Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Evelina - 3 november 2011 18:15

Här har det bloggas flitigt idag må jag säga, väldigt stolt över mig själv faktiskt! :) Sen om jag har skrivit ngt intressant överhuvudtaget idag det vet jag inte, men det hoppas jag! :) Tänk om man kunde få fortsätta skriva så här flitigt, ångrar mig faktiskt att jag köpte mig den där mobilen jag har nu och inte en htc elr liknande för att ha android, för tänk va lätt det har gått att blogga direkt nåt kul händer. Iofs så skulle jag ju kunna skicka ett sms/mms inlägg, men det känns lite onödigt att betala 5 spänn per inlägg, när man betalar en summa för appen och får använda hur många ggr som helst. Men men ska väl inte klaga kanske.


Iaf så blev det bara en promenad med Takkos idag, tog en lite längre promenad med han idag då jag hade lite dåligt samvete för att bara gått med han en gång under lovet och förut så brukade vi ta långa promenader varje dag han åh jag när jag hade lov. men inte nu inte! :( men får försöka kompensera det till veckan då :) åh gå innan skolan och efter skolan dom dagar jag börjar sent eller slutar tidigt! :)

Nu ska jag överge datorn för att gå åh lägga mig o kolla på en film, tror huvvet sprängs snart! Kanske dags att ringa åh beställa en synundersökning? men ett tag till står jag väl ut, har jag stått ut så länge så kan jag väl göra det ngn vecka till då! :P
Nä!
Adios!

Av Evelina - 3 november 2011 14:33

Nu har jag snart gjort klart alla måsten som jag hade idag!
Jag har städat, diskat, tagit reda på tvätten, rensat kattlådan, planerat maten - efter den är gjord och disken är borta har jag gjort klart allting jag skulle ha gjort idag,eller ja jag ska ju tvätta handdukarna också och tumla dom så efter DET är klart så är jag klar! blir väl typ ikväll ngn gång :P

Men nu ska jag ta en paus från alla måsten och ta en promenad med min stora pojk!

 

och sen blir det nog även en promenad med min lilla pojk!
 

Mattes älsklingar   

Adios!

Av Evelina - 3 november 2011 13:15

Måste bara berätta om en rolig sak som hände nyss!
Jag var ute och ruskade mattor och Ludde var ute på gräsmattan, så kommer postbilen och ska lämna posten, så Ludde springer mot postlådan och börjar skälla, så postkörarn pratar lite grann med han medans han rullar fram till postlådan. Åh när bilen står still så ställer sig Ludde emot staketet och skäller som en galning, så postkörarn verkar bli rädd så han slänger ner posten i lådan och vrålgasar därifrån!
Åh jag stog på bron åh skratta! haha, såg ju lite kul ut men det är ju synd om postkörarn om han verkligen blev rädd för Ludde eller om han alltid brukar slänga ner posten i lådorna och gasar snabbt därifrån!

aja jag fick mig ett gott skratt iaf! dock på en annan persons bekostnad!
Adios!

Av Evelina - 3 november 2011 12:52

Att jag aldrig lär mig att jag inte ska sätta mig framför datan innan jag har gjort det jag ska.. nu är klockan lixom ett och jag har inte gjort ett skit av det jag ska göra idag! Känns som att det kommer ta ett tag till innan jag kommer igång åh!
Sen kom jag ju på att det är jag som gör maten idag ,så nur är ju frågan! Vad fan ska man äta?!
Ngn som har nåt förslag?! Bara det inte är fisk så tar jag emot alla tips som kommer! :D


Ha en trevlig dag!
Adios!

Av Evelina - 3 november 2011 12:11

Torsdag idag då, och näst sista dagen på lovet, buhuu! kan lätt ha lov i typ 2 veckor till eller nå sånt!
men någonting positivt är att det bara är 4 veckor kvar till advent, vilket betyder 4 veckor kvar till Stockholm international horse show :D Fan va gött! Skulle ju vilja haft bloggplatsens app så jag kunde ha uppdaterat medan jag var där, men nu är det ju som så att jag inte har ngn iphone eller android, åtminstonde kan jag inte ha androidapparna på min telefon! xD Så det sprack ju, men får väl kanske lösa det på ngt vis!

iaf så idag så ska jag städa också tänkte jag gå ut med hundarna en sväng, men det får nog bli två rundor istället för en eftersom det inte går att ta både Takkos och Ludde samtidig! Tro mig, jag har försökt, de funka kanske i tre hundra meter sen gick de inte längre, så det var bara att ringa efter ngn som kunde komma åh hämta den ena och eftersom att varken mamma eller pappa är hemma idag åh brorsan sover som jobbat natt så tänker jag inte försöka mig på ngt sådant igen :P

Nä nu ska jag göra lite grejjer innan det är dags att sätta igång med städningen.

Adios!

Av Evelina - 3 november 2011 11:41

Igår var det onsdag, mitten av veckan, lillördag och jag skulle ut på äventyr!

Vakna av larmet kvart i sju efter drygt 5 timmars sömn ! klev upp åh gick in i duschen. Sen vid en åtta så åkte jag fram på byn för att därifrån ta bussen till Lightvalley, fick sitta åh vänta där en stund innan bussen till Hudik kom.

 Vid tio så var jag framme i Hudik och då mötte Sandra och barnen upp mig där och sen åkte vi hem till henne :)
Sen prata vi, spelade spel på datorn, la dom två minsta för att sova middag och sen gick vi ner i köket för att käka lunch och sen göra armband och bygga pärlplattor med Thindra :) När allihop var vaken igen så gick vi iväg till Borgaparken och lekte lite där :)

Efter vi vart där ett tag så gick vi hem igen och jag fotade Mirabell lite grann, bilder kommer sen :) åh sen bara donade vi på lite grann tills dess att jag skulle åka hem klockan 18!

Tack Sandra,Thindra,Justin & Mirabell för en otroligt rolig dag! :D

 
Sandra, vi glömde bort att förnya den här bilden också :P Ytterligare en grej

vi ska göra nästa gång vi ses :P hehe

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards