Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under februari 2013

Av Evelina - 19 februari 2013 20:30

Tisdag idag då åh idag så har de vart skola!

Gick upp kvart i sju imorse åh fick hämtning vid åtta! For iväg på cul åh hade seminarium från halv tio till halv tre!
Kom hem vid fyra så käka mat då åh sen nu ikväll har jag o mamma vare åh hälsa på brorsan! Mkt prins&fastermysblev de åh jag älskare! U N D E R B A R T ! ! !

Nu har jag precis kommit hem åh Molly har fått sitt sista kvällsmål, blev liiite senare idag men det gör ju inte så mkt det heller! :)
Imorn är de onsdag åh jag e ledig åh funderar på om jag ska flörta lite med mamma så hon åh pappa hämtar ner Molly imornbitti så kan jag sova lite längre :) höhö! Ut åh åka skidor ska jag oxå göra imorn åh börja skriva på sista uppgiften i första kursen :)

Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva för nå mer åsså ska jag snart gå åh sova är så sjukt trött!
Godnatt^^

Av Evelina - 18 februari 2013 22:17

Måndag idag åh idag har jag vart leeedig :) skönt!

Idag så har jag inte gjort så mkt, pluggat lite åh åkt skidor, åkte två varv idag, tog 46 min för två varv åh åkte 23 minuter per varv! Liiite snabbare så har jag klarat mitt mål :)

Nu ikväll har jag inte gjort så mkt, tage de lugnt åh vilat mitt onda knä!
Nu ska jag ta åh ta lite piller så jag kan sova i natt åh hoppas att knävärken är putsväck!
Godnatt!

Av Evelina - 17 februari 2013 22:29

Jösses va trött jag e! Tar på krafterna att jobba!

Idag fick jag sova till klockan nio för lilla Molly, sen orka ja inte göra nå innan jag skulle åka åh jobba så låg bara åh titta på tv på slalom åh skidåkning åsså jobba ja mellan 12-21 :)

Nu så ligger jag i sängen och tittar på Johan Falk - GSI, sååå bra!har sett denflera ggr åh ändå tkr ja om den :D men de förståa grymma Jakob Eklund e ju me åh snygga Joel Kinnaman,vad kan gå fel då lixom? :)
Nä nu ska jag fortsätta kolla!
Adjö

Av Evelina - 16 februari 2013 22:54

Idag har jag vare hundägare i 3 månader :) för 3 månader sen idag så flytta Molly hem till mig :) ?

Idag har jag jobbat, jobba sju - tolv först, så for jag hem, titta på skidåkning både på längden åh på tvären, sen gick ja ut åh gick med Molly åh pappa åh därefter så tog jag åh möblera om i bokhyllan innan jag for iväg åh jobba 16 - 22

Igår jobbade jag oxå, fast 15-21 åh på dan så gjorde jag inte så mkt, mådde inge bra så tog de bara lugnt så jag skulle klara av att jobba hela helgen :) men iaf så glömdes bloggen bort igår åh de va drf de inte blev nå inlägg igår :)

Nä nu ska jag ta åh kolla på skilda världar innan de e dags att sova, jobb imorn igen 12-21 :)
Godnatt^^

Av Evelina - 14 februari 2013 19:25

Idag är det 14 februari och med det är det alla hjärtans dag! :)


idag då så har jag inte gjort så mycket, sov till nio, satte mig med datorn och börja kika på rapporten som ska göras. Tog en paus vid elva åh for iväg åh åkte skidor med Maria, skönt att komma iväg åh röra på sig  men de var lite halvjobbigt uppför backen idag men annars så gick det bra! Men vi hade ju hållit ett högt tempo åh sen start åh backen kommer i slutet så det var väl inte undra på heller, vi klarade nästan mitt ena mål för i vinter. Eller ja egentligen gjorde vi det om man räknar bort de 2 minuter vi tog en paus uppe på toppen av backen men jag glömde pausa mätarn då :P hehe! så då räknas inte det :)  

sen när hon hade skjutsat hem mig så duscha ja åsså satte jag mig med rapporten igen, men då stog det still åh det gick inte att få ner ett endaste litet ord. Allt lät bara fel så jag la ifrån mig allting och gick åh ringde åh träta lite på Dialect men det lönade sig iaf :)


nu ikväll så har jag skrivit klart resultatdelen på rapporten så det känns bra, bara diskussionsdelen som fattas nu så är den klar! Skönt :) sen så är de bara utvecklingspsykologi kvar som ska läsas sen så är den här kursen klar :)


Nä nu ska jag ta och kolla på farmen!

hare bra!

adjö!


Av Evelina - 13 februari 2013 20:14

Idag är det onsdag och idag så ringde klockan 4,30 så då va de bara att hoppa upp åh ställa sig iordning för att ta 6 tåget till Gävle!

På skolan hade vi handledning av examinationsuppgifterna i en timme åh sen satt vi åh skrev på rapporten åh ska nog skriva klart den imorron :) sen så hade vi metodövningar åh dr va riktigt roligt faktiskt! Blev mkt skratt iaf :) hehe! Sen så sluta vi klockan tre så kunde vi åka 16;15 tåget hem så va hemma vid halv sju! :)

Nu så gör ja inte så mkt, har tittat på farmen åh koller på sveriges mästerkock nu :)
Nä nu så skriker Molly så nu ska väl hon ut!
Ha en trevlig kväll,
Adjö!

Av Evelina - 12 februari 2013 18:31

Tisdag och idag är det fettisdan och det brukar betyda semla, dock hatar jag mandelmassan så jag äter bulle med grädde! Funkar bra det med när man inte orkar med att göra egna och det gjorde jag inte idag!


Idag då så har ja vart iväg åh åkt skidor med Maria och brorsan, Zeb fick vara hemma med farfar/pappa åh mysa med han :) alla skulle testa sina nya skidor, och brorsan tyckte sina var så jobbiga att åka på, dom var så bakhala så efter ca halva rundan erbjöd jag mig att byta med honom och herrejävlar va bakhala dom var, gick inte ens att diagonala! Träta lite grann fram tills vi kom på att dom var ovallade :P haha jösses! Så aldrig mer ovallade skidor iaf :P  Sen så när dom skulle åka hem fråga jag om inte Zeb fick stanna kvar en stund, och det fick han ju! Så då blev det prins&fastermys på hög nivå! Underbart! :D


annars så nu ikv har ja vart ute åh gått med Molly, full fart som vanligt och hon har börjat dra så otroligt! men det ska nog gå att tränas bort det med :)

ja vad har jag mer att berätta? jooo det är ju den 12 februari idag och det betyder ju att jag har namnsdag! Så grattis till mig! :D hehe!


nä nu ska jag spela candy crush!

hare bra

hejda!

 

Av Evelina - 11 februari 2013 18:04

Idag är det måndag igen och en ny vecka :)


Även idag hade jag o Molly sovmorron till klockan va kvart i nio, blir jobbigt den dan hon vill upp vid sju igen :P haha!

Sen så efter frukost och allt så tog jag med mig Molly ut på en promenad runt byn, hemma igen så gick jag in med Molly åh tog med mig Takkos ut på en promenad :) Duktiga var dom båda två åh nöjda blev dom skulle ja tro, såg så ut iaf :) En som inte blev nöjd var jag, för jag lyckades få skavsår FAST jag hade väl tejpade hälar + ett par särskilda strumpor som är skavsårsförebyggande! Typiskt!


Annars idag så har jag vare fram på byn åh hämtat hem mina skidor, åh dom var ju bra nog mkt kortare än dom andra jag har så det var ju lite lustigt! Så nu ska jag testa dom imorron åh hoppas att skidspåret är uppkört :) Vägrar att åka i ett ouppkört spår igen, iaf om det blåser! När jag åkte igår så blåste det motvind hela tiden och skidspåret var inte uppkört, jösses va jobbigt det var!


Nä nu ska jag kika runt lite grann åh inte har ja nå mer åh berätta heller!
Så ha en fortsatt trevlig måndagkväll!

hejda!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards