Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under januari 2012

Av Evelina - 5 januari 2012 18:17

Jag är med och tävlar om att vinna  en Iphone 4s!! :D


Jag tävlar hos DennisM och tävlingen hittar ni HÄR 


Var med ni oxå!


Av Evelina - 3 januari 2012 22:25

Sitter och tittar på SOS - en segelsällskapsresa nu! Ni vet, Stig Helmer!
Spelar nog ingen som helst roll hur många ggr man ser dom filmerna så är dom ju så otroligt bra varje gång, åh man skrattar åt samma sak varje gång! Man tycker ju att det borde bli tråkigt efter en sisådär 300 ggr men nej då, han lyckas varje gång :P haha! Ska nog ta åh köpa den senaste filmen med Stig-Helmer, vad var det den hette nu igen?

The Stig-Helmer story eller nåt sånt va? :)


Nu till en annan sak,

jag har nog aldrig ogillat snöväder så mycket som jag gör nu! Nu ska jag äntligen göra något annat än vad jag trodde att jag skulle göra det här lovet, och det är att åka åh hälsa på Sandra. Men nu är det ju osäkert om jag kommer kunna åka iväg, eftersom det har börjat snöa så förbaskat, nog för att det inte snöar så mkt, jag menar det vräker ju lixom inte ner men om det snöar lika hela natten så kommer det bli GANSKA mycket snö efter vägarna, och jag bor ju mitt ute i ingenstans eller va man kan säga så plogbilarna går ju inte så ofta här.. men men man får väl hoppas att det slutar och imorn när jag kommer hem så kan det bara få vrääääka ner så det blir flera dm, då gör det absolut ingenting! :D

Hoppas min önskan slår in! :)

Nu  ska jag fixa musik till mobilen så jag har något att sova till på bussen imorn! :)

Godnatt^^

Av Evelina - 3 januari 2012 18:28

Jösses, det är redan kvällen, om det fortsätter i den här takten så är det väl snart 2013! Herregud!
aja

idag hade jag ju tänkt att jag skulle gå upp tidigt för att gå en sån otroligt lång promenad med Takkos att både han och jag var helt slut när vi kom hem, men det blev bara en tanke. Jag vakna av att plogbilen åkte förbi när klockan var åtta, men då var jag så otroligt trött att jag bara vände på mig och somna om, vakna halv elva nästa gång! Sen donade jag på lite grann till halv ett då det var skidåkning, tour de ski!

Efter de var klart så åkte jag o mamma fram på byn köpte blommor till pappa som fyller år idag åh en till present!, sen hem och då tog jag med mig Takkos ut på en promenad, blev bara den vanliga rundan, hade ju börjat skymma när jag o mamma kom hem så!
Sen kom vi hem lagom till kvart i fyra då det var dags för skidåkning igen, men den här gången var de damerna som åkte! :)


Nu har jag precis pratat med Sandra o planerat lite inför morrondan, hoppas att inte stormen kommer hit bara så jag kommer iväg! sen om stormen kommer när jag redan är där ja då blir det ju också problem, men det ska nog gå åh lösa på nåt vis! :)

Nä nu ska ja gå åh äta smörgåstårta åh ladda systemkamera inför imorn! :D
Adjöken!

Av Evelina - 2 januari 2012 15:38

Första måndan på det nya året! Känns bra måste jag säga! :)


Iaf så idag så vakna ja av att mamma ropa åh fråga om jag hade Jazmine uppe hos mig, så känner mig för med fötterna åh får ett bett i foten och ropar tillbaka att visst var hon där. somnar om och vaknar 5 minuter senare av att mamma ropar igen åh undrar vilken av katterna det är som ligger där uppe egentligen,eftersom det visade sig att Jazmine låg nere, så tänder med lampan och sätter mig upp åh tittar och då är det ju den här sötnosen som ligger där;

 
Det är ju Finduuus! :D hihi! :) buspojken hade öppnat dörren och lyckats på nått vis buttat igen den igen och smygit sig upp i sängen åh lagt sig! :) Min bebis <3


Annars så har jag inte gjort ett skit idag, men senare ikväll ska jag rensa ur skrivbordet på en massa skit, åsså ska ja göra en smörgåstårta till pappa som fyller år imorn, den blir godast om fyllningen får stå över natten! :)

Nu ska jag spela cs!
Adjö!

Av Evelina - 1 januari 2012 18:07

Januari

var väldigt kall och det va mkt snö så det var mkt skidåkning som stog på shcemat!
köpte mig ett hopprep som jag ska börja använda nu igen när jag börjar med träningen nästa vecka

tillsammans med Malin och Susanne, det är ju vårat projektarbete! :) Sen börja jag med mitt körkort

börja teorin den 18 januari och hade min första körlektion den 26 januari! :) både mamma o pappa fyllde år :)

   

Februari

Jag hade praktik på sjukhuset under hela februari, det var riktigt kul! Var nog den roligaste praktiken

hittills eftersom man fick ta mkt eget ansvar och man blev bara tilldelad ngra rum som man skulle ha

ansvar för resten av dagen så det var jättekul! :) Körkortet rullade på, och det var fortsatt kallt.

Det var även 3 år sedan underbaraste Jack lämnade oss <3 men även 3 år sen vi fick hans

bror, underbaraste Takkos, som är min lilla älskling! <3

 

Mars

Ludde fyllde 10 år, min lilla grabb <3, jag hade sportlov och sen var jag i skolan som vanligt igen.

Kan inte komma ihåg att det var så himla mycket som jag gjorde i Mars?, jo jag var ju på ett studiebesök

till Uppsala, på universitetet där och lyssna på Ulrika Bergman, ni vet Annika i Eva o Adam! :)

   

April

Findus och Takkos fyllde båda 4 år :) 20 års fest för Zin i klassen :), Maria fyllde oxå år. sen var Jazmine på sitt

första vetrinärbesök, åh blev sövd, lite slö ngn dag efteråt sen var hon fit for fight igen! :)
18 april så föddes lilla Mirabell, morfar var här under påskhelgen, sista gången han var hemma en storhelg <3

 

Maj

Jag fyllde 18 år! :D och Nisse blev 14! Samtidigt som maj var en härlig månad för att jag fyller år, så var

de även en hemsk månad, den 19 maj så förlorade min kusin kampen emot cancern. Den 27 maj gjorde ja

halkbanan, grymt roligt vare! På kvällen, klockan 19, somnade morfar in lugnt och stilla.  

 

Juni

Jag klarade mitt körkort den 28 juni! :D,  slutade tvåan på gymnasiet med betyg som jag var nöjda med.

Jag började sommarjobba på äldreboendet på byn, i tre veckor och tjänade på det 7200 kr, kanon!

Den 3 juni så var jag på begravning av min kusin, och den 17 juni på morfars.

Träffade även mina släktingar från Norrköping som var hit för att gå på morfars begravning!


Juli

Sommarlov, och jag njuter för fulla muggar! :D Jag köpte mig en egen soffa, blev en bäddsoffa

med divan! :) sen så gjorde jag även min första ridtur på ett år, gick kanon! Jag, Viola och Cecilia

red en låångtur också, jättemysigt! :D

 

Augusti

Jag och pappa var iväg på en båtresa till Finland med pappas jobb, var skitroligt! Åkte fredagen den 5 augusti

och kom hem söndagen den 7 augusti!  Skulle vilja åka båt en gång till jag faktiskt! :)  Började i skolan

igen, TREAN otroligt! :D andra dagen i skolan så beställde vi studentkläderna, det börjar närma sig!
På lekdagen som vi har, eller inspark för ettorna om man hellre vill säga det, så hade jag Ludde med mig

och han skötte sig exemplariskt, satt stolt i mitten av ringen och titta på alla som stog runt om! :D  Min lille bubbe <3

   

September

Hade min tredje praktik av fyra, och den första i trean! Var på ett ställe där dom var dubbeldiagnostiserad!
var faktiskt riktigt roligt om jag får säga det själv! :) hehe, Var på bio och kolla på jägarna 2 med brorsan och Maria!

riktigt bra film faktiskt!

 

Oktober

Jazmine blev 2 år! :D jag hade praktik, ngn vecka in i oktober. Ja var med brorsan och jaga älg, var med

en dag när han gick med Takkos, tkr de e så tråkigt att sitta på pass, och just den här dagen så fick brorsan skjuta

en tiotaggare! Snacka om att man har tur ibland! Sen hade ju Takkos vart lite jollig och ville vara efter vägarna, men

när jag var med så sprang han så snällt inne i skogen hela tiden! Duktiga han <3

   

November
Brorsan fyllde år. Jag var nere i Stockholm med tre kompisar, vi var på Stockholm international horse show.
grymt roligt var det och jag skulle lätt kunna åka dit nästa år igen! :D Var även på mässan åh kika, men de

blev bara en refelxväst till Takkos för jag kunde aldrig bestämma mig om vad jag ville köpa! Var ner till Sandra

åh hälsade på oxå! :)

     

December

Skolan sluta den 22 december. Stormen Dagmar var här på besök, och hade sönder Takkos hundgård, han hade

verkligen änglavakt! min lilla älskling <3. Hände inte så mycket mer under december än det här!

   

Av Evelina - 1 januari 2012 15:21

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? – ja jag skaffade körkortet!
 

Höll du några av dina nyårslöften? - tror inte jag hade några?


Vad är 2012´s löften? -  Börja träna! :)
 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? japp :)
 

Dog någon som stod dig nära? - ja! min älskade moffar 


Vilka länder besökte du? - Finland!


Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? – Kärlek kanske :P  näe ja vet inte!

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? – 19 maj, 27 maj, 4 juni

Vad var din största framgång 2011? – att jag klara körkortet! :D

Största misstaget? - kommer inte på nå misstag just nu iaf!

Har du varit sjuk eller skadat dig? –hahaha, vad tror ni själva? det är lixom mig ni frågar :P

Bästa köpet? –  soffan! :D

Vad spenderade du mest pengar på? –  hmm.. vet inte, men det är väl familjen elr djuren :P

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011?-  what are words - chris medina, Helen Sjöholm - som en bro över mörka vatten, var jag går i skogar, berg och dalar <- morfars favoritlåt som sjöngs på hans begravning <3

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? – ledsnare!

Vad önskar du att du gjort mer? – umgåts mer med älskade morfar <3 och älskade kusin <3

Vad önskar du att du gjort mindre? –  ingen aning!

Hur tillbringade du julen?–  hemma me mamma,pappa, brorsan och Maria! :)

Blev du kär i år?– Var lite i början av året men de slockna!

Favoritprogram på TV? – Big Brother o Bonde söker fru!

Bästa boken du läste i år? -  Varför gråter inte Emma?

Största musikaliska upptäckten? - Jag kan vissla hela låtar :P

Något du önskade dig och fick när du fyllde år? – jajjamen!
 

Något du önskade dig men inte fick? - jag fick allt jag önska mig!

Vad gjorde du på din födelsedag 2011? - först var ja på skolan, sen på kvällen var brorsan och Maria o fira mig, sen dagen efter på fredagen så var kusinerna här och senare under kvällen kom även morbror och moster som hade vart med morfar på sjukhuset, han var med oss fast inte närvarande, älskade du<3

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? –  Jaa!

Hur skulle du beskriva din stil år 2011? – Som min egen? xD ingen aning!

Hur vill du 2012 ska bli? - de ska bli bra nog mkt bättre än 2011, 2012 ska bli MITT år och allt ska gå MIN väg! så det så!

Av Evelina - 1 januari 2012 14:47

Nu var det 2012 åh då! :) Känns bra!

åh om jag ska vara helt ärlig så glömde jag faktiskt bort att blogga igår, blir de när man inte har tid att sitta med datorn, och har man ingen mobil att blogga ifrån så blir det så där! Men ja blogga ju faktiskt tre ggr i  torsdags så ja får skylla på det :P haha


iaf då så igår då så var det ju som sagt nyårsafton, och den firades ett tag med ngra fina vänner innan jag åkte hem o fira in det nya året med mamma åh pappa åh mitt lilla asplöv
 

Luddis <3

Sen så gjorde jag väl inte så mkt mer på dan, tog det lite lugnt, var till Walle åh myste lite med han och ja inge märkvärdigt :)

Idag så gör jag heller inte så mkt, bara tar det lugnt! Tänkte gå ut åh gå med Takkos idag, men så fastna jag ju framför ett korsord och sen framför tv;n och nu börjar det mörkna så nu är det inge kul åh gå..Men får gå en långpromenad med han imorn istället då! :)
Nä nu ska jag göra en årskrönika!
Adjö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards