Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under november 2012

Av Evelina - 6 november 2012 16:55

Nu har jag börjat fundera igen på det här med julklappar, har vare lugnt ett tag nu men nu känner jag att det är dags igen, för i den här farten så är det ju snart jul och den där julstressen åh sista minutenklappar vill man ju helst slippa :) Allra helst i år ;)


iaf så mamma är klar hon, har ngra alternativ som jag ska kika på men inget som är riktigt säkert än e, kmr på så himla mkt som jag kan köpa till henne men ja får se hur det blir :) Sen pappa då har jag som vanligt ingen aning vad jag ska köpa till, han har ju ALLT! precis allt! Sen äre ju farsdag åh på söndag kom jag ju på nyss, men det är nog klart det, det ska bara införskaffas så får åka iväg åh göra det nån dag här :) Fasters lillprins är oxå snart klar, fattas nån kanske :) sen är det ju broder då åh han har jag ingen aning om vad jag ska köpa till heller, jo egentligen har jag ju det men han fyller ju år åh nästa vecka så vet inte riktigt hur jag ska göra :P åh Maria har jag inget som helst aning om vad jag ska köpa..


Joo! Nu är helt plötsligt alla julklappar färdiga, nu vet jag exakt vad jag ska köpa men jag tänker inte riskera att skriva det här eftersom jag inte har en aning om dom läser här elr inte :) Ni får ju reda på det på julafton om inte annat vad dom fick för nå :P haha!

Nä nu ska jag gå åh diska!
Adjöken!

Av Evelina - 6 november 2012 11:10

Idag är det tisdag, solen lyser och det är nån minusgrad, hade det vart snö ute så hade det här vart en perfekt ute dag! :) Kommit fram till att mitt favoritväder är mkt snö, sol från blå himmel och typ fem minusgrader! Då kan man vara ute precis heela dan :)


Vad som händer idag har jag ingen aning om, ska iaf ut åh gå med Takkos en sväng åh sen så får jag se vad jag gör :) Vet inte riktigt vart jag ska gå heller, vill gå lite längre åh då blir de typ minst 6 km åh det är en ganska tråkig runda så den går man inte gärna :P haha, jag har ju iofs en runda på 4 km men nu har dom sett färska björnspår efter den så där får jag inte gå längre, typiskt oxå! Kan inte dom där björnarna gå åh lägga sig snart så man får gå precis där man själv vill..


nä nu har jag väl inte nå mer åh säga tror ja,kmr iaf inte på någe mer!
Ska försöka nå till nivå 11 på farmville 2 idag så jag kan expandera :) Men ska spara pengar oxå :)
Adjöken!

Av Evelina - 5 november 2012 19:35

måndagkväll åh de e en ny vecka! :)
idag har ja jobbat åh de va kul, dagen har bara rusat iväg, börja sju åh sen *tjofs* så var de dags för lunch åh sen *tjofs* var de slut på arbetspasset åh de va dags att åka hem men innan jag kunde åka hem så måsta jag åka iväg åh lämna lönerapporten men hon var inte där så får se då om jag får nån lön i slutet av den här månaden :P haha

sen nu ikv så var ja o pappa iväg åh fixade med bilklädseln till bilen åh de blev grymt fint om jag får säga de själv :P haha, men dom nötterna som har gjort den där klädseln hade ju inte gjort hål för nackstöden så måste göra det imorn! :)

nu ligger jag i soffan med tända ljus åh myser framför tv;n åh tre kronor åh är grymt sugen på choklad! jobbigt.. hjälpte inte med frukt heller.. suck..

nä nu ska jag fortsätta titta på tre kronor :)
adjö!

Av Evelina - 4 november 2012 16:10

Jorå, när jag väl satte fart så blev det en hel del gjort! Dock inte allt jag hade tänkt att jag skulle göra men nästan så, plus att det blev en del annat som jag inte hade tänkt göra men det gick ju det med :)


iaf så var ja ut med Takkos på en långpromenad, vet inte exakt hur långt det blev men en 5-6 km blev det nog :) Ska ta o mäta upp rundan ngn dag :) Sen blev det ju lite spännande när han började vädra och ville in i skogen efter en skogsväg vi gick eftersom dom har sett björn där förra veckan :P men nu har dom nog gått åh lagt sig skulle ja tänka mig :)


njae nu har jag väl inget mer åh berätta, såå

adjöö!

Av Evelina - 4 november 2012 11:46

Söndag idag och jag har huuur mkt som helst att hinna med innan det blir mörkt, så egentligen har jag inte tid att sitta här men det gör jag ändå av någon konstig anledning! Svårt att slita sig antar jag..


iaf så igår hade jag en toppendag i Sundsvall, Birsta me mammsen o pappsen, hittade allt jag skulle, ja förutom dataväska då, svårt att hitta en dataväska som passar 17".. tänkte att jag skulle ta och knäppa lite kort idag på det jag har köpt och visa, men de kommer nog inte visas förrän ikväll skulle jag tro! Hinner inte både knäppa kort nu och sen in med dom på datorn och sen upp med dom här,så det får bli kvällens syssla!


Idag har jag som sagt grymt mkt att hinna med men jag har bockat av en grejj på listan iaf och det var att dammsuga rummet, gjorde det direkt när jag klev upp imorse så man hade det undanstökat direkt! Men sen så ska jag byta klädsel i bilen, köpte nytt igår :), sen ska jag fixa med valpens bur åh städa den och sen fixa med bäddar åh dona, sen så ska jag gå en långpromenad med Takkos, åsså ska jag åka iväg med en lönelapp åsså ska jag  mysa med fasters lilla prins! :D


men egentligen så behöver jag inte fixa med valpens bur just idag men eftersom jag inte har en aning om hur jag jobbar den här veckan så är det lika bra att göra det när man är ledig och man vet om att man är ledig :P Lika väl som jag kan få jobba hela veckan lika gärna kan det inte bli ett dugg, är ju som det är! Sen blir det ju inte jobb på nån dag sen när hon har kommit :)


nä men nu måste jag ta o sätta fart, klockan är ju redan 12!! Jisses!
Adjöken!

Av Evelina - 3 november 2012 08:51

...till sundsvall :) åh ikea<3 grymt! Jag älskar ikea åh skulle kunna flytta till sundsvall bara för att ha när till ikea men nu vill inte jag flytta så jag spar på de ett tag!

men iaf så hade jag grymt svårt att somna igårkväll, anledningen är att jag låg helt själv i sängen, de va länge sen om man säger så, åh de va så kallt åh jag hade helt plötsligt alla kuddar för mig själv åh hela täcket! Jag som hadr vant mig vid att dela säng med två katter nu, Findus på täcket åh Jazmine på kuddarna! Hoppas på ändring i natt!
Nä nu ska jag ta åh fortsätta lyssna på musik o sova lite tror ja, så vi kmr fram fortare :P hehe
återkommer!

Av Evelina - 2 november 2012 15:20

Sitter här och spelar julmusik så det står härliga till och äter pepparkaka och dricker julmust! Julkänsla på hög nivå! Vet inte riktigt men det känns som att den där julkänslan kommer tidigare och tidigare för varje år som går, nu började den komma redan i slutet av oktober när den första snön kom men förut har jag kunnat vänta till åtminstonde första advent, men det går då inte längre! Synd bara att första advent är senare i år än vad de brukar, eller oxå är de bara någe som jag har inbillat mig! Kan vara så åh!


Iaf då så idag har det regnat heeela dan! Fan va tråkigt, så jag har bara vare inne idag, fick främmande av min lilla prins och hans föräldrar en sväng åh så det blev lite faster&bebismys :) Underbart! Sen så skjutsa jag iväg mamma till jobbet för att jag skulle iväg åh tända ljus åt morfar åh mormor<3 så for jag ju iväg åh handla lite grann till en smörgåstårta, åh kära nån va me folk! Det var typ jag och resten av sveriges befolkning på samma plats, nja kanske inte men det kändes så! :P hehe!


Ska fixa lite grann med den nya valpens bur åh ikväll åh städa den så den är färdig tills det är dags att hämta hem sötnosen! Lika bra att ha allt klart i förväg så man slipper krångla med det då, är som när man ska ha en bebis de, man vill ha allt klart före innan den lill* kommer :) Men hon kommer ju bli min bebis så det är ju inte så konstigt :) hehe

nä nu ska jag se om det har slutat regna så man kanske kan springa ett varv runt byn, elr ja gå då! Med Takkos :)

adjö!

Av Evelina - 2 november 2012 09:46

godmorron alla :) idag är det fredag åh snart e de helg för dom som jobbar :)

vad som händer idag har jag ingen aning om, ska iaf ut åh gå med Takkos, funderar även på att springa men har en hals som krånglar så de känns inte som nån bra idé, vore ju dumt åh riskera att bli riktigt förkyld! Lite halsont klarar man ju av :)

njä nu tror jag att jag ska ta åh kliva upp ur min varma sköna säng åh gå ner åh läsa tidningen innan frukost!
återkommer!

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards