Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 25 december 2011

Av Evelina - 25 december 2011 23:57

Igår då så var de ju julafton, för den som har missat derå! :P haha! Tror jag inte det är ngn som har gjort men aja, skitsamma! :P

iaf så efter det att jag blogga här igår, så lade jag o pappa alla julklappar under granen, och sen satt jag o spela lite super mario! :) Senare så kom brorsan och vi fixade lite fika lagom tills dess att Kalle Anka börja klockan 3 åh då kom mamma hem åh, eller ja strax efter då :) Även fast man har tittat på Kalle åh man kan varje replik åh vet precis va det är som kommer så måste man titta på det ändå, så det så! Den traditionen kommer jag ALDRIG att bryta! :D, Sen så när kalle var slut vid fyra så gick jag ut åh tände lyktorna åh marschallerna åh sen vänta vi på att Maria skulle komma så vi kunde äta!

Efter vi ätit så tog jag reda på disken och dom andra gick o satte sig o kolla på tv, på tomten, erbjöd mig själv för tkr att tomten har börjat bli ganska långtråkig, så hoppa över den i år åh hoppas att den går att se nästa år, missa ju "Kan du vissla, Johanna?" åh så var lite sur :P haha!
Efter tomten var slut och vi hade tittat på ngt program där man följde med en hund under ett helt år, ingen aning om vad det var för något så åt vi efterrätt, Ris A la malta! :) Göttans! Sen var det tv igen :P

Efter Karl-Bertil Jonssons julafton var slut vid en halv åtta så var det dags att dela ut julklapparna! :) Åh vad jag fick kommer ni att få se antingen imorn eller någon dag senare, ska knäppa kort på allt åh fixa först! :) Efter alla julklappar var öppnade och vi städat upp åh slängt papperet i en sopsäck så kolla vi på Pistvakt  - Julen 73, grymt bra äre! Fika efter det.


Sen när brorsan och Maria hade åkt hem så gick jag,mamma o pappa åh satte oss åh kolla på sällskapsresan, så grymt bra varje gång! :D hihi, så jag gick väl åh la mig efter det var slut åh kolla på en film, sen vakna ja när videon spolade tillbaka åh det var ett herrans levende på apparaten :P haha och sen var jag pigg så låg åh läste lite grann åh släckte ja kvart i två typ!


Nu blev det här ett väldigt långt inlägg, men det får ni faktiskt stå ut med! :) Har ju vart duktig nu åh skrivit ganska korta inlägg så länge så måste kanske bryta trenden ;) haha! :)
Nä, nu ska jag kolla på pistvakt!
Adjöken!

Av Evelina - 25 december 2011 23:51

Ja nu har ju Dagmar kommit på besök oxå! Stormen Dagmar asså! Så nu antar jag att det blir en sömnlös natt till natten! Men men, tur att man har lite böcker att läsa åh att man fått filmer i julklapp så att man har ngt att kolla på :P haha!
Vet inte riktigt vad det är för fel, men jag blir alltid pigg så fort det blir storm och det blåser som fan så att man tror att taket ska blåsa av! Ingen aning om varför men så är det.


Åh nu tog det i som fan åh blåste åh sen small det ngt utanför här, men Ludde är tyst så det är nog ingen idé att oroa han, blir bara jobbigare det antar jag! Så blir väl till att vänta åh se, vi har iaf tagit ner lycktorna så att de kan inte flyga i backen iaf!


Nä om man kanske ska ta o blogga lite grann om julaftonskvällen när jag ändå håller på lixom! :)
Adjöken!

Av Evelina - 25 december 2011 21:17

Så var juldagen över snart åh då, så nu är de bara annandan kvar åh sen var julhelgen över för i år! Sorgligt men sant!

idag så har det vart en slappdag rätt igenom! Mamma väckte mig halv tolv, så gick upp då åh fixa till mig sen fixa ja en toast som jag tog med mig till tv;n där det var Harry Potter och fången från Azkaban! Efter den var slut så zappade jag igenom några kanaler och hamnade på fyran där Ensam hemma visades, så kom både mamma o pappa åh titta på den. Direkt efter så var det dags för tvåan, när Kevin kom bort i New York ni vet! :)

Vad har jag gjort mer idag?, skjutsat brorsan o Maria till hennes syster, käkat julmat IGEN och jaa tittat på tv! :)
Julmat och tvtittning är vad som står på shcemat varje juldag, varje år så det blir som en tradition det! :)


Nä nu ska jag gå åh äta glass! :P
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Adjöken!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards