Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Evelina - 12 oktober 2012 18:08

Fredag idag och även idag stog jakt på schemat :) Såå kul!


iaf då så börja dagen redan kvart över sex imorse, så klev upp då åh klädde på mig åh käka frukost åh sen vänta ja på att broder skulle komma till en halv åtta! Även Takkos skulle ju vara med idag, så det skulle bli en heldag travandes i skogen! :) I början så fick ju han gå i koppel eftersom det var så nära husen vi gick, åh sen när det var dags att släppa han så sprang han i väg men sen upptäckte vi på gps;en att han vände och var på väg tillbaka till husen!! Så det var bara att vända åh gå åh hämta han på en gårdsplan,så gjorde vi ett nytt försök åh då gick vi en bra bit in i skogen innan vi släppte han men han har sprang än en gång iväg till husen, så då gick jag o hämta bilen medans Hans skulle försöka få in han. Åh jag som redan då hade skavsår var ju väldigt glad över att få sitta en stund :P Så tog mig till bilen sen blev det att åka åh leta reda på först Takkos men sen även Hans :Pmen jag hitta dom bägge två på en gång, tur det!


Sen skulle vi ju spåra en älg med Takkos åh se om vi fick tag i den, och när han kände lukten så blev det en väldig fart på han, och han var jätteduktig, synd att älgen hade vadat över ån bara! Sen sågickdet juriktigt bra ett tag och han skötte sig exemplariskt, sprang en runda för att sen komma tillbaka till oss och det är ju precis som han ska göra,men så sprang han emot husen två gånger till men då väntade vi  bara och se vad han skulle göra och då vände han ju o kom tillbaka! :) Duktiga killen!


Men en sak kom vi fram till idag, vi funderade på varför han hade vart så ofokuserad på morron åh inte velat lyssna, för han sprang lixom i panik. Så kom vi fram till att han nog är skotträdd, för innan vi skulle släppa han första gången så sköt dom en älg och det small ju som fan, så till o med jag hoppa högt upp i luften, och då blev han ju livrädd och sen var det som att vi inte fick någon kontakt med han! Men sen framåt förmiddan efter jag hade suttit åh pratat med han ett tag och myst lite så vart det bättre åh han lyssna mer, så jag tror att det har med skottet att göra!  Lilla gubben <3

Jaa åh dagens resultat blev två gigantiska skavsår och en sträckt ljumske, så min plan om att jaga även imorn sprack.. har jag tur så kan jag göra det på söndag, får se hur skavsåren utvecklar sig! Blir dom bättre så jagar jag annars får jag väl vänta till nästa helg då! Men de e låååångt dit!


nä nu ska jag kolla farmen!
adjöö!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards