Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Evelina - 6 januari 2013 19:57

Den här dagen har tillbringats i soffan framför tv:n, för idag var det avgörandet på tour de skii och de skulle klättra uppför monsterbacken och det är ju alltid lika roligt och titta på! :D


annars så började dagen klockan halv sex imorse men jag lyckades få Molly att somna om till halv nio ändå efter det att vi hade vart ute en sväng! Sen så efter det att vi hade tittat på skidåkningen så drog jag på Molly en reflexväst och en på mig själv så gick vi ut på en liten promenad, och nu är hon ju riktigt duktig på att gå i koppel :) Min lilla tjej <3


nu ikväll så har jag kämpat med att få klart årskrönikan och äntligen är den färdig! tog sin lilla tid men nu så! så då tänker jag banne mig ta och belöna mig med lite glass, börjar ju få ont i halsen oxå, suck.Sen eftersom min hals är så udda så det enda som hjälper mot halsont är glass, om man inte äter en förpackning halstabletter förstås! men det har jag ingen lust med om man säger så!


nä nu ska jag ta Molly under armen och gå ner och fika lite med mamma o pappa, hon har ju lärt sig att gå upp för trappen men nerför är läskigt men tur är väl det för hon ska ju inte gå så mycket i trappen än! Sen ikväll så har hon lärt sig att hoppa upp i  min soffa, hehe, stortjejen <3


just ja, håller fortfarande på att fundera på om jag ska köpa en surfplatta eller inte, men vad tycker ni? ska jag köpa en iPad 2 eller en Samsung Galaxy tab 2? Snälla hjälp mig, jag är helt förvirrad och jag skulle vilja ha det här ur världen innan skolan börjar och det gör den ju om två veckor!


nä nu ska jag gå åh kolla på så ska det låta, var ju det åh kom jag på!

ha en fortsatt trevlig kväll!

adjö!

Av Evelina - 6 januari 2013 19:45

Januari

Januarimånad bestog mest utav skola, stress för att hinna med allting som skulle göras! Började med projektarbetet som var träning, tillsammans med Malin och Susanne! =) Tränade mkt och åkte skidor! Sen så kommer jag inte riktigt ihåg om det var så mycket mer jag gjorde under januari, pappa o mamma fyllde år.
   



Februari
Hade min sista praktik, som var på hälsocentralen på byn :) Hade även fältstudiedagar på ambulansen, BB i Hudik, BVC och med distriktsköterskorna. Tränade på som bara den, fick känna på hur kroppen blir när man blir övertränad och det är inte kul kan jag ju säga! Handledarn blev lite chockad när han fick se hur mkt jag tränade varje vecka, så mycket och ofta tränade inte ens han när han var bandyproffs :P hehe, så inte undra på att min kropp sa ifrån! Men jag lyckades iaf ganska bra ändå, -40 cm på kroppen och -9kg på vågen! Yeah! Så om jag hade tränat som man skulle redan från början hade det nog gått ännu bättre! :)


Min älskade Ludde blev dålig, och vi fick diagnosen njursvikt. Hur länge skulle han klara sig? veckor, månader, år? Ja, det fick vi se. Min älskade bästa vän<3
   

Fick reda på att jag skulle bli faster i oktober 2012 :) <3

Mars

Ludde fyllde 11 år, min lilla pojk <3
Jag låg däckad i en vecka i världens influensa, 40 graders feber i typ 3 dagar i sträck för att sedan vara kvar på ca 38 i 6 dagar till, jobbigt! Men annars så var det mest skola och att hinna klart med alla grejjer i tid så att man låg i fas och inte behövde ha så himla mkt att göra på slutet! :) funkade rätt bra faktiskt! Fixade sommarjobbet så det var klart inför sommarn :)

  


April

Jag tillbringade väldigt mycket tid tillsammans med Evelina<3, kändes nästan som att hon var min egen där ett tag men så var det ju inte! Jobbade på i skolan som bara den, studenten närmar sig!Låg i skaplig fas i alla kurser, lite över än vad jag skulle behöva! Kändes bra!  Findus och Takkos fyllde 5 år      

Maj
1 månad kvar till studenten!! Jag fyllde 19 år, jag var klar med det mesta i skolan vilket betydde att jag inte behövde vara där så himla mkt, mer än att sitta och rulla tummarna! :P Kunde även tillbringa mycket tid tillsammans med Evelina, det jag inte visste då var att det var sista månaden jag skulle få ha henne för "mig själv". Marongen somnade in, lilla vännen  
Kolla vicka soleksem jag hade på benen! Det blev ngra dagar med långbyxor tills den värsta smärtan lagt sig kan jag ju lugnt påstå! :) haha!


Juni
Det här var både den värsta och den bästa månaden på hela året! Den 6 juni fick jag ett samtal från Viola som undrade om jag ville följa med henne och hälsa på Evelina som stog på djursjukhuset i Hudiksvall, hon hade fått hovbensrotation och den var kraftig. Det var hemskt att se henne ha så himla ont, så den 7 juni fick hon somna in och flyga till Trapalanda och galoppera över de evigt gröna ängarna tillsammans med Sultan, Balder och Marongen

         


Juli
En lugn månad, jag jobbade mkt och försökte lära mig att leva utan Ludde, det var svårt men det fick gå! Jag hade Takkos och Jack som stöd så det gick bra! Sen att jag jobbade så pass mycket som jag gjorde höll tankarna borta! Eftersom vi valde att kremera Ludde så fick vi tillbaka hans urna den här månaden och de var skönt att få ha honom hemma igen  


Augusti
Slut på sommaren, 2 månader sen Ludde gick bort och man hade vant sig vid att vara utan hund, fast en del dagar var jobbigare än andra och de värsta dagarna var nog när man var ensam hemma och inte hade något att göra men de dagar man jobbade gick rätt bra! Jag jobbade färdigt den 19 augusti för den här sommaren och det gick över förväntan bra! Nu är det bara att vänta på jobb från bemanningen! Började springa oxå :)


September
Sprang mycket, försökte klara mina mål men det ville sig inte! Började nästan tro att det var nå sviter efter min överträning som jag fick i våras men förhoppningsvis försvinner det med tiden! :) Annars så började jag sticka och jag stickade ett par egna tjockstrumpor! Kände mig superduktig :)

 


Oktober
Helt klart den bästa månaden år 2012 och en månad som inte bara omramades av sorg! Den 3 oktober var det meningen att jag skulle bli faster men den lille ville inte ut då utan ville retas lite med oss alla och väntade ända till 21 oktober innan han ville kika ut! :D Men han var den sötaste och underbaraste lilla gosse som nånsin skådats på denna jord! Samtidigt satt jag och kikade runt lite grann på nätet på hundar, och hittade en liten shetland sheepdog tik som skulle bli leveransklar i november, så i slutet av oktober åkte jag, mamma o pappa åh träffade uppfödaren och lilla Molly :)
     

November
Den 16 november blev jag hundägare igen, denna gång till en tik, en Molly! :D Känns grymt bra måste jag säga! var grymt roligt att ha en hund igen! Tillbringade även väldigt mycket tid med lille Zeb, fasters lilla ögonsten, åsså jobbade jag och stog i! samt så fyllde brorsan 25 år så det blev firande av honom med!

     


December

Jobbade mycket i december, tillbringade dygnet runt med Molly och kämpade med att försöka få henne rumsren till julafton men det gick inte riktigt men vi är på god väg! Julafton kom och gick, nyårsafton kom och gick och det blev ett nytt år! Var mycket tillsammans med Zeb och jag fick reda på svaret på högskolan, kom inte in på den första antagningen så det är bara att vänta på nästa och hoppas på det bästa! :)

   



Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards