Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under april 2011

Av Evelina - 14 april 2011 20:54

Nu är klockan nio, och jag börjar för en gångs skull vara riktigt trött! :) tror jag snart ska gå åh sova, är ju skola imorn igen men nu äre ju sista dan innan helg! sen nästa vecka äre bara 4 dar :D grymt! :D

Iaf efter sen jag hade ätit pannkaka och vilat en stund så tog jag cykeln ut på en runda, och jag höll i princip samma fart hela vägen, så när jag hade typ 1 km kvar hem så var jag alldeles slutkörd, cyklade ju som en dåre upp för uppförsbackarna på fyrans växel, ganska stolt måste jag säga med tanke på min usla kondition xD, sen när jag kom hem så var det lagom att gå in åh kolla på reprisen av Big Brother, och då i varje reklam gjorde jag först , 45 sekunders utfall, vila 5, och sen 45 igen reklamen igenom, den andra var det 45 sekunders situps, vila 5 och sen 45 sekunder till, och i den tredje reklamen var det 45 sekunders armhävningar, vila 5, och 45 sekunder till och sen sista var det 15 sekunders planka , vila 10 och sen 15 sekunder till. :) så nu är man ganska skakis måste jag säga, har ju inte ätit eller druckit nåt sen ja träna så :P

Nä nu ska jag göra nåt annat!
 

Av Evelina - 14 april 2011 16:15

grymt fint väder de e ute idag, och just precis då så måste man sitta inne med en hel hög med läxor -.- inte kul alls! Men nu tänker jag ta en paus från läxandet och göra lite mat och SEN blir det till att gå ut, men då har väl solen försvunnit, med min vanliga otur..


Iaf idag så sluta vi halv ett, så då hämta mamma o pappa mig på skolan och sen så åkte vi hem. När jag kom hem så bakade jag först en sockerkaka och sen en vetekaka, men vet inte om jag lyckades med nån av dom xD smeten blev så konstig :S ,och sen klockan var typ två så har jag suttit med läxor, och jag har inte blivit klar med en enda än -.-


Åh nu är det spännande här, men anledningen till varför det är spännande kommer när det är klar! :D Åh då blire bara roligt istället :) hehe
Nä, mat vare ja!
 

Av Evelina - 13 april 2011 14:00

nu var det onsdag igen, skönt att halva veckan äntligen har gått :D


hittillls idag så har jag sett på teater , " vem älskar Tex Ritter? " och den var väl   hyffsat bra. sen efter det så var det tjugo minuters matte och sen lunch åh idag var det pannkaka, göttans!.sen hade vi idrottsprov och det gick väl ganska bra tkr ja! åh jag var väl klar en halv ett och nästa lektion börjar halv tre... suck!


jaa, undra va ja ska ja skriva mer? :S hmm... har en grym träningsvärk efter att ja cykla me min kusin igår, men det blir nog bättre eftersom jag ska cykla ikväll med! :)

Nä nu ska jag va social!

 

Av Evelina - 12 april 2011 10:57

Nu är klockan elva och jag sitter i en datasal på skolan och har arbetsmiljö och säkerhet! Fick nyss reda på provet som vi hade för någon vecka sen åh i arbetsmiljö, och jag fick 25 poäng av 29 :D Grymt glad!   

Hittills så har det väl inte hänt så mkt, har ju bara hunnit haft svenska och den satt jag och halv sov på så det var väl inte så smart :P

Sen efter skolan hämtar körlärarn upp mig :Ooch sen efter körningen blire till att åka hem åh käka åh sen gå ut åh gå en sväng med Maria, och efter det får man väl ta itu med läxhögen -.- Suck..


Nä nu ska jag fortsätta jobba


 

Av Evelina - 11 april 2011 20:23

så var det måndag igen då, och nu så har man en hel vecka framför sig igen.. suck! Men men det är väl la bara åh stå ut, är ju bara 1 och en halv vecka kvar nu så äre påsklov sen! :D härligt! och sen nästa vecka så kommer en kompis hem igen så det ska bli kul åh träffa henne! :)


Iaf så idag så har vi som vanligt haft en enda lektion från nio till halv tre.. men hade ett litet avbrott för utvecklingssamtal mitt upp i alltihop så det gick ju bra ändå, sen på slutet av dan så blev jag arg ett tag men det tänker jag inte gå in på här utan vill nån veta så skriv de då så tar jag det i ett låst inlägg.. Men iaf så gick jag och Susanne ner på köpingen på håltimmen och vi fick en välbehövlig pratstund om allt och inget! Otroligt roligt vare! :)

Åh sen när jag kom hem så käka ja, sen satte jag mig och gjorde klart sista fasen och den klara ja så skulle fira den med en springtur, börja lätt och springa 500 meter typ 80% av det jag orka, åh sen cykla hem och då är det först en raksträcka sen en backe, och jag höll samma fart hela vägen hem, men jag glömde ju såklart ta på mig knäskyddet så ja fastna ju såklart med foten i leran och vred knät så det höll på att hoppa ur led så fick slå tbx det! Gjorde ont som fan ett tag men nur är det bättre, lite stel bara så ska göra mina övningar nu!


Åh imorn äre först skola till 4 , sen köra med körskolan och sen hem, käka åh sen ut åh gå med Maria :) Sköjj! :D
Nä nu ska jag dra åh gö nå vettigare :P
Tjing!

Av Evelina - 10 april 2011 18:29

Jösses va jag har blivit beroende av det här;


  

Men det är ju så gott så man kan ju inte sluta äta det :O, enda sättet är väl att sluta köpa men det går ju inte det heller xD :)

Av Evelina - 10 april 2011 18:14

Först ska jag bara säga att jag hade en grymt rolig kväll igår! Var på 20 års fest för Zin! :D Det bjöds på god mat, massa skratt och grymma lekar! :D Men iaf så när festen börja närma sig sitt slut och dom andra skulle dra ut på krogen, så ringde jag efter skjuts och sen börja jag,Susanne,Johanna, Malin och Liselott gå hemåt.

Väl hemma så fick jag bädda in min säng, hade ju rivit ut den på morron för att jag skulle renbädda åh sen glömt bort det xD titta på svensson,svensson till jag somna och sen vakna ja efter ett tag åh gick upp åh stängde av tv;n.


Vakna halv elva idag, gick upp åh käka frukost, sen vid halv tolv drog jag och pappa iväg till brorsan åh elda lite skräp, var klar vid ett åh när vi kom hem så hade vi främmande, och jag som var skitig efter att ha vart där smet iväg ganska snabbt för att byta om :P, var ju alldeles lerig på benen, för man hade ju ställt ner säckarna på backen där de var lerigt och sen drog man de upp efter byxbenen xD, och ja sen åkte väl dom vid tre åh då satte jag mig med datorn där jag sitter än! Eller ja, de har väl blivit några avbrott från åh till med saker som ska göras!


Sen så var vi ju med Jazmine till veterinären i fredags, och då på kvällen var hon hyfsat pigg, låg ju nere med henne då på natten och allting var bra, och igår var hon väl hyffsat pigg och sprang åh lekte åh sånt där, men idag så är det inge bra alls, vill bara sova och hon går från ena stället till det andra för att sova åh när man lyfter na eller klappar na så bara skakar hon, hon vill inte ha någon mat och för att man ska få i hon vätska så får man ta en spruta som man fyller med vatten åh spruta in i munnen på na! vet inte alls va de e för fel, men blir hon inte bättre framåt tisdag/onsdag och ínte sämre så får vi väl åka tillbaks till veterinären åh kolla upp va de e!

 

Min stackars lilla tjej <3

Nä nu ska jag kolla på;
 

Tjing


Av Evelina - 9 april 2011 10:30

Så var det lördag igen då, och just nu så ligger jag på en madrass i mitt gamla rum och myser med Ludde, har legat nere i natt på grund av att Jazmine ju var hos veterinären igår, åh eftersom hon sover med mig så var det lika bra att jag sov nere i natt så hon slapp springa i trappen så mkt! :), men det har gått bra det åh!


Vakna iaf halv åtta idag, så så himla länge sov jag inte! men de brukar ju va så när man har vart upp till skolan kvart i sju, eller som i måndags, klockan sex..men ja kan inte direkt påstå att jag har hunnit gjort så mkt e.. hade tänkt gått en morgonpromenad med Ludde men de blåser så in i helvete, rent ut sagt så de känns inte så lockande. Får väl vänta till dess att det har mojnat lite grann :)
Men annars så blire bara lugnt idag, ska på 20 års fest ikväll så man måste ju ladda upp! :)


Titta vad jag vill ha nu;
 

:D ska nog ta åh köpa mig det där tror ja, synd att jag inte är 18 än bara :P


nä nu ska jag kolla på Andra avenyn! ´

tjing!  

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards