma ner mig för vi trodde att hon hade sprungit långt men precis när jag kom ner så hade pappa fått fast na :) så tog lite otrivin åh lite alvedon så gick ja upp åh la mig o kika på tv igen!
Annars ida ha ja inte gjort mkt, tittat påskidåkning, rivit lite tapeter åh kollat på tv, orkar inte göra så mkt!

Förkylningen håller fortfarande ett krampaktigt tag åh det ända som gett med sig är huvudvärken, eller ja febern försvann under natten men är nu tillbaka, örvärken är inte lika ihållande längre utan kmr lite då åh då men halsen,näsan åh hostan är bestående! Sen nu ikväll börja mitt märke efter sprutan vara riktigt ordentligt oxå, såg ju inte så fräscht ut! Har kort på de som ja visa mamma men vet inte direkt om de e nå åh visa! Hehe

Nä men nu orkar ja inte med det här längre!
Hejda

Av Evelina - 1 mars 2013 22:37

1 mars idag, redan!! Vart fan tog januari åh februari vägen om jag får fråga? Borta är dom iaf åh det enda vi har kvar är minnen!

Annars då, min tbcsprutas vaccination har börjat varas åh de gör ont som fan!Lika bra att ta de åh när man ändå håller på lixom!
Förkylningen har tagit ett starkare grepp om mig nu med en näsa som är heelt igentäppt, halsen kändes bättre idag men är nu tbx med fullkraft lika såörvärken! Nu har jag även lagt till huvudvärk åh hosta till listan åh som pricken över i så har även febern hittat till mig! Wohoo, not -.-
Idag har jag inte gjort ett skit, bara tagit det lugnt, pluggat lite åh rivit lite tapeter åh nu ikväll har ja legat som en klubbad oxe i soffan åh bara tyckt synd om mig själv åh käkat halstabletter varvat med godis, fick välja godis med omsorg ikväll, va typ en halstablett åh en godis sen gjorde halsen för ont igen så då blev de en halstablett igen åh ja ni fattar vinken :P
Nä nu orkar jag inte skriva nåt mer åh inte har ja nå mer åh säga heller!
Trevlig helg!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards