Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 18 november 2011

Av Evelina - 18 november 2011 16:05

Idag då så var det äntligen dags. Efter snart fyra års (blir fyra i februari) väntan så fick jag äntligen ge mig ut på en intervallträning igen! :D För nu har mitt knä vart så pass bra så lång tid så nu var det bara att köra! Hade jag haft ont i knä förra veckan typ så hade det inte gått att köra det här idag, men det gjorde det och jag är sååå lycklig! :D

Iaf så körde jag intervalls träning i nästan 3 km, var typ 2.99 när jag vek in för att gå/springa den vanlig rundan som är på 2.5 km. och då sprang jag första ganska snabbt, kanske 80% av maxhastighet hela tiden en sträcka och sen tog jag i 100% när jag kom till en ganska brant uppförsbacke, och sen sprang jag nerför. Sen gick jag i snabbtakt till nästa backe kom, då gjorde jag samma sak där och sen jogga jag lite grann innan jag rusha uppför sista knixen innan man kommer hem.
Så nu är jag väldigt nöjd med mig själv, och att jag orkade! :) Blev förvånad faktiskt. Men jag har glömt bort vad man ska äta efter att man har tränat både styrka och konditon, någon som kan ge lite tips? Drack vatten och åt en mosad banan nu när jag kom hem. Bra elr dåligt val?


Igår så gick jag en promenad med Takkos på typ 5 km, fast sprang sista biten med han också då för jag blev tvungen att skynda mig för att maria skulle hämta mig så skulle vi iväg åh köpa present till broder, sen kom jag väl hem en halv sju typ. Så skrev lite på en läxa då och sen så spelade jag o pappa bingolotto. Men ingen vinst. Suck. Sen titta jag lite på skärgårdsdoktorn innan det var dags att sova.


Åh idag har jag vart på skolan åh haft religion och social omsorg, sen när jag kom till lightvalley så lyste bensinlampan, så innan jag kunde åka hem så fick jag åka iväg åh tanka, så då kände man sig vuxen kan jag meddela :P Dyrt men roligt var det! :) hehe.

Nä nu ska jag gå åh göra mat. Blir pannkaka idag. Kanske man inte får äta när man ändrar sin kost men det skiter jag i nu, jag vill ha pannkaka! Punkt.

Adios!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards