Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Evelina - 24 januari 2013 12:06

Hej åh hå vad pengarna seglar iväg! Kära nån! Igår beställde jag dom sista två böckerna som behövs och vart helt plötsligt 600 spänn fattigare! Jösses, lägg till det på dom andra 1617 kronorna som jag köpt böcker för! fan man blir ju ruinerad! Tur jag har världens bästa föräldrar som hjälper mig <3 Åh nu så har jag beställt en almanacka, gjorde en almanacka i julklapp till mamma och nu har jag insett att jag verkligen är i behov av en själv oxå åh jag blev så nöjd med den mamma fick så jag gjorde en till mig med :) hehe!


idag har Molly knäck i öronen, vill inte lyssna ett endaste dugg och de var lika igår åh! Kändes som jag var arg å na hela dagen igår åh lika idag åh, men lyssnar man inte så måste man få lite skäll oavsett hur liten och söt man än är! Nästan så man börjar tro att hon ska börja löpa men förhoppningsvis dröjer det ett tag till dess, hon är ju trots allt bara 4 månader än!
Hon brukar få vara med på det mesta jag gör här hemma bara för att bli van men idag var hon så omöjlig att hon inte fick vara med alls utan fick sitta i buren och titta på, kändes lite taskigt men ska man städa åh vill bli klar nån gång så är det nödvändigt och hon trivs ju i buren så! Hon sover ju i den på nätterna och ligger man o tittar på tv åh hon får gå löst som hon vill så går hon bara runt runt runt hela tiden och kan inte lägga sig till ro förrän man öppnar luckan till buren åh hon får krypa in i den, då kan hon sova! Sen om det är rätt eller fel att ha henne i buren det är väl en fråga som ingen direkt kan svara på, men så länge hunden mår bra i buren och luckan är öppen så dom kan gå in och ut som dom vill så ska det väl inte vara så stora problem att ha dom där, så länge dom inte blir inlåsta hela dagarna för det är ju inge bra! Sen ska ju tilläggas att hon satt bara i buren så länge det tog att torka golven och städa inne på toan och det rörde sig om typ 10 minuter så det var ju ingen längre stund e och det var oxå mycket för att jag inte ville att hon skulle få i sig rengöringsmedlen för hon är ju så otroooligt snabb så man hinner ju aldrig  vara med e, räcker ju med nån slick det så kan det ju få förödande konsekvenser!


nä nog om det, va upp tidigt imorse åh skjutsa mamma är ju -24 idag åh, sen när vi kom hem igen så gick vi o la oss o Molly sov men jag kunde inte så låg åh titta på tv istället och låg åh myste i sängen till typ 10, gick upp åh käka frukost och nu har jag städat klart och tvättat en maskin tvätt som jag ska hänga nu! :) Sen blir det väl till att hämta mamma när hon ringer åsså om de blir bättre temperatur så blir det nog en promenad med Molly, vill ju inte ha na ute i nå längre stunder nu när det e så kallt åh hon e så liten så det blir bara snabbt ut åh in nu men hon skulle verkligen behöva en promenad åh få springa av sig all energi hon har! :) hehe!
Nä nu ska jag hänga tvätt!
Adjöken!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards