Evescorner - Mitt liv i dagboksformat

Alla inlägg under oktober 2012

Av Evelina - 19 oktober 2012 22:30

fredag idag men jag har haft lördag flera ggr idag på nåt konstigt vis, jag har ju vetat hela tiden vicken dag de har vart men njae :P haha

iaf så har ja inte gjort så mkt, ja o mamma va fram på byn en sväng åsså va vi iväg till möbelaffärn åh kika lite :)
sen på eftermiddan va ja ut åh sprang, sprang en runda på 4 km eller ja jag försökte iaf, kom typ en km elr nå sånt åh sen hade ja sån fruktansvärd håll att det gjorde ont att stå,gå åh andas! gjorde så ont att jag såg stjärnor! usch! men jag gick iaf resten av rundan men jag sprang sista biten iaf, men fortfarande så är ja lite öm där ja fick hållet! så hädanefter ska jag intr äta elrdricka nåt innan ja ska ut åh springa! punkt.

sen nu ikväll har ja tittat på film med mamma o pappa, svensson,svensson - i nöd och lust blev det!
åh nu ligger jag i sängen och myser med Findus åh titter på tre kronor åh de ska jag fortsätta med nu :)

Av Evelina - 18 oktober 2012 19:47

Först lite bilder som jag bara vill visa ändå :) Mina ögonstenar
Takkos :)
     
Jazmine :)
     
Älskling    
Nisse  
Findus :) 

Nu blir det lite av det jag köpte idag! :)
 
Mina nya vinterskor, jag som inte skulle ha kängor kom hem med ett par kängor ändå :P tänk så det kan gå :) Snörena är mörkrosa men dom ser bruna ut på bilden!    
Lite julgranskulor till min julgran! :D köpte glitter oxå men de kom inte med på bild :)  
en vante med inbyggd isskrapa till bilen! :D grym! Det här blev mest ett impulsköp, "kan vara bra att ha" , kosta bara 20 kr på dollar :P :)    
Julburkar! :) Detta blev mest ett impulsköp för jag gillar dom burkarna som det är tre st i med olika storlekar i :)


   
JAG ÄLSKAR OCH SAKNAR DIG MIN UNDERBARA LILLA VÄN <3 JAG SAKNAR DIG BARA MER OCH MER FÖR VARJE DAG SOM GÅR! JAG KOMMER ALDRIG GLÖMMA DIG!   
 

Av Evelina - 18 oktober 2012 18:44

Kvällen, och jag är trött och har ont i huvve! Borde väl egentligen ta på mig glasögonen eftersom jag sitter med datorn men ja, om jag ska vara riktigt ärlig så vet jag inte riktigt om vart jag har dem! Tror att dom ligger nere någonstans men ingen aning om vart xD haha!


iaf så kom jag iväg till lightvalley efter mkt om och men, tvättmaskinen ville aldrg bli klar så jag hann till och med dammsuga och torka golven innan den var klar xD nånting måsta jag ju göra för hade jag gått åh satt mig framför tv;n så hade jag ju somnat! haha! åkte iväg åh hämtade upp Emelie åh innan vi åkte iväg på shoppingtur :) hittade ett par vinterskor iaf så det var ju bra, hittade ett par vantar oxå! Därefter så åkte vi till dollar, där jag hittade julgranskulor och glitter, har kommit på att jag vill ha en julgran inne på mitt rum och nu hittade jag en plastgran hemma här som jag ska ta in till första advent tänkte jag :) Mysigt med julgran! Inte för att jag riktigt vet vart jag ska ha den men det löser sig, finns två alternativa platser som jag kan ha den på så det blir nog bra :)
Efter vi var klara på dollar så åkte vi iväg åh köpte ett par byxor och sen efter det så åkte vi hem till Emelie åh fika lite o prata åsså sen åkte jag iväg åh hämta mamma efter ett tag så åkte vi hem :)


Tänkte att jag skulle ta och knäppa lite kort så ska ta och fixa med kameran nu och sen ska jag ta o visa er lite grann :) Har ju lite bilder på kameran åh som ska visas :)

återkommer snart med bilder!
adjö!

Av Evelina - 18 oktober 2012 11:16

idag är det torsdag! åh snart slut på veckan!

idag har jag inte gjort mkt, iofs e klockan bara elva än åh så, tänkte att jag skulle springa nu på morron men jag var så grymt trött så när jag kom hem efter att ha skjutsat mamma så gick jag åh la mig igen åh somna om åh vakna av att mobilen ringde vid en kvart i tie, va bemanningen som ringde så ska jobba måndag, tisdag nästa vecka! :)

nu så vänter jag på att tvättmaskin skabli klar åh sen ska jag ta åh ställa mig iordning för att åka te lightvalley, ska ta åh köpa ett par nya vinterskor åh så ska jag umgås med Emelie :)

nä nu har jag väl inte så mkt mer åh skriva mer än att jag gärna vill ha ett mejl nu som aldrig vill komma! meen den som väntar på något gott väntar aldrig för länge som det så fint heter :)

ha en trevlig dag
adjöken!

Av Evelina - 17 oktober 2012 13:50

Idag är det onsdag, lillördag och nu har snart halva veckan gått! :)


imorse då när jag skulle ut åh springa vid niotiden så hällde regnet ner så det var bara att vända åh gå in igen! Oavsett hur kul jag tkr det är åh springa åh hur mkt jag än måste springa så gör jag det då inte i regn! Finns så många andra dagar som man kan springa på så det så! Men jag hade tänkt att jag skulle ta och springa på eftermiddan/kvällssidan då istället men då ringde bemanningen när jag satt och käka frukost så blev det jobb ikväll! Så ska iväg till 15 åsså slutar jag klockan 22 ikväll :)


annars så har jag inget mer åh säga, mer än att i måndags så satte jag fart på pappa och plockade ur tvättstugan som vi ska måla om, så börja han måla på kvällen åsså måla han en gång till i går kväll så idag har jag och mamma plockat tillbaka en del grejjer, satt upp lite på väggarna åh sånt där :) 


Vad har jag mer och berätta då? mer än att jag hittat en kennel, som förväntas få valpar till Mars 2013 så ska ta och kontakta dem och höra om det verkligen är valpar i magen så att hon inte är skendräktig åh sen får man väl åka dit åh kika på dem till våren :) myyyyys!!


nä nu ska jag ta och fika lite innan det är dags att fara!
adjöken!

Av Evelina - 16 oktober 2012 14:20

Idag är det tisdag, det är 16 oktober och snart har halva månaden gått! Kära nån vad snabbt det går, jag tyckte jag var tidig när jag började planera julklappar häromdagen, men det var nog lika bra tror ja om jag ska hinna med att komma på vad jag ska köpa åh sen köpa dom, för det är ju inte säkert man hittar det man vill ha heller! Åh dååå kan det bli lite jobbigt!


men nu när jag ändå håller på att prata om julklappar så kan jag väl ändå säga vad jag har kvar, och det är typ allt :P!
Men mamma är iaf klar hon, det ska bara införskaffas, har en grej som jag ska kolla på om jag fortfarande vill ha den men vill jag inte det så tar jag bara det andra som jag har planerat så det blir nog bra det :) sen pappa har jag ingen aning om vad jag ska köpa, sen äre ju farsdag snart åh, åh inte ens det kan jag komma på vad jag ska köpa till! Sen Hans har jag en liten fundering på, men han fyller ju år åh han i november, så då måste jag ju komma på vad jag ska ge han i present med, men det är nog rätt så klart det nu ändå tror ja! Måste fundera lite till! :) Men Maria o Z har jag ingen aning om vad jag ska köpa för julklappar, det är svårt! Men får fundera vidare, snart kommer jag nog på det :)
Lite synd att man inte kan skriva in här vad man har tänkt köpa så att man har lite koll men eftersom jag inte vet om dom läser elr inte så är de dumt :P! hehe

Annars idag är det lugnt, gör inte så himla mkt! Men det är skönt att ha såna dagar med :) vilar mina onda hälar och min onda ljumske så är jag redo för en springtur på 4 km imorn! Yey! :D Har börjat lessnat på att springa fram och tillbaka nu hela tiden, roligare att springa en slinga! För hur man en springer så får man en seeeg uppförslutning hela vägen hem och det är inte så roligt :P allra helst när man har sprungit på alldeles för fort när man började :P höhö!


nä nu ska jag ta och leka lite grann i photoshop, men kom just på att jag sitter med fel/rätt dator.. rätt dator för att jag har photoshop på den här, fel för att jag inte har några bilder! Så ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra!

Nä nu ska jag kolla facebook åh sen kolla runt på födelsedagspresent/farsdagspresent/julklapp!

ajöken!

Av Evelina - 15 oktober 2012 11:28

Det är verkligen inte min dag idag, det mesta som har kunnat gått snett idag har gått snett! Men det är väl så endel dagar och det är ju lite kul åh, när man tänker på det i efter hand iaf :P hhaha!


Börja redan imorse med att jag höll på att ramla i trappen, bakåt som tur e :P men jag lyckades få tag i spjälorna på sidan så jag höll mig på benen! haha. Sen gick väl det mesta rätt smärtfritt ändå, jag lyckades komma iväg på springturen utan några större missöden! Dock hade jag ju glömt (läs, ignorerat) att jag hade en sträckt ljumske och såklart så måste jag ju trampa på en sten som åker undan så jag sträcker den IGEN typ det första jag gjorde när jag hade börjat springa :P sen lyckades jag vricka fötterna åh, en gång vardera innan jag var hemma igen :P Men ja, det är väl sånt man får ta det :P haha!

sen satt jag o drack vatten under tiden jag läste tidningen, åh lyckades såklart välta ur vattenglaset! Som tur var så klarade tidningen sig!


Sen efter jag duschat så skulle ja koka havregrynsgröt, så fixade det och sen gick jag åh klädde på mig, som vanligt för då är de bara att sätta sig åh äta frukost sen när man e klar, meeen när jag kommer in i köket ryker det som fan ur kastrullen så fort fort av med plattan och ska försöka röra om i gröten, meeeen de gick inte :P Hela gröten hade kokat fast xD hahaha, så skulle ja ju spola vatten i kastrullen men då börja det ryka som fan och lukta bränt, så det var bara ut med den på gårn med gröt åh allt åh in åh öppna fönster åh på med fläckten :P


Men jag ville ju fortfarande ha gröt så jag skulle göra en ny, så fram med en ny kastrull åh i med vatten, havregryn åh salt! Sen vänta, åh vänta, åh vänta åh vänta lite till, röra lite grann och sen fortsätta vänta! Efter typ 5 minuter börja ja fundera på vad som va fel eftersom den ju aldrig koka upp nån gång! Ja men då har jag ju inte ens startat plattan!! Men hör o häpna, gröten var kokad iaf så det var bara att sätta sig åh äta :P haha! Fast, den var stenhård den med, men ner gick den iaf :P


nä nu ska jag fortsätta kolla farmen!

adjöken!

Av Evelina - 15 oktober 2012 08:39

godmorgon alla!
heelt otroligt, jag drack kaffe igårkväll åh ändå somna jag halv tolv igår kväll! det hör inte till vanligheterna om man säger så! men jag gillare :)

idag har jag ingen aning om vad jag ska göra, ska iaf ut åh springa nu efter jag har skrivit det här, sen funderar jag på att köra mitt styrkepass eller om jag ska nöja mig med springningen idag! tror jag väntar åh ser hur de känns efter springturen faktiskt!

hmm, jaa va ska jag skriva mer då, har grymt lust att starta datorn åh kolla på farmen men jag vet ju att då fastnar jag framför den åh kommer inte iväg förrän mitt på dan typ åh de vill jag ju inte :)

nä nu tror jag att jag har vaknat till ordentligt, har ju vare vaken sen åtta så de borde jag ha gjort vid de här laget, klockan är ju lixom tjugo i nio!
återkommer väl!
adjöö

Om mig!


Evelina heter jag, 19 år, är utbildad uska, tog studenten 2012. Pluggar nu till sjuksköterska på distans.
Mina intressen är att träna, både mig själv och hundarna, Takkos som är jakthund och Molly som är framtida agility&spår hund

Antal besökare på min blogg!

Prenumeranter via bloglovin

bloglovin

Lämna gärna ett spår! :)

Fråga mig vad du vill :)

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Mina favoritbloggare :)

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards